Gå til innhold

Defekt oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet med hvitevarer inkludert. Nå vil plutselig ikke oppvaskmaskinen virke som den skal. Eneste programmet den vil vaske på, er på nesten 4 timer, og kun i kaldtvann.. Har ikke ville bry utleierene med dette nå i jula. 
Når maskinen ikke vasker varmt lenger, tror du den da er defekt, eller kan det være noe jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 6fdc0...399

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Varmeelement som kansje har tatt kvelden

Oppvaskmaskinen bør alltid kjøres på vask med temperatur på minst 60 grader. Da vet du at bakteriene dør, oppvasken blir skikkelig ren

Hvor gammel er den da?

Ofte holder de 10-15år optimalt og om man er heldig

Anbefalt ca 10års bruk, men som sagt mye som spiller inn og ingen fasit.

Endret av Sunset90
Skrevet

Ja, den er defekt, på et eller annet vis. Og siden du leier med hvitevarer inkludert, skal du ikke gjøre noe som helst annet enn å si ifra til utleier. Hvis du finner på å gjøre noe selv i et forsøk på å reparere, så gjør du sannsynlig bare vondt verre.

Benytt håndvask enn så lenge, jeg skjønner ønsket om å ikke bry huseier, men i morgen er det vanlig hverdag, og da kan du med god samvittighet si ifra.

Anonymkode: e604e...71f

Skrevet

For å gjøre det helt klart; det har ingen trille å si for din del hva som har gått i stykker i maskinen, det være varmeelement, styringsenhet eller noe annet. Det er utleiers eiendom og ansvar. Det er viktig, for hvis du tukler med den på noe som helst vis, kan utleier påstå at du har gjort noe galt.

Anonymkode: e604e...71f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...