Gå til innhold

Har eier av telefon abonnement tilgang til sms på telefon nummeret?

ProudFeminist

Anbefalte innlegg

Jeg betaler for tre telefon abonnement hos Telia. Jeg kan finne pin og puk kode, men prøver å få tak i sms-er fra et av telefon abonnementene jeg betaler for.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lol...... Du må nok finne andre måter å spionere på mannen din på 🤪

Anonymkode: 979c3...df5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har Telenor så kan du aktivere en tjeneste som lar deg lese og sende SMSer på tlf. nummeret. Denne heter Mine meldinger: https://minemeldinger.no/

Du kan ikke lese smser som omhandler sikkerhetskoder til forskjellige tjenester, dette er for å forsikre om at tjenesten ikke blir misbrukt av andre.

Jeg kjenner ikke til noe lignende for Telia, dessverre.

Endret av Pachka Sigaret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pachka Sigaret skrev (12 timer siden):

Hvis du har Telenor så kan du aktivere en tjeneste som lar deg lese og sende SMSer på tlf. nummeret. Denne heter Mine meldinger: https://minemeldinger.no/

Du kan ikke lese smser som omhandler sikkerhetskoder til forskjellige tjenester, dette er for å forsikre om at tjenesten ikke blir misbrukt av andre.

Jeg kjenner ikke til noe lignende for Telia, dessverre.

Tusen takk for hjelpen 😀

Jeg vil få oversendt sms-ene på e-post fra Telia. Dette gjelder ikke snoking på min mann, men for å stadfeste om et barn bruker narkotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ProudFeminist skrev (3 timer siden):

Tusen takk for hjelpen 😀

Jeg vil få oversendt sms-ene på e-post fra Telia. Dette gjelder ikke snoking på min mann, men for å stadfeste om et barn bruker narkotika.

Et barn/tenåring vil antagelig ikke bruke SMS til å bestille narkotika. Da brukes det andre kanaler som er vanskeligere å spore. Sjekk heller vippsen hans/hennes. 

Anonymkode: 07a02...b8b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et barn/tenåring vil antagelig ikke bruke SMS til å bestille narkotika. Da brukes det andre kanaler som er vanskeligere å spore. Sjekk heller vippsen hans/hennes. 

Anonymkode: 07a02...b8b

Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at denne formen for invadering av privatlivet til et 16-årig barn som du ikke har foreldreansvar for, vil være på kanten, om ikke over, av hva som er lovlig.

Og ser man på det moralske/etiske her, er du allerede langt ute å kjøre, da du lytter til private samtaler dette "stebarnet" ditt har.

Barnet har rett på et privatliv, med noen få unntak. De unntakene gjelder foreldrene, og ikke en 15 år yngre dame som faren har blitt sammen med.

Anonymkode: c7140...ec0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min bonusdatter skriver stygt om meg på sms til moren eller venninner så har hun gjort noe veldig dumt. Nå skal jeg lære henne og ta ansvar for sine egne handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ProudFeminist skrev (18 minutter siden):

Hvis min bonusdatter skriver stygt om meg på sms til moren eller venninner så har hun gjort noe veldig dumt. Nå skal jeg lære henne og ta ansvar for sine egne handlinger.

Det er ulovlig å snike i andres personlige meldinger ol, man kan faktisk ende opp i fengsel. 

Anonymkode: 0694b...893

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ulovlig å snike i andres personlige meldinger ol, man kan faktisk ende opp i fengsel. 

Ja hvis personen er myndig. Dette gjelder et barn hvor jeg betaler abbonementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ProudFeminist skrev (7 minutter siden):

Ja hvis personen er myndig. Dette gjelder et barn hvor jeg betaler abbonementet.

Du er ikke mor, eller verge for denne ungdommen. Du har ingenting du skulle sagt, du har ingen myndighet og du har absolutt ikke noe med hva hun snakker med andre om.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er ikke mor, eller verge for denne ungdommen. Du har ingenting du skulle sagt, du har ingen myndighet og du har absolutt ikke noe med hva hun snakker med andre om.

Der tar du veldig feil. Den som betaler abbonementet eier dataen. Det er min rett som betalende kunde og kunne sjekke sms loggen. Hvis bonusbarnet mitt ikke har gjort noe galt så har hun ingenting å frykte.

Har hun snakket stygt om meg på sms så vil det få konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ProudFeminist said:

Der tar du veldig feil. Den som betaler abbonementet eier dataen. Det er min rett som betalende kunde og kunne sjekke sms loggen. Hvis bonusbarnet mitt ikke har gjort noe galt så har hun ingenting å frykte.

Har hun snakket stygt om meg på sms så vil det få konsekvenser.

Det stemmer ikke. Juridisk sett har hun fremdeles rett på privatliv og smser er inkludert der, uansett om du betaler abonnementet. Men prøv deg gjerne, forhåpentligvis anmelder hun deg :)

Anonymkode: 77db5...764

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres nesten ut som stemoren fra helvete...
Har dere et godt forhold ellers?

Anonymkode: 1aae4...25e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ProudFeminist skrev (18 timer siden):

Jeg betaler for tre telefon abonnement hos Telia. Jeg kan finne pin og puk kode, men prøver å få tak i sms-er fra et av telefon abonnementene jeg betaler for.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Du har ikke de rettighetene med mindre du er bruker av abonnementet, eller at det er ett barn under 18 år. Det går på personvern

Anonymkode: 33474...39c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke være så snille å stoppe å mate trollet? For dere skjønner at dette er en trollekonto, ikke sant? Vær så snille å ikke si at dere tror på det som blir sagt her.

Anonymkode: b1c31...383

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, ProudFeminist said:

Er du ikke ferdig med trollingen i dag heller?

Anonymkode: 15f71...0ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg akkurat leste at du skrev at du hadde funnet mannen din gjennom utroskap, og nå var en lykkelig familie?

Anonymkode: 836c5...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ProudFeminist skrev (4 timer siden):

Tusen takk for hjelpen 😀

Telia sitter ikke på innholdet i SMS'ene. Eneste måten du kan få tak i disse på er å fysisk lese de på mobilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har ikke de rettighetene med mindre du er bruker av abonnementet, eller at det er ett barn under 18 år. Det går på personvern

Anonymkode: 33474...39c

Jeg er eier av abbonementet så dette har jeg lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...