Gå til innhold

Ofrer jeg ikke nok for henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

er en mann som har hatt en kjærlighetsrelasjon til dama mi i snart 1 år. Vi har per dags dato et avstandsforhold med 40 min fly og 8 timer kjøring imellom. Helt fra start har jeg vært klar på at jeg vil være boende på plassen min,da jeg har hele slekta her og har en jobb som byr på muligheter og ting jeg ikke kan få andre steder. Jeg er nok stedbunden,men familie er veldig viktig for meg og jeg har bodd litt andre steder og IKKE trivdes.

fra start har hun hele tiden sagt hun er flyttbar,og jeg føler jeg har spilt med åpne kort hele tiden. Hun har bodd litt forskjellige steder og bor nå et sted som ikke er i nærheten av familie. Hun er ganske fersk i jobben,og det er ikke noe karrierestige der heller. Hun har en utdannelse som trengs over hele landet.

nå den siste måneden har hun kjørt veldig på det at jeg ikke tar noen sjanse i forholdet. Hun må flytte fra det hun har. Noe jeg har full respekt for og det er et MEGET stort steg. Derfor har jeg ikke presset noe på det. Saken er da at hun mener siden vi alikevel til syvende og sist blir å bo her hvor jeg bor,så vil hun at vi skal flytte sammen i hjembyen hennes. Dette er 5 timer fra der hun bor nå. Hun mener jeg må ofre 1-2 år for at vi skal bo der,for å finne ut at vi passer sammen,og jeg føler det går på at jeg må ofre noe jeg og. 

Jeg føler bare at jeg blir revet mellom to ting her. Jeg eier leilighet,hun leier. Jeg forstår ikke hvorfor vi skal flytte dit og leie for å finne ut det, istedenfor at hun kan komme hit,bo gratis og spare seg opp penger,på en plass hun sier fremtiden vår er uansett. Hun bruker dette mot meg og sier jeg ikke vil ofre noenting for henne og at kjærligheten går over alt. Jeg elsker virkelig dama,men jeg har også gått på en smell før. Jeg vet jeg kan vise henne at jeg verdsetter henne på utallige andre måter,og hun kan regjere i veldig mange andre spørsmål,men jeg har ett behov,og det har jeg vært klar på fra start. 
Hun sier at hun må sidesette livet sitt for at mine ønsker skal gå igjennom,og det er jo helt feil? 
Hun husker jeg sa det tidlig i datingen,men trodde jeg ville «endre» meg i takt med kjærligheten. 
Jeg syntes ikke dette er umodent og barnslig som hun har sagt. Jeg verdsetter mye i livet midt,og for meg er familie og en jobb jeg har jobbet meg hardt oppover i også viktig. Jeg elsker også dama,men jeg syntes det blir feil å sette meg i den posisjonen når hun vet at det er viktig for meg. Jeg har gått på en smell før som sagt,kasta drømmejobben for ei dame som gjorde det slutt senere. 
Det rare er at en kompis av meg har fått det samme av dama si. Flytt hit etter meg for å «ofre,bevise» for kjærligheten. Jeg syntes det er litt urettferdig at vi må ta et valg og må bevise for det. Det har ikke noe med at jeg ikke elsker dama nok,men det handler om andre ting man også har bygd opp,og en verdi man ser i det.

bare så det er sagt,jeg har full forståelse for hva hun må gjøre ved å flytte. Poenget er bare at jeg fra mitt ståsted syntes det er bedre å kunne prøvebo her,gratis, og faktisk prøvebo på stedet framtiden uansett er.

mann 25

Anonymkode: c2273...270

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke flytt! 

Anonymkode: 292e3...8a8

• Liker 34
Skrevet

Fikk du ikke svar i den forrige tråden? 

Uansett høres det ut som om det er på tide å gjøre det slutt. Dere har ulike ønsker for fremtiden som kommer til å gjøre begge bitre uansett hvem som må flytte. 

Anonymkode: 621b2...81d

• Liker 13
Skrevet

"Jeg elsker deg og jeg syns det er leit at du trenger bevis for det i form av flytting til et sted jeg ikke ønsker, når jeg har både eid hus og familie her. Jeg ønsker ikke å leve et liv der jeg må bevise kjærligheten min på en slik måte. Jeg kommer til å fortsette å bo her og jeg vil ha deg i livet mitt, her. Hvis det ikke passer for deg så er det veldig trist og jeg kommer til å sørge over et brutt forhold lenge. Men. Jeg kommer til å fortsette å bo her og det må du respektere. Jeg håper du kommer og bor her hos meg."

Jeg hadde ikke flyttet hadde jeg vært deg. Ikke fordi du har blitt brent før, for alle er forskjellig så det er urettferdig å sammenligne den forrige situasjonen din med at det KAN skje igjen. Jeg hadde ikke flyttet fordi familie og venner og livet og huset og jobben er der. Tape masse penger på å prøve å bo sammen? Nei. 

Hvis det er å prøve å bo sammen for å sjekke om dere kan bo sammen og hun er flyttbar så burde det ikke være store problemer for henne å flytte til deg. Sånn ser jeg det. 

Anonymkode: 9b542...b1b

• Liker 18
Skrevet

Lagde ikke du denne tråden for noen uker siden? 

Et forhold dreier seg om kompromisser og det høres helt rimelig ut at du flytter et par år til hennes by så hun får utnyttet den karrieremuligheten hun har fått så kan dere flytte til din by senere når det f eks er tid for barn og et roligere liv 

Jeg er enig med henne og hadde aldri flyttet til byen til en type som aldri hadde ofret noe for meg 

Anonymkode: 015de...6dd

• Liker 5
Skrevet

Ikke Finn på å flytte

Anonymkode: 5dd7b...931

• Liker 9
Skrevet

Det er en test.

Flytter du, så stryker du. Blir du værende, så består du. 

Anonymkode: 5517d...b3d

• Liker 3
Skrevet

Ikke flytt. 

Anonymkode: 9de96...11c

• Liker 4
Skrevet

Synes det virker som hun ikke vil risikere noe her. Hvorfor er det du som skal måtte ofre noe, (som det virker som du verdsetter mer enn hun gjør), når du har vært klar på at du ikke ønsker å flytte? Her høres det ut som det er like mye hun som ikke ønsker å ofre noe for forholdet. 

Anonymkode: c30b8...597

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor må noen flytte? Forholdet deres er jo helt ferskt. 

Anonymkode: 68cf5...a9a

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde aldri flyttet fra familie og en jobb jeg ikke kunne fått et annet sted - hvis det ikke var for at min partner hadde fått en bedre karrieremessig mulighet der, og var tydelig på at det var min karriere som kunne bestemme «neste gang».

-k25

Anonymkode: 3204a...795

• Liker 2
Skrevet (endret)

Slik jeg forstår det har du jobb der du har hus og hun kan få jobb. Flytter du må du gi opp huset og det er usikkert om du får jobb der da du kommer tilbake.

Det du bør gjøre er å skape den beste versonen av deg selv for din egen del slik at du har et liv en kvinne kan komplementere, ikke være.

Dette har du gjort. Nå er det opp til henne å komplementere ditt liv. Velger hun ikke det vil hun ikke være med i ditt liv. Velger du å gi opp ditt liv blir hun ditt liv.

Det er synd for henne om hun ikke vil være med i ditt liv, men enda mer synd for begge om hun blir ditt liv.

Det koker ned til, er du en mann eller en simp? Ditt valg.

Endret av Flintis
  • Liker 3
Skrevet
Flintis skrev (2 minutter siden):

Slik jeg forstår det har du jobb der du har hus og hun kan få jobb. Flytter du må du gi opp huset og det er usikkert om du får jobb der da du kommer tilbake.

Det du bør gjøre er å skape den beste versonen av deg selv for din egen del slik at du har et liv en kvinne kan komplementere, ikke være.

Dette har du gjort. Nå er det opp til henne å komplementere ditt liv. Velger hun ikke det vil hun ikke være med i ditt liv. Velger du å gi opp ditt liv blir hun ditt liv.

Det er synd for henne om hun ikke vil være med i ditt liv, men enda mer synd for begge om hun blir ditt liv.

👍🏻

Anonymkode: 5517d...b3d

Skrevet

Hun vil at du skal bevise at familie, venner, eget hus og jobb betyr mindre enn henne. Altså at du skal ofre det som er livet ditt. Selvfølgelig gjør du ikke det. 

• Liker 9
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor må noen flytte? Forholdet deres er jo helt ferskt. 

Enig. Ett år er altfor tidlig for slike diskusjoner.

Skrevet
Flintis skrev (5 timer siden):

Det er opp til begge to å leve sitt beste liv. 

Alt du frykter på vegne av mannen, er sannsynlig utkomme for dama også. 

Skrevet (endret)

Jeg tenker og det er et ferskt forhold. Dere har jo bodd fra hverandre hele tiden, og da blir det også litt intense og gode dager de gangene dere ser hverandre.

Det er vel et stort steg for dere begge. For deg å flytte til hennes hjembygd, og for henne å flytte til din. Men jeg vil nå likevel si det er lettere for henne å flytte til deg, både pga økonomisk gevinst, der dere skal bo i fremtiden fast, lettere for henne å få jobb der enn at du skal få jobb der i hennes hjemsted.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

nå den siste måneden har hun kjørt veldig på det at jeg ikke tar noen sjanse i forholdet.

Hm, tror jeg hadde vært skeptisk til å høre noe sånt.

Tar hun noen mer sjanse da, mener hun? Hun må flytte fra det hun har, men det må jo du og hvis du flytter. Mener hun at det er bedre at begge ofrer seg? Det er mindre "offer" for henne å flytte hjem til hjemstedet hennes. 

Jeg hadde nok ikke flyttet om jeg var deg.

Jeg tror jeg hadde sagt noe av det samme som en Ab skrev over om at du elsker henne, og om hvordan du ser på det med prøvelse.

Sitat

Hun sier at hun må sidesette livet sitt for at mine ønsker skal gå igjennom,og det er jo helt feil? 

Ja, da ville jeg sagt at hvis du ser på det sånn, så vil jeg ikke være en som du føler du må sidesette livet ditt for. 

"Jeg blir boende her i min leilighet. Jeg ønsker at du skal bo her med meg, men hvis du ikke vil det for både din og min sin del, skal du ikke gjøre det."

Jeg ville ikke diskutert og forklart og sagt så mye annet. 

Endret av exictence
  • Liker 4
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

"Jeg elsker deg og jeg syns det er leit at du trenger bevis for det i form av flytting til et sted jeg ikke ønsker, når jeg har både eid hus og familie her. Jeg ønsker ikke å leve et liv der jeg må bevise kjærligheten min på en slik måte. Jeg kommer til å fortsette å bo her og jeg vil ha deg i livet mitt, her. Hvis det ikke passer for deg så er det veldig trist og jeg kommer til å sørge over et brutt forhold lenge. Men. Jeg kommer til å fortsette å bo her og det må du respektere. Jeg håper du kommer og bor her hos meg."

Jeg hadde ikke flyttet hadde jeg vært deg. Ikke fordi du har blitt brent før, for alle er forskjellig så det er urettferdig å sammenligne den forrige situasjonen din med at det KAN skje igjen. Jeg hadde ikke flyttet fordi familie og venner og livet og huset og jobben er der. Tape masse penger på å prøve å bo sammen? Nei. 

Hvis det er å prøve å bo sammen for å sjekke om dere kan bo sammen og hun er flyttbar så burde det ikke være store problemer for henne å flytte til deg. Sånn ser jeg det. 

Anonymkode: 9b542...b1b

Støtter denne fullt ut! Jeg ville lagt til en setning som minner henne på at dette er noe du har vært helt åpen om fra start. Ikke gi opp jobben din for å teste ut forholdet i 1-2 år! Det finnes mange måter å vise kjærlighet på, men det virker som om hun har låst seg fast i at akkurat dette er den eneste måten hun kan tro på at du elsker henne høyt nok; og det virker nokså giftig spør du meg.

Anonymkode: 75651...df5

Skrevet

Hun er urimelig. Du har vært klar fra begynnelsen av på at du har en sterk tilknytning til stedet du bor, og hun har mulighet til å få jobb der. 

Anonymkode: 533ae...17b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Støtter denne fullt ut!

Enig

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ville lagt til en setning som minner henne på at dette er noe du har vært helt åpen om fra start. 

Anonymkode: 75651...df5

Ville jeg ikke gjort. Det er allerede noe Ts har sagt til henne, og jeg ville ikke ha "unnskyldt" meg med at det hadde jeg sagt for lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...