AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #21 Del Skrevet 27. desember 2021 Franske Hévin har verdens beste sjokolade ❤️ Anonymkode: ac1e8...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archer Skrevet 27. desember 2021 #22 Del Skrevet 27. desember 2021 Solar Nebula skrev (10 timer siden): Joo! Den er knallgod! ❤️ På linje med norsk melkesjokolade! Bedre. Fazer bruker ekte melk i sjokoladen sin mens freia bruker melkepulver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #23 Del Skrevet 27. desember 2021 Jeg liker ikke Freia melkesjokolade i det hele tatt, (nedtur når jeg får det i presanger etc, men faker jo så klart glede) men belgisk er helt nydelig. Men det meste av sjokolader slår den typiske norske Freia melkesjokolade rett ned i støvlene, for fysj for en smak det er på den. Anonymkode: 081bd...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #24 Del Skrevet 27. desember 2021 21 hours ago, AnonymBruker said: Flere som føler det? I utlandet når ikke sjokoladen opp mener jeg. Da mener jeg dagligvarebutikker. Selvfølgelig finnes det sikkert mer avansere saker, men melkesjokolade er knall. Anonymkode: 952e2...bb3 Det er vel ikke snakk om så veldig "norsk" sjokolade siden Freia er eid av Mondolez International. Det er ikke så mye nasjonalromantikk over det sånn egentlig. Det handler om penger. Tyne mest muiig ut av ymse råvarer og lavest mulig prosesskostnader. Anonymkode: 1ea04...81e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #25 Del Skrevet 27. desember 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg liker ikke Freia melkesjokolade i det hele tatt, (nedtur når jeg får det i presanger etc, men faker jo så klart glede) men belgisk er helt nydelig. Men det meste av sjokolader slår den typiske norske Freia melkesjokolade rett ned i støvlene, for fysj for en smak det er på den. Anonymkode: 081bd...510 Synes at den har en harsk/bitter smak i blant. Melkesjokoladen var bedre før. Anonymkode: 1ea04...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #26 Del Skrevet 28. desember 2021 xaca skrev (22 timer siden): Ingen som har smakt på Fazer sjokolade? Jo! Hundre ganger bedre enn norsk melkesjokolade . Anonymkode: 037e1...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #27 Del Skrevet 28. desember 2021 Synes norsk sjokolade er for søt, Lindt er bedre Anonymkode: 77931...a1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #28 Del Skrevet 28. desember 2021 Amerikansk sjokolade smaker DRITT! Hershey er noe av det verste harske greiene jeg har vært borti! Min amerikanske mann fikk regelrett sjokk over hvor godt sjokolade kunne smake da han kom hit! Anonymkode: b3a0e...0b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #29 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 9.55): 90% fra Lindt er min favoritt, tror ikke det finnes så mørk norsk sjokolade? Så nei, for meg er ikke norsk sjokolade verdens beste. Anonymkode: 2350f...a9f Handler ikke denne tråden om melkesjokolade? Jeg synes det blir rart å skulle sammenligne melkesjokolade med 90%. Anonymkode: 95a4f...bcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #30 Del Skrevet 28. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Handler ikke denne tråden om melkesjokolade? Jeg synes det blir rart å skulle sammenligne melkesjokolade med 90%. Anonymkode: 95a4f...bcf Tråden handler om sjokolade. Melkesjokolade er bare én variant. Anonymkode: 76729...da0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #31 Del Skrevet 28. desember 2021 Ja, det er den. Jeg har bodd i Sverige, og den sjokoladen var overhodet ikke i nærheten av å være så god som den norske! Vet ikke hva de gjør med den, men den har en søtlig eim som ikke den norske har (selv om begge er fulle av sukker, naturligvis). Har spist sjokolade i Hellas, Spania og England også, og de smaker i hvert fall ikke like godt! Anonymkode: 0b4ef...