AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Kjæresten sin mor maler bilder som hobby. Bildene er fine, men de er ikke helt min stil, så jeg har derfor ikke sagt noe når hun har vist de frem og snakket om at hun kunne tenke seg å selge noen for en billig penge. (Hadde jeg vært interessert hadde jeg jo sagt at jeg ville kjøpe). Derfor synes jeg det er litt spesielt å få et stort bilde i julegave. Det er veldig snilt altså, men noe som skal henge fremme på veggen hele tiden vil jeg velge selv. Jeg er ganske opptatt av interiør, og synes dette med bilder er en ganske viktig del av interiøret i et hjem. For to uker siden foreslo kjæresten at jeg kunne kjøpe en innrammet plakat i julegave til en venninne. Da sa jeg at mange liker å bestemme selv hva de skal ha på veggen. Det kunne han ikke forstå. Men han vet altså at jeg i hvert fall tenker slik, og kunne jo hintet om dette til moren. Han har garantert visst at hun skulle gi meg bildet. Når jeg åpnet gaven foran henne sa han "det kan du jo f.eks. henge i gangen over den stolen". Jeg synes jeg er satt i en vanskelig situasjon. Hun er jo bare snill stakkar, men bildet er virkelig ikke min stil, og rammen rundt var ikke noe pen. (Festet til bildet). Hva tenker dere om dette? Er jeg frekk? Hva ville dere gjort? Anonymkode: b2733...f09 1
Leo Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Jeg ville ha funnet ett eller annet som matchet bildet enten det er i form eller farge og "blendet" det inn i interiøret. I hvert fall for en periode. Mange ting som egentlig ikke passer, men som kan bli fint hvis man gjør det på den måten og det er nettopp slike ting som gjør et interiør personlig. 15
Jadaomatte Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 Ingen over 10 bør gi bort noe hjemmelaget. (Utenom mat da) 10
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 Her hadde det blitt plassert i boden på "tenke på hvor det skal henge" pause å så med tiden så glemmer folk... gjort det med mange ting. Anonymkode: d4089...e5a 3
Ullvott Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 Det ER skikkelig spesielt å gi bort et stort og selvlaget maleri i julegave. Hadde du ytret et ønske om det ville det selvsagt vært noe annet, men amatørmalerier er jo sjelden det helt store. Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort selv. Det kan hende jeg ville hengt det opp der det passer minst dårlig og latt det henge en periode, men ved første mulige anledning ville det blitt tatt ned eller byttet ut. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 Heng det opp hos kjæresten din, og si at det er jo hyggeligst siden det er hans mor. Da får hun sett det også. Du har ikke plass til det nå Anonymkode: d1bbb...2d9 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Heng det opp hos kjæresten din, og si at det er jo hyggeligst siden det er hans mor. Da får hun sett det også. Du har ikke plass til det nå Anonymkode: d1bbb...2d9 Problemet er at vi skal flytte sammen om noen måneder, og han forstår jo tydeligvis ikke dette. Han har nylig valgt seg ut et bilde som hun har malt av en stor fisk. Bildet er 100x70... Dette kan bli et stort "problem" innser jeg nå🙄 Anonymkode: b2733...f09 1
Olive_North Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet er at vi skal flytte sammen om noen måneder, og han forstår jo tydeligvis ikke dette. Han har nylig valgt seg ut et bilde som hun har malt av en stor fisk. Bildet er 100x70... Dette kan bli et stort "problem" innser jeg nå🙄 Anonymkode: b2733...f09 Åh amen gud er pen, la aldri svigers begynne å male 🙏🏼😭 10
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #9 Skrevet 26. desember 2021 Skal dere finne ny bolig sammen, eller skal han flytte inn til deg? Anonymkode: 5badf...4ef
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #10 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Problemet er at vi skal flytte sammen om noen måneder, og han forstår jo tydeligvis ikke dette. Han har nylig valgt seg ut et bilde som hun har malt av en stor fisk. Bildet er 100x70... Dette kan bli et stort "problem" innser jeg nå🙄 Anonymkode: b2733...f09 Problemet ditt når dere flytter sammen er at dette da er deres felles hjem, og at han har like mye å si på hvordan det skal se ut som det du har. Det kan jo tenkes at han synes du har et heslig hjem, og anser sin mors malerier som kunst. Anonymkode: d1bbb...2d9 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #11 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal dere finne ny bolig sammen, eller skal han flytte inn til deg? Anonymkode: 5badf...4ef Ny bolig sammen. Anonymkode: b2733...f09
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #12 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet ditt når dere flytter sammen er at dette da er deres felles hjem, og at han har like mye å si på hvordan det skal se ut som det du har. Det kan jo tenkes at han synes du har et heslig hjem, og anser sin mors malerier som kunst. Anonymkode: d1bbb...2d9 Ja, han har like mye å si selvsagt, og vi må jo bli enige om ting som begge liker. Men han bryr seg veldig lite om interiør, han har gamle svarte skinnmøbler og et spisebord fra 90-tallet. For eksempel Anonymkode: b2733...f09
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #13 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, han har like mye å si selvsagt, og vi må jo bli enige om ting som begge liker. Men han bryr seg veldig lite om interiør, han har gamle svarte skinnmøbler og et spisebord fra 90-tallet. For eksempel Anonymkode: b2733...f09 Det at han har stygge møbler betyr jo ikke at han ikke bryr seg. Det kan jo tenkes at han liker møblene sine. Siden han har sett seg ut et maleri til han har lyst på så virker det jo som han har noen meninger. Når det er sagt forstår jeg deg kjempegodt, og er veldig glad for at min mann er veldig tilbøyelig for hva jeg ønsker å ha på veggen. Jeg hadde nok hatt veldig liten lyst på svigermors kunst over hele huset jeg også. Anonymkode: d1bbb...2d9 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #14 Skrevet 26. desember 2021 Vel, inntil videre har du jo en god grunn til å vente med å henge opp fordi dere planlegger å flytte. Hva du skal gjøre senere derimot.... Hva slags maleri har du fått? Stort? Kan du vise bilde? Anonymkode: a8a57...d37
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #15 Skrevet 26. desember 2021 Kanskje det kan bli skadet under flytting? 🙈 Anonymkode: 866c7...18a 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #16 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje det kan bli skadet under flytting? 🙈 Anonymkode: 866c7...18a Ånei så synd! Da blir svigers sikkert å male et nytt vakkert maleri! Anonymkode: 92dac...ff3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #17 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vel, inntil videre har du jo en god grunn til å vente med å henge opp fordi dere planlegger å flytte. Hva du skal gjøre senere derimot.... Hva slags maleri har du fått? Stort? Kan du vise bilde? Anonymkode: a8a57...d37 Har ikke lyst til å vise det, det kan jo bli gjenkjent.. Det var vel bortimot 50x70. Anonymkode: b2733...f09
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #18 Skrevet 26. desember 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke lyst til å vise det, det kan jo bli gjenkjent.. Det var vel bortimot 50x70. Anonymkode: b2733...f09 Hva slags farger og motiv er det da? Jeg har noen ganske grusomme bilder i hodet av herligheten nå da... skada av å bruke for mye tid på sånne grupper... 🙈 Anonymkode: a8a57...d37 1
SoWhat? Skrevet 26. desember 2021 #19 Skrevet 26. desember 2021 Det var veldig spesielt av moren hans. Men hvis hun har vist deg det hun har malt tidligere, og du har uttrykt at du syns at det er fint, så har hun kanskje tenkt at du blir glad? Uansett gir man ikke bort sånt uten at det har vært et klart ønske fra mottager. Men vær så snill å ikke ødelegg det ved et "uhell" som en foreslår. Det har sikkert kostet sitt å male det. Man ødelegger ikke sånt, men du kan jo bare sette det bort... 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #20 Skrevet 26. desember 2021 Du må nesten bare være blodig ærlig med kjæresten din. Bildene til svigermor er fine, men IKKE noe du ønsker å dekorere hjemmet ditt med. Og si at du er opptatt av interiør, så om han har sterke meninger om felles hjem, må det diskuteres nå, før dere står der med hjemmet. Anonymkode: bc0b9...735 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå