AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #41 Skrevet 27. desember 2021 Vi trillet ut samme dag som vi hadde kommet hjem fra sykehuset, eller muligens var det dagen etter. Baby var da 3 dager gammel. Husker jeg møtte kjente i butikken og hadde fortsatt på meg «armbåndet» fra sykehuset. Samme med barn nr 2. vi trillet tur veldig snart. Må ha luft: Anonymkode: 90cc4...1cb
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #42 Skrevet 27. desember 2021 Prøvde etter 8 dager, gikk kanskje 50 meter før det gjorde så vondt at jeg måtte snu. Gikk på smertestillende i 1 mnd etter fødsel pga fødselsskade, men de var opptatt at jeg måtte opp og Mobilisér dæ! På sykehuset. Neste turen var ca en uke etter der igjen, da kom jeg litt lengre. Jeg gikk like sakte som en skilpadde i hvertfall en måned etter fødsel😂 Nå er ungen 4 mnd og jeg kan gå ca en time før jeg begynner å plages. Må sette meg ned og knipe en del før jeg kan fortsette. Anonymkode: 3a79f...ccb
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #43 Skrevet 27. desember 2021 Fødte på en torsdag, reiste hjem lørdag og ut på Trilletur på søndagen😁 Anonymkode: 2dd0e...76d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #44 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Blir så overrasket over hvor lenge mange venter med første trilletur. Er det vanlig å vente noen måneder? Anonymkode: 445d2...d54 han var 3 uker, men vi var på sykhuset en uke da Anonymkode: f899d...afb
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #45 Skrevet 27. desember 2021 Født på en mandag, hjem på torsdagen og trillet til helsestasjonen fredagen, i februar men ikke så kaldt ute da. Anonymkode: 8c465...fb0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #46 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Rett over ei uke etter fødsel. Var -20 grader den første uka, så da ville jeg ikke Anonymkode: 4f183...f4b Mener å ha lest at det ikke er bra for nyfødte/små babyer å puste inn så kald luft heller🤔 Altså at man kan bære baby inn og ut av bil, men at tiden de er ute er veldig kort pga lungene ikke tåler så kald luft? (Jeg aner ikke, men mener å ha lest dette. hadde selv sommerbaby så problemstillingen var aldri aktuell for oss.) Anonymkode: d54fa...53a
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #47 Skrevet 27. desember 2021 Med første tok det et par uker. Andremann kun noen dager. Tenker at man må sr hva man makter, har overskudd til og hva kroppen klarer. Ingen grunn til å presse seg på trilletur bare fordi man føler man må, men det kan selvsagt være godt med frisk luft. Ingen av mine to har likt vogna, og vi gikk raskt over til å bære i bæresjal. Anonymkode: 8263b...d0e
Pølsevann Skrevet 28. desember 2021 #48 Skrevet 28. desember 2021 (endret) En drøy uke tror jeg det var. Var på sykehuset til dag 4, og hadde så sabla vondt i underlivet at det var vondt å gå. Men det ble en veldig kort tur, ammingen var litt knotete og ville ikke risikere å måtte amme ute. Pluss å sitte var et helvete, så det kunne jeg ikke gjøre hvor som helst. Endret 28. desember 2021 av Pølsevann
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #49 Skrevet 28. desember 2021 Ca en uke etter fødsel, bare en liten tur rundt nabolaget. Fødte i august og det var nydelig vær. Husker jeg var overrasket over hvor øm jeg fortsatt var i underlivet men også at det vart skikkelig deilig med litt frisk luft og røre på seg. Begynte vel å gå tur jevnlig ca en uke senere. Anonymkode: 4120c...d5c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #50 Skrevet 28. desember 2021 Tror ungen var 4 dager, bare en kort trilletur i nabolaget da. Ca 30-minutters tur når ungen var 1 uke gammel. Men var normal fødsel uten noen komplikasjoner. Ved keisersnitt kan man jo ikke trille på en stund. Anonymkode: af54b...a23
