Gå til innhold

Restylane og botox i lepper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er flere damer som har abnorme lepper nå om dagen, botox, restylane? Jeg jobber med ei dame som har abnormt store lepper, klarer ikke fokusere på ordene som blir sagt da alt fokus går med på å sjalte ut inntrykket om de abnormt store leppene. Alt i alt er hun et fantastisk menneske men leppene ser helt malplasserte ut i ansiktet. Hva skjer? Hvorfor gjør folk dette med utseendet sitt?

Anonymkode: 2c429...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De synes nok det ser fint ut selv. Men for oss andre ser det bare veldig rart ut. Jeg detter nesten litt ut av samtalen fordi utseende ser feil ut. Det er som hjernen prøver å gjenopprette balansen i ansiktstrekkene deres, og så går det ikke. 

Anonymkode: 49f25...60d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har det fordi jeg synes det er fint

Anonymkode: 1b124...ec2

Ja, skjønnhet er jo objektivt. Men fra et evolusjonsmessig synspunkt er jo et ansiktstrekk som er abnormt i forhold til resten dessverre å se som et sykdomstegn... akkurat som at folk med downs eller ulike andre syndromer, har sære utseendemessige trekk selvom de er flotte mennesker sier jo dette noe om en genetisk bærekraft. Hvorfor ønsker da noen kvinner å pådra seg et utseende som skulle tilsi at de har en genetisk defekt? Dette stiller jeg meg spørrende til

Anonymkode: 2c429...a14

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Botox er en nervegift. Er så merkelig hvordan så mange uvitende og ofte dømmende folk der ute tror man kan ha nervegift i leppene

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttmeisen skrev (Akkurat nå):

Botox er en nervegift. Er så merkelig hvordan så mange uvitende og ofte dømmende folk der ute tror man kan ha nervegift i leppene

Om man sprøyter noe inn i organismen/kroppen havner vel slt til syvende og sist i samma årer med tanke på hvordan kroppen er bygd opp? Man har jo bare ett blodomløp og dette forsyner jo muskler, lepper og hjerte med det samma blodet...

Anonymkode: 2c429...a14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttmeisen skrev (7 minutter siden):

Botox er en nervegift. Er så merkelig hvordan så mange uvitende og ofte dømmende folk der ute tror man kan ha nervegift i leppene

Botox brukes også i lepper, spesielt for å få overleppen til å slappe av så man for eksempel får bredere lepper når man smiler og  ikke viser så mye av gummene.

Men jeg tror også at TS i tråden sikter til fillers.

Anonymkode: 87d37...bae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om man sprøyter noe inn i organismen/kroppen havner vel slt til syvende og sist i samma årer med tanke på hvordan kroppen er bygd opp? Man har jo bare ett blodomløp og dette forsyner jo muskler, lepper og hjerte med det samma blodet...

Anonymkode: 2c429...a14

Det er heldigvis ikke helt sånn nei. Hadde vært veldig upraktisk om man ble lam i ansiktet eller kroppen fordi man behandlet en nerve i nakken med botox fordi man har parkinson f.eks. Botox lammer og varer i opptil 3 måneder. Det som folk putter i leppa er hyaluronsyre, som binder fuktighet, noe alle har i kroppen naturlig men som forsvinner med alder

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, skjønnhet er jo objektivt.

Skjønnhet er vel subjektivt?

Anonymkode: eb49d...df5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Botox brukes også i lepper, spesielt for å få overleppen til å slappe av så man for eksempel får bredere lepper når man smiler og  ikke viser så mye av gummene.

Men jeg tror også at TS i tråden sikter til fillers.

Anonymkode: 87d37...bae

Tviler på at ts refererer til gummy smile nei, vet ikke om noen annen grunn til å putte botox i leppene av kosmetiske årsaker 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttmeisen skrev (5 minutter siden):

Det er heldigvis ikke helt sånn nei. Hadde vært veldig upraktisk om man ble lam i ansiktet eller kroppen fordi man behandlet en nerve i nakken med botox fordi man har parkinson f.eks. Botox lammer og varer i opptil 3 måneder. Det som folk putter i leppa er hyaluronsyre, som binder fuktighet, noe alle har i kroppen naturlig men som forsvinner med alder

Åja, det er derfor folk ser så avkuttet ut med tanke på mimikk ja.. Leppene henger jo der som digre verandaer...

Anonymkode: 2c429...a14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøttmeisen skrev (3 minutter siden):

Tviler på at ts refererer til gummy smile nei, vet ikke om noen annen grunn til å putte botox i leppene av kosmetiske årsaker 

Lip-flip:  https://www.byrdie.com/lip-flip-botox-treatment-4773251#toc-benefits-of-botox-lip-flip-treatment

Anonymkode: 87d37...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

De synes nok det ser fint ut selv. Men for oss andre ser det bare veldig rart ut. Jeg detter nesten litt ut av samtalen fordi utseende ser feil ut. Det er som hjernen prøver å gjenopprette balansen i ansiktstrekkene deres, og så går det ikke. 

Anonymkode: 49f25...60d

Haha, god beskrivelse. Har samme opplevelse av jenter med stive oppblåste lepper. Må konsentrere meg for å fokusere mens hjernen skriker "duck face, duck face". 

Anonymkode: edc2e...984

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøttmeisen skrev (22 timer siden):

Det er heldigvis ikke helt sånn nei. Hadde vært veldig upraktisk om man ble lam i ansiktet eller kroppen fordi man behandlet en nerve i nakken med botox fordi man har parkinson f.eks. Botox lammer og varer i opptil 3 måneder. Det som folk putter i leppa er hyaluronsyre, som binder fuktighet, noe alle har i kroppen naturlig men som forsvinner med alder

Det forsvinner ikke, det migrerer langt på utsiden av leppene.   For at det skal forsvinne må du sette utallige sprøyter med et sviende stoff som kan løse det opp. 

2944724815751416.jpg

lip_filler_migration

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har det fordi jeg synes det er fint

Anonymkode: 1b124...ec2

Men det er jo stygt. Så himla stygt. Ser du det ikke selv? 

Anonymkode: 724e0...d7b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de færreste mye. De fleste har bare litt.

Så man ser det bare på de få som overfyller. (Noe de fleste klinikker ikke gjør lenger, pga dårlig reklame)

Jeg syns det er rart så mange velger å bære på overvekt, men jeg klarer fint å ikke stirre på fettet når jeg prater med folk likevel. Noen er vel litt enklere, og sliter med konsentrasjonen :)

Anonymkode: 83913...4f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (24 minutter siden):

Det forsvinner ikke, det migrerer langt på utsiden av leppene.   For at det skal forsvinne må du sette utallige sprøyter med et sviende stoff som kan løse det opp. 

2944724815751416.jpg

lip_filler_migration

Utallige sprøyter som svir?

Hvorfor svare når du ikke har greie på dette? :)

Om det skulle migrere, er det noen få stikk du så vidt kjenner, så løser det seg opp raskt :)

Anonymkode: 83913...4f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...