Gå til innhold

Barnetillegg - vits å søke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk melding fra Nav om at jeg kunne få innvilget barnetillegg som ufør. Har ikke søkt før. Har to barn. Og samlet inntekt for meg og min samboer er cirka 850 000 kr. Hva er grensen for å få dette innvilget? 

Ser at det står at det blir reduksjon i barnetillegg etter 4.6G. Dette utgjør rundt 487 000 kr. Så når samlet inntekt er nesten dobbelt av beløpet der reduksjonen slår inn, er det det noe poeng i å søke? Fint om noen vet hva grensen er for å ikke få det innvilget.

Anonymkode: 528ec...677

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg er ganske sikker på at det ikke er noen vits i å søke. Jeg har vanligvis fullt barnetillegg, men hele bortfalt i fjor da jeg tjente ca 200.000 ekstra. Usikker på nøyaktig hvor mye inntekt vi har, men vi må jo ha mindre enn 487.000 samlet vanligvis (siden jeg får fullt barnetillegg), så da ble det under 700.000 i fjor når jeg ikke fikk noe.

Anonymkode: 25369...47a

Skrevet

Da jeg fikk innvilget ufør var barnetillegget en del av vurdering uten at jeg tror jeg søkte spesifikt om det. Med mine 430' i trygd, var jeg over grensen til å få det utbetalt den gangen i hvert fall. Det står i vedtaksbrevet om innvilget uføretrygd.

Anonymkode: 7fb0a...231

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...