AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Når mener dere det er riktig? Har truffet en jeg har lyst til å være med hele tiden, selv når ungen er her. Men føler ikke jeg kan si det til ungen enda, selv om jeg har virkelig lyst. Vet også at ungen min liker vedkommende fra før selv om de ikke har møttes, men bare snakket sammen. Anonymkode: c1abc...ee8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Synes du bør fokusere på barnet ditt. Hva skal barnet med nok en voksen som du mest sannsynlig også reiser fra. Barn knytter seg til foreldrenes kjærester og vipps så er de borte igjen. Noe blir ødelagt i dem. Anonymkode: 4dfb7...efe
Anonymous 91 Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Du kan først introdusere den det gjelder som en venn for barnet. Etter en stund kan dere fortelle at dere er kjærester.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Hvor lenge har du vært sammen med personen da? Jeg og typen var sammen et år før han så vidt hilste på barnet mitt. Har ikke tenkt at de skal hilse på hverandre igjen riktig enda hvertfall. Men det er jo opp til hver enkelt hvordan man gjør det. Anonymkode: 2d3d8...89a 1
Queen of the North Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Når den "verste" forelskesesrusen har lagt seg, og du er sikker på at forholdet kommer til å vare lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Vi ventet til det hadde gått et år før vi introduserte barna. Da hadde forelskelsesrusen lagt seg, og vi kjente hverandre godt. ungene viste dog at jeg hadde kjæreste noen mnd før det, siden far har lite samvær og de var mer hos besteforeldrene sine i bli-kjent fasen vår. Anonymkode: 0971e...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Inviter fyren, når barnet er der. Men da skal dere ikke være kjærester foran barnet. Når det går fint et par uker (obs han må ikke være der hele tiden de to ukene) og det går bra, så går det an å dra temaet litt inn på banen for barnet, om barnet ikke sier det selv. Og deretter ta det i barnets tempo, blir det noe langvarig, så vil det på sikt lønne seg. Husk, mannen må også finne sin rolle for barnet, og da tror jeg det er lurt for han også, og komme gradvis inn fra sidelinjen Anonymkode: 6d217...d16
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Selv om du ønsker å være med denne personen hele tiden, er det jo ikke sikkert dit barn ønsker det samme. Jeg tenker umiddelbart ett år. Da har den voldsomme forelskelsen lagt seg, og du ser om dette vil utvikle seg til kjærlighet. En forelskelse er jo ikke det samme som et langt og trygt forhold. Anonymkode: 81438...74c 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Vi hadde ett barn hver. Presenterte oss for hvert sitt barn etter ca 4 mnd. Flyttet sammen etter 10 mnd. Har nå bodd sammen i 25 år. Begge barna ivret etter at forelderen måtte få seg kjæreste. Jeg er klar over at vi sikkert var heldige, men vi kjente hverandre fra før av, hadde felles venner osv. Er en godt sammensveiset familie, og har ikke hatt disse typiske ste-problemene. Valgte å ikke få felles barn, for å konsentrere oss om de to vi hadde. Anonymkode: 7a753...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når mener dere det er riktig? Har truffet en jeg har lyst til å være med hele tiden, selv når ungen er her. Men føler ikke jeg kan si det til ungen enda, selv om jeg har virkelig lyst. Vet også at ungen min liker vedkommende fra før selv om de ikke har møttes, men bare snakket sammen. Anonymkode: c1abc...ee8 her ventet vi i 1 år før vi fortalte noe, for det er det som er abefalt da var barnet mitt 10 ( far har aldri vert i bilde ) hans barn var da 10 og 12 og bodde anhhver uke hos moren og han. nå 5 år etter er vi gift, bor sammen og fått 2 barn sammen Anonymkode: 3348d...d46
Nicky91 Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 Har jo kjent denne personen ett par år før vi ble sammen, så føler jo vi er over den bli kjent fasen. Men fortsatt vanskelig å velge
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 Stakkars barn. Anonymkode: 0366e...60d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 Litt etter første treff, litt før halvsøsken blir født. Noe mellom der. Anonymkode: f61de...4a6
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 Synes ikke det er noe problem i å fortelle det til barna med en gang man får seg kjæreste. For barnet er det jo null problem å vite at mor/far har en kjæreste og møte vedkommende noen ganger (her holder jeg spesielle tilfeller der det har vært veldig dramatiske skilsmisser etc. utenfor). Om det blir slutt, er jo ikke det noe problem for barnet, etter som barnet ikke har opparbeida seg noe forhold til vedkommende. Det man derimot bør vente med, er å flytte sammen eller leve som om man bodde sammen, slik at barna får et nært forhold til vedkommende. Det bør man vente med til man i alle fall har vært sammen et par år, slik at barnet slipper flere kjærester som flytter ut og inn.
Ulrikke Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 Vi ventet vel bare 4 mnd eller noe sånt før jeg møtte barna hans. Ville på ingen måte i teorien anbefale noen å gjøre det så fort... Men vi er fortsatt sammen 20 år senere, så i vårt tilfelle gikk det bra. Jeg ville nok ellers sagt ihvertfall det dobbelte av det vi gjorde....
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 Spørsmålet er jo hvor gammel er ungen din, og hvor lenge er det siden det ble slutt med far til barnet. Hvis du introduserer en mannlig venn for et barn på 10+ vil det nok skjønne at det er mer enn en venn. Og hvis det i tillegg ikke er lenge siden pappa flyttet ut, kan dette ende med katastrofe. Hvis barnet er lite så ser jeg ikke problemet med å introdusere en "venn" Anonymkode: 3821c...577
Nicky91 Skrevet 28. desember 2021 #17 Skrevet 28. desember 2021 Barnet er 5 år, og den nye "vennen" har jeg kjent i 2 år. Ble slutt med exen i sommeren men burde gjort det for lenge siden. Bare holdt ut pga barnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå