Gå til innhold

Å "knekke" fingrane

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ufyselig vane, I knoooow....

Men er det farlig å drive og knekke på fingrar og andre ledd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke farlig, jeg spurte legen sist jeg var der :)

Skrevet

Phuuuu!! :)

Har høyrt så mange skrekkhistoriar om leddgikt og ødelagte fingrar.

Då fortsetter eg med det då :ler:

Skrevet

Man kan ødelegge disse "putene" som ligger i mellom leddene.

Skrevet
:overrasket: :hår: Og kva vil det seie?
Skrevet
:overrasket:  :hår: Og kva vil det seie?

At du får vondt i vil jeg tro. Jeg knakk fingrene ofte selv før, og fikk beskjed av en venninne som er sykepleier at disse putene imellom leddene kan bli ødelagte.

Om det stemmer vet jeg jo ikke, men det fikk meg til å slutte i allefall. ;)

Skrevet

du kan ikke få leddgikt og slikt, men du kan nok lage slitasjeskader på evt putene som ligger inn i der.

jeg gjorde det mye før, prøver å slutte, i hovedsak fordi når jeg gjør det mye så blir jeg stiv i fingrene om jeg ikke knekker. det sier jo litt om at man faktisk gjør noe der inne.

har også spurt legen om det, og fått beskjed om at det ikke er farlig men kan skape slitasjeskader.

Skrevet

Hva mener dere egentlig med å knekke fingrene?

dra i de med vilje liksom..?

Jeg har ofte sånn at tommelen "henger seg opp", så når jeg bøyer den knekker det til.. er vel ikke det dere mener? for det er jo ikke til å unngå..

Skrevet

Det er ikke farlig, men meget lite feminint. Jeg tar avstand til slikt.

Skrevet
Hva mener dere egentlig med å knekke fingrene?

dra i de med vilje liksom..?

Jeg har ofte sånn at tommelen "henger seg opp", så når jeg bøyer den knekker det til.. er vel ikke det dere mener? for det er jo ikke til å unngå..

med vilje selvsagt, noen drar i de til de knekker andre bøyer de til de knekker.

Skrevet

Jeg har hørt at alle knekkelyder man tvinger fram skaper slitasje. Jeg knekker i så og si alle ledd jeg, noen knekker jeg med vilje og andre knekker bare av seg selv feks når jeg strekker meg. Det verste er likevel de stedene det gjør vondt helt til jeg knekker.. Og knekket gjør vondt det og, men etterpå kjenner jeg ingenting.

Noen som vet hva det kan komme av?

Ble mange "knekk" gitt... :sjenert:

Skrevet

Gikt får man ikke...men slitasje, ja. Men mest av alt er det bare en uvane.

Skrevet

Så alle skrekkhistoriane er berre oppspinn? :)

Men slitasje er jo absolutt ikkje bra det heller, i tillegg til at det er ein ekkel vane. Eg skal prøve å slutte... Har klart det før!! Slutta i 5-6 år, også oppdaga eg pluttselig for 1 mnd sidan at eg var begynt igjen. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...