AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Samboer fikk en del mummi-saker til jul, og byttelappen viser at tingene er kjøpt i en periode hvor Kitchn hadde dette på salg til -50%. Vi hadde ei av skålene fra før, og ønsker å bytte. Hvordan blir dette når de er kjøpt på salg? Er ei skål verdt ei skål, eller er vår skål verdt "ei halv skål" i kroner og øre fordi den ble kjøpt da det var salg? Og hvis ei skål er verdt ei skål (fullpris), er det fordi det er samme vare, eller kan det byttes i hva som helst i fullprisverdi? Jeg fikk ei skibukse en gang, som var kjøpt på salg, og da jeg leverte den inn fikk jeg tilbake pengene i fullpris. Men jeg er ikke sikker på om dette gjelder alltid. Noen som har peiling på hvordan Kitchn opererer? Anonymkode: 6ee44...bcd
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Du får selvfølgelig ikke mer enn det som er betalt for varen. Men de fleste tar ikke mellomlegg hvis en bare skal bytte farge eller str på noe. Bytter dere derimot inn i noe helt annet er det prisen betalt som trekkes fra. At du fikk full pris for buksa på salg var nok bare flaks for deg og en feil fra butikkens side. Anonymkode: 5f9a2...ec6 16
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Du får bytte skål mot skål. Velger dere noe annet får dere det som er betalt for skålen. Anonymkode: 449b7...d5a 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Du får byttet til annen skål, null problem. Butikken taper ingenting på å bytte farge/versjon, når det de tar i innbytte kan selges igjen til fullpris. Anonymkode: 88c66...829 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg fikk ei skibukse en gang, som var kjøpt på salg, og da jeg leverte den inn fikk jeg tilbake pengene i fullpris. Anonymkode: 6ee44...bcd Da gjorde den ansatte en feil. Hvis butikker hadde denne policyen så hadde de gått konkurs på 1-2-3. Masser av folk ville kjøpt ting på salg, levert dem tilbake til fullpris, og butikken ville blødd penger. Anonymkode: f31ba...397 9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får bytte skål mot skål. Velger dere noe annet får dere det som er betalt for skålen. Anonymkode: 449b7...d5a Hvis salget er over, må mellomlegget betales! Anonymkode: c3d06...ed8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvis salget er over, må mellomlegget betales! Anonymkode: c3d06...ed8 Nei, det må det ikke. Det bestemmer butikken selv - man har ikke rett på hverken å få bytte eller få pengene tilbake i en fysisk butikk. Anonymkode: bc9d6...598 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Samboer fikk en del mummi-saker til jul, og byttelappen viser at tingene er kjøpt i en periode hvor Kitchn hadde dette på salg til -50%. Vi hadde ei av skålene fra før, og ønsker å bytte. Hvordan blir dette når de er kjøpt på salg? Er ei skål verdt ei skål, eller er vår skål verdt "ei halv skål" i kroner og øre fordi den ble kjøpt da det var salg? Og hvis ei skål er verdt ei skål (fullpris), er det fordi det er samme vare, eller kan det byttes i hva som helst i fullprisverdi? Jeg fikk ei skibukse en gang, som var kjøpt på salg, og da jeg leverte den inn fikk jeg tilbake pengene i fullpris. Men jeg er ikke sikker på om dette gjelder alltid. Noen som har peiling på hvordan Kitchn opererer? Anonymkode: 6ee44...bcd Ta av byttelappen, oppsøk butikken og spør ydmykt om bytte/tilgodelapp. Er du heldig får du byttet til noe av skålens pris i dag eller en tilgodelapp med dagens pris. Krever de byttelapp oppsøker du bare butikken en annen dag MED byttelappen og gjerne om det er noen andre på jobb. Er lov å prøve seg 😆 Anonymkode: ac409...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta av byttelappen, oppsøk butikken og spør ydmykt om bytte/tilgodelapp. Er du heldig får du byttet til noe av skålens pris i dag eller en tilgodelapp med dagens pris. Krever de byttelapp oppsøker du bare butikken en annen dag MED byttelappen og gjerne om det er noen andre på jobb. Er lov å prøve seg 😆 Heheh dette er et svar i min gate! Men jeg tok det med som det var. Fikk byttet skål mot skål. Resten gikk til salgspris. Jeg byttet til noe dyrere, men fikk mellomlegget dekket av verdikupong. Så da ble det skåler og biffkniver til nyttårsaften. All good in the hood! Anonymkode: 6ee44...bcd 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Heheh dette er et svar i min gate! Men jeg tok det med som det var. Fikk byttet skål mot skål. Resten gikk til salgspris. Jeg byttet til noe dyrere, men fikk mellomlegget dekket av verdikupong. Så da ble det skåler og biffkniver til nyttårsaften. All good in the hood! Anonymkode: 6ee44...bcd Hjelper ikke å kun ta med byttelapp uansett, når de ansatte taster inn returen så legger de inn nr’et på byttelappen og prisen blir da justert til salgs-prisen for selv om ikke prisen står på den så har byttelappen en id som gjør at kassen finner den. Anonymkode: 23167...94d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjelper ikke å kun ta med byttelapp uansett, når de ansatte taster inn returen så legger de inn nr’et på byttelappen og prisen blir da justert til salgs-prisen for selv om ikke prisen står på den så har byttelappen en id som gjør at kassen finner den. Anonymkode: 23167...94d Og å ta av byttelappen hjelper heller ikke, hvis de faktisk lar deg bytte (og da spør man som oftest sjefen og det er kun godvilje) så har de fleste butikker som policy å sjekke prisene i det siste også gir de deg da laveste salgs pris. Så hadde du byttet uten kvittering der jeg jobbet før hadde du altså fått lavest pris siste 3 - 6mnd (minst). Og Ofte får du ikke bytte uten kvittering hvis det er en type vare som selges i andre kjeder Anonymkode: 23167...94d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og å ta av byttelappen hjelper heller ikke, hvis de faktisk lar deg bytte (og da spør man som oftest sjefen og det er kun godvilje) så har de fleste butikker som policy å sjekke prisene i det siste også gir de deg da laveste salgs pris. Så hadde du byttet uten kvittering der jeg jobbet før hadde du altså fått lavest pris siste 3 - 6mnd (minst). Og Ofte får du ikke bytte uten kvittering hvis det er en type vare som selges i andre kjeder Anonymkode: 23167...94d Du trenger heller ikke byttelapp eller kvittering så lenge varen er i ubrutt originalemballasje. Dette kan man lese seg fram til på hjemmesidene til Kitchn. I dette tilfellet er dette det eneste som er relevant siden TS' spørsmål handler om varer kjøpt på Kitchn. Dermed kan du bytte vare mot vare eller få tilgodelapp på det varen koster i dag, i og med at butikken ikke kan se hvilken pris som er betalt. Det TS spør om er i tillegg kurante varer, altså ting de har år etter år, og ikke bare en sesong- eller motesak. Anonymkode: 6a85b...99f 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du trenger heller ikke byttelapp eller kvittering så lenge varen er i ubrutt originalemballasje. Dette kan man lese seg fram til på hjemmesidene til Kitchn. I dette tilfellet er dette det eneste som er relevant siden TS' spørsmål handler om varer kjøpt på Kitchn. Dermed kan du bytte vare mot vare eller få tilgodelapp på det varen koster i dag, i og med at butikken ikke kan se hvilken pris som er betalt. Det TS spør om er i tillegg kurante varer, altså ting de har år etter år, og ikke bare en sesong- eller motesak. Anonymkode: 6a85b...99f Dette er helt feil. du har ingen rett til å bytte noe som helst uten kjøpsbevis. Du kan lese om det på kitchn siden hjemmeside? Da gjelder det kun om du kan bevise at det er kjøpt der. Ts sa det var mummi greier, det selger de på jernia og glassmagasinet også… ? Da må du ha bevis eller håpe på godvilje fra de ansatte Anonymkode: 23167...94d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du trenger heller ikke byttelapp eller kvittering så lenge varen er i ubrutt originalemballasje. Dette kan man lese seg fram til på hjemmesidene til Kitchn. I dette tilfellet er dette det eneste som er relevant siden TS' spørsmål handler om varer kjøpt på Kitchn. Dermed kan du bytte vare mot vare eller få tilgodelapp på det varen koster i dag, i og med at butikken ikke kan se hvilken pris som er betalt. Det TS spør om er i tillegg kurante varer, altså ting de har år etter år, og ikke bare en sesong- eller motesak. Anonymkode: 6a85b...99f Anonymkode: bc9d6...598
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er helt feil. du har ingen rett til å bytte noe som helst uten kjøpsbevis. Du kan lese om det på kitchn siden hjemmeside? Da gjelder det kun om du kan bevise at det er kjøpt der. Ts sa det var mummi greier, det selger de på jernia og glassmagasinet også… ? Da må du ha bevis eller håpe på godvilje fra de ansatte Anonymkode: 23167...94d AnonymBruker skrev (5 timer siden): Anonymkode: bc9d6...598 Du har ikke lest godt nok. Se her, fra spørsmål og svar: Anonymkode: 6a85b...99f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå