Gå til innhold

Levering I julen, jeg har ikke mulighet til å hente barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er første gang på noen år at jeg ikke har mulighet til å hente og ba tidlig om at far kunne kjøre hit. Far svarer utrolig seint at han ikke kan fordi han skal på lengre reise senere på dagen. Han orker ikke så mange timer i bil tydeligvis. 

Skal sies at det er som har flyttet langt bort. 

Hvordan gjør vi dette? 

Anonymkode: 36831...a17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste løsningen er jo å få andre til å hente/levere barna. Besteforeldre, annen familie? 

• Liker 2
Skrevet

Det tror jeg du vet bedre enn oss. Vi vet ingenting om ditt nettverk og hvem som eventuelt kan hente.

Anonymkode: e51e8...62f

• Liker 46
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er første gang på noen år at jeg ikke har mulighet til å hente og ba tidlig om at far kunne kjøre hit. Far svarer utrolig seint at han ikke kan fordi han skal på lengre reise senere på dagen. Han orker ikke så mange timer i bil tydeligvis. 

Hvordan gjør vi dette? 

Hvordan kan vi vite det?

Anonymkode: cd8b6...45a

• Liker 7
Skrevet

Taxi

Anonymkode: fa86c...bf1

• Liker 7
Skrevet

Ka dere møtes på halvveien?

Anonymkode: 35b65...b8c

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ka dere møtes på halvveien?

Anonymkode: 35b65...b8c

Faren skal på en lang reise den dagen, står det i HI. Da bortfaller nok denne muligheten også.

Det virker som om faren ikke egentlig skal ha barnet denne dagen/tiden? I så fall er det jo helt og holdent TSs problem å løse dette.

Anonymkode: 9fdaa...b57

• Liker 9
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Buss, tog, fly? 

Far er jo vanskelig, og dette burde dere og han tebkt på før! Men nå et det for sent. Har du venner som Kan hente? Hvor langt er det? 

Anonymkode: 232c5...17b

Skrevet

Her er det kun meg og barnefar som kan hente. Mine foreldre er døde, hans bor i utlandet. Ingen søsken eller besteforeldre.

Det har vært flere ganger at det har blitt utrolig utfordrende, heldigvis har jeg en veldig ålreit sjef som har tilrettelagt vaktene mine heretter.

Men som de andre sier så er det nesten umulig for oss å hjelpe deg å løse dette når du ikke forteller mer. 

Har du familie som kan hente? Hva jobber du med, er det mulig å ha med barnet på jobben om det er krise? Eventuelt kan du dra litt før og en kollega kan dekke for deg? Kan du benytte deg av ferie siden det blir problematisk med henting?

Anonymkode: b4e0e...9c0

• Liker 4
Skrevet

Da svarer du: Uff, så kjedelig at du må avlyse reisen, jeg kan som nevnt for x antall uker siden ikke hente i dag, så da kommer jeg i morgen hvis du fortsatt ikke kan kjøre. 

Anonymkode: 71601...b43

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan gjør vi dette? 

Svarer han seint med vilje for å prøve å ødelegge eller gjøre det litt vanskelig for deg? Han fikk beskjed i god tid tydeligvis og var klar over dette. Så hvis du ikke kan hente, og han svarte seint så må dere enten møtes på halvveien eller så må han avlyse reisen sin og du kan evt hente i morgen. 

• Liker 5
Skrevet

Bruk kollektiv transport. Hvor gammelt er barnet? Evt taxi. 

Anonymkode: 1af10...4ec

Skrevet

Buss

Anonymkode: fa86c...bf1

Skrevet

da får barnet ta bussen

Anonymkode: 0e10a...c30

Skrevet
SoWhat? skrev (8 timer siden):

Den eneste løsningen er jo å få andre til å hente/levere barna. Besteforeldre, annen familie? 

De bor langt unna og har ikke bilstol. Jeg har pleid å få gjort all henting og levering. Kun denne gangen jeg spør om han kan levere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

da får barnet ta bussen

Det går ikke busser denne veien og man setter ikke en 4 åring på buss alene. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her er det kun meg og barnefar som kan hente. Mine foreldre er døde, hans bor i utlandet. Ingen søsken eller besteforeldre.

Det har vært flere ganger at det har blitt utrolig utfordrende, heldigvis har jeg en veldig ålreit sjef som har tilrettelagt vaktene mine heretter.

Men som de andre sier så er det nesten umulig for oss å hjelpe deg å løse dette når du ikke forteller mer. 

Har du familie som kan hente? Hva jobber du med, er det mulig å ha med barnet på jobben om det er krise? Eventuelt kan du dra litt før og en kollega kan dekke for deg? Kan du benytte deg av ferie siden det blir problematisk med henting?

Anonymkode: b4e0e...9c0

Handler ikke om jobb. 

Skrevet
Minlillesky skrev (2 timer siden):

Svarer han seint med vilje for å prøve å ødelegge eller gjøre det litt vanskelig for deg? Han fikk beskjed i god tid tydeligvis og var klar over dette. Så hvis du ikke kan hente, og han svarte seint så må dere enten møtes på halvveien eller så må han avlyse reisen sin og du kan evt hente i morgen. 

Ja, ofte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går ikke busser denne veien og man setter ikke en 4 åring på buss alene. 

men så lenge var skal bort, er ikke du vanskelig, da henter du 4åring

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De bor langt unna og har ikke bilstol. Jeg har pleid å få gjort all henting og levering. Kun denne gangen jeg spør om han kan levere. 

Men hva skjer om han ikke kjører barnet deres? Han skal jo ut å reise..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...