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 28. desember 2021 #32 Del Skrevet 28. desember 2021 Stort sett har norsk sjokolade en stor stjerne med meg, men finns unntak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #33 Del Skrevet 28. desember 2021 Norsk sjokolade er godt, men det finnes bedre sjokolader i verden. Anonymkode: 8cac5...022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke Li Skrevet 28. desember 2021 #34 Del Skrevet 28. desember 2021 Mmm... nå fikk jeg veldig lyst på sjokolade Jeg har forøvrig Freia melkesjokolade på førsteplass, Nidar på 2. Plass og Lindt på 3. 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. desember 2021 #35 Del Skrevet 28. desember 2021 Nei, det er det belgisk sjokolade som er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #36 Del Skrevet 28. desember 2021 Er utlending og norsk sjokolade er godt men liker best bestemte varianter fra hjemlandet mitt. Har nok mye å si hva man er vokst opp med. Værste melkesjokoladen jeg noen gang har smakt var på tur i et østblokkland den gang det var minimal kontakt med vesten. Tror ikke det var hverken kakao eller melk i den der vonde harske greia. Anonymkode: e8ab7...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 28. desember 2021 #37 Del Skrevet 28. desember 2021 Ja, finnes ingen sjokolade i verden som slår norsk sjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #38 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Handler ikke denne tråden om melkesjokolade? Nei, hvorfor tror du det? AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg synes det blir rart å skulle sammenligne melkesjokolade med 90%. Det er det vel ingen som gjør heller. Jeg sammenligner mørk sjokolade med mørk sjokolade. Anonymkode: 2350f...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #39 Del Skrevet 29. desember 2021 Det har veldig mye med hva slags smak man vokser opp med. I Amerika er Hershey den mest vanlige sjokoladen å spise. Jeg prøvde den for noen år siden og fyfaen så ekkelt. Smakte oppkast. Der er de visst vant til at sjokolade har en sånn syresmak (samme smak som magesyre) og sjokolader uten den syrlige smaken er ikke like populær. Dermed vil nok Amerikanerne si at Hershey er den beste i hele verden. Mannen min er britisk, og selv om han liker norsk melkesjokolade så sverger han til Cadbury sin aller mest. Jeg synes også den er kjempegod, men den har nesten en fruktsmak over seg, sammenlignet med den vi har i Norge. Litt mer søt. Sammenlignet med de andre er norge sin melkesjokolade (da snakker jeg Freia, ikke Nidar sin som oftest bare smaker sukker og fett, sorry) veldig fyldig og rund i smaken. Nesten en slags frisk fløtesmak, med søt kakao. Spesielt hvis man sammenligner det med andre typer billigere melkesjokolader vi har her i Norge, som First Price sin - som smaker kakao, sukker og pittelitt melkepulver uten noe særlig frisk melkesmak. Når det kommer til selve melkesjokoladesmaken (da snakker jeg ikke om produkter med diverse fyll eller lignende, bare selve sjokoladen de har) synes jeg hverken Kinder (tysk) eller Nestle (sveitsisk) er særlig imponderende. Lindt derimot (sveitsisk det også) er kjempegod. Den er liksom silke i sjokoladeform. Har en mild men fantastisk god smak, og veldig fløyelsmyk konsistens. Og ja da snakker jeg om selve sjokoladen de bruker, ikke bare de kulene med sånn sjokoladetrøffel inni. Skulle jeg velge en favoritt havner Freia sin på første. Det er liksom noe trygt og godt med den smaken. På andreplass kommer Cadbury sin, som er litt friskere i smaken på en måte - litt mindre rund, men mer søt. Lindt kommer veldig raskt bak på en solid tredjeplass. Anonymkode: a3c39...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #40 Del Skrevet 29. desember 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Nei, hvorfor tror du det? Det er det vel ingen som gjør heller. Jeg sammenligner mørk sjokolade med mørk sjokolade. Anonymkode: 2350f...a9f TS skriver i hovedinnlegget om akkurat melkesjokolade, så er nok derfor det er lett å styre diskusjonen til akkurat den type sjokolade: "Flere som føler det? I utlandet når ikke sjokoladen opp mener jeg. Da mener jeg dagligvarebutikker. Selvfølgelig finnes det sikkert mer avansere saker, men melkesjokolade er knall. " Anonymkode: a3c39...f9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå