Gå til innhold

Når vises testen positiv, etter smitte? Hurtigtest covid.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når er en covid hurtigtest mest pålitelig? Noen med erfaring? Med engang man har fått symptomer, litt før eller noen dager etter?

Har hatt nærkontakt med smittet.

Anonymkode: 51767...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min begrensede erfaring slår ikke hurtigtest ut før symptomene har gjort det. Pcr derimot er mye mer følsom. 

Anonymkode: 01966...5f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Etter min begrensede erfaring slår ikke hurtigtest ut før symptomene har gjort det. Pcr derimot er mye mer følsom. 

Gått en uke nå uten symptomer som viser seg. Ikke nødvendig at jeg tar hurtigtest da?

Anonymkode: 51767...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 1.00):

Her har 4 av 5 i husstanden testet positivt på hurtigtest, og ALLE var uten symptomer før testen ble tatt. Det var ren tilfeldighet at første i familen tok test, som viste seg å være positiv. Deretter har hver av oss jevnlig testet og fått positive tester, 1-2 dager etter har symptomene kommet.
For barna hadde 1 av 3 barn symptomer som kom etter positiv hurtigtest, de 2 andre gikk gjennom sykdomsforløpet uten symptomer. Mistet smak og lukt da, men ingen av dem sa noe om det uten at jeg spurte spesifikt om de kunne smake/lukte. Hadde jeg ikke visst de var positive hadde de levd som normalt. 

I mine øyne tror jeg av den grunn det er mye villsmitte blant asymptomatiske barn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...