Gå til innhold

Hvilke fornavn forbinder dere med «kjerringnavn»?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt som slutter på Frid(Sigfrid, Solfrid osv). Alt som slutter på Bjørg(Bjørg, Ingebjørg osv). Alt som har Unn i navnet(Unni, Torunn, Reidun osv). Alt som har Hild i navnet(Hilde, Ragnhild osv). Alt som har Laug i navnet(Aslaug, Olaug osv). 

andre eksempler: Gerd, Karin, Kari, Karianne, Anne, Marianne, Toril, Hege, Hanne, Rita, Monica, Gry, Gro, Merete, Elin, Janne, Liv, Randi.

Anonymkode: fcae9...23a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange av de navnene som blir gitt til barna i dag blir de neste kjerringnavnene. 

Anonymkode: 6dfe7...ad9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange av de navnene som blir gitt til barna i dag blir de neste kjerringnavnene. 

Anonymkode: 6dfe7...ad9

Og de gamle navnene kommer igjen. Jeg ble overrasket over at to av ungene jeg traff et sted, het Mathilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camilla. Sikkert fordi det begynner å bli mange 40-åringer med navnet etterhvert. 

Anonymkode: 1c107...57a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er bare nysgjerrig på dette. 

Anonymkode: d5d8f...30e

Olga

Else

Inga

Mina

Ane

Marie

de er fine ( ikke olga ),men veldig gammeldagse synes jeg

Anonymkode: a4302...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er Synnøve et kjerringnavn synes dere? 🤔

Anonymkode: 307b5...648

Nei, Synnøve er sterkt og vakkert, koselig og tradisjonelt 😀 Kommer helt sikkert til å øke i popularitet.

Anonymkode: 1c107...57a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Alt som slutter på Frid(Sigfrid, Solfrid osv). Alt som slutter på Bjørg(Bjørg, Ingebjørg osv). Alt som har Unn i navnet(Unni, Torunn, Reidun osv). Alt som har Hild i navnet(Hilde, Ragnhild osv). Alt som har Laug i navnet(Aslaug, Olaug osv). 

andre eksempler: Gerd, Karin, Kari, Karianne, Anne, Marianne, Toril, Hege, Hanne, Rita, Monica, Gry, Gro, Merete, Elin, Janne, Liv, Randi.

Anonymkode: fcae9...23a

Haha, i siste avsnitt er tre av tantene mine representert (60-85 år gamle), den ene også med mellomnavn attåt. Mamma var heldig med navnet sitt oppi gjengen der, takk og lov.

Anonymkode: d8a23...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...