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #51 Skrevet 28. desember 2021 Vi tok første trilleturen da baby var 5 dager gammel. Hadde mye ubehag nedentil når jeg gikk, men trengte virkelig å komme meg ut litt. Anonymkode: 90587...0a3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #52 Skrevet 28. desember 2021 Vi var på trilletur dagen etter at vi kom hjem. Siden mannen var hjemme var det han som trillet vogna, jeg hadde nok med meg selv. Vi gikk bare rundt kvartalet, det var alt jeg orket. Siden gikk vi tur hver dag mens han var hjemme, slik at jeg fikk trent meg opp til å trille på egenhånd. Det var viktig, for da kunne jeg klare å trille til butikken, helsestasjonen og bussen selv, og ikke bli tvunget til å være hjemme. I tillegg var det viktig for oss at jeg kom i form igjen, etter måneder med bekkenproblemer. Anonymkode: 2bc5f...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #53 Skrevet 28. desember 2021 Det var januar og ganske kaldt ute. Tok ein liten luftetur til butikken når baby var 1 månad. Anonymkode: bbd9f...2c5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #54 Skrevet 28. desember 2021 Gleda meg så sykt til det jeg! fødte en tirsdag kveld også trillet vi første tur når Vi kom hjem fredag. Slet veldig med nedpress i 3-4 uker men vi trillet hver dag uansett. Hører også om folk som ikke er utenfor døra omtrent, men det varierer nok litt på hvordan man føler seg. Anonymkode: c4312...9ad
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #55 Skrevet 28. desember 2021 Det tidligste var dagen etter fødselen med et av barna. Ellers etter et par dager. Anonymkode: e8229...94a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #56 Skrevet 28. desember 2021 Tror det var dagen etter vi kom hjem fra sykehuset. Vi gikk bare en liten runde i nabolaget og jeg var dritredd for at ungen skulle begynne å hylskrike. Det var september, sol og ganske mildt. Var litt vondt for meg å gå også husker jeg, men var kry som en hane. Tror det første turen avhenger mye av årstid, vær og ving og formen til mor. Er gravid igjen nå og gleder meg allerede til første trilleturen. Anonymkode: d62a9...caa
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #57 Skrevet 28. desember 2021 Første barnet ble født i en skikkelig høststorm og det lå 10 cm snø før vi var hjemme fra sykehuset. Ikke hadde jeg vogn klar heller. Så hun fikk et par trilleturer på kjøpesenter utover vinteren, og ordentlige trilleturer fra våren av. Yngste var prematur og lå flere måneder på sykehus, da vi endelig var hjemme igjen var det midtvinter. Prematur baby i vogn i kuldegrader var ikke anbefalt. Han fikk mange turer i vogn, men ikke før han var 3-4 måneder over termin. Anonymkode: a7143...528
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #58 Skrevet 28. desember 2021 1 uke med første barn og 4 dager med andre. Anonymkode: de2a7...d76
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #59 Skrevet 28. desember 2021 Tredje dagen. Var i såpass god form at det trengtes. Kom det 3 uker med opptil 20 minus grader like etterpå så tok en måned før neste trilletur. Anonymkode: f2972...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #60 Skrevet 28. desember 2021 Med førstemann var jeg seks dager på sykehuset tror jeg, pga keisersnitt og komplikasjoner etterpå. Jeg mener vi kom hjem mandag formiddag, tirsdag morgen måtte vi til megleren for å skrive under på kjøp av bolig, så da måtte han pent være med, haha. Jeg tror vi trillet en bitteliten tur samme dag som vi kom hjem. Og vi var ute en tur hver dag, han er født i juni og det var fint vær. Men jeg var helt gåen etter keisersnitt og komplikasjoner, så vi gikk sjelden så veldig langt. Med andremann, hun er født i oktober, og det var beinkaldt allerede da vi kom hjem fra sykehuset etter 5 dager. Og vi ble lagt inn igjen. Men jeg mener jeg har bilde av trilletur med begge to samme dag, eller dagen etter at vi kom hjem fra sykehuset. Hun måtte uansett være med på levering i barnehage hver morgen fra dag 1. Keisernsitt med nr 2 også, men i bedre form, så greide bevege meg mye mer, og ikke hadde jeg mye valg heller, med en to åring, og en partner som meldte seg litt ut. Så det med å ikke løfte og sånn var bare å glemme. Anonymkode: 139be...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå