AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Del Skrevet 26. desember 2021 Fant denne annonsen og reagerte på en ting. Øynene til kattene, er det bare jeg som reagerer på mengde verk fra øynene? Spesielt hos den på bilde nr 9. Min første tanke er at disse kan ikke være helt friske. Har aldri sett noe lignende på mine katter, ikke da de var små heller. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=242214106 Har ikke tenkt å rapportere noe som helst, men stusset bare på det og lurer på om andre tenker det samme, eller ikke. Er dette normalt hos kattunger? Anonymkode: a18a5...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #2 Del Skrevet 26. desember 2021 Oi.. Anonymkode: 3bb2a...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Del Skrevet 26. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Fant denne annonsen og reagerte på en ting. Øynene til kattene, er det bare jeg som reagerer på mengde verk fra øynene? Spesielt hos den på bilde nr 9. Min første tanke er at disse kan ikke være helt friske. Har aldri sett noe lignende på mine katter, ikke da de var små heller. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=242214106 Har ikke tenkt å rapportere noe som helst, men stusset bare på det og lurer på om andre tenker det samme, eller ikke. Er dette normalt hos kattunger? Anonymkode: a18a5...c0f Sært, disse burde avlives først som sist. Ingen vits å ha dyr som lider på denne måten. Anonymkode: e4247...b33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missk89 Skrevet 26. desember 2021 #4 Del Skrevet 26. desember 2021 Katter reagerer slik med mye støv i lufta og, det er vesken som renser øyet som blir brunt i kontakt med luft, fyrer dem feks med ved så blir det litt ekstra tørr luft og støv i rommet som irriterer øynene dems, det betyr ikke at dem er sjuke av den grunn. Uansett bør man ALLTID kreve veterinær attest ved kjøp av dyr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Del Skrevet 26. desember 2021 Missk89 skrev (Akkurat nå): Katter reagerer slik med mye støv i lufta og, det er vesken som renser øyet som blir brunt i kontakt med luft, fyrer dem feks med ved så blir det litt ekstra tørr luft og støv i rommet som irriterer øynene dems, det betyr ikke at dem er sjuke av den grunn. Uansett bør man ALLTID kreve veterinær attest ved kjøp av dyr. Håper for guds skyld at det er det. Har hatt katter med peisovn i flere ti år og har aldri opplevd det. 🤷♀️ Anonymkode: a18a5...c0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Del Skrevet 26. desember 2021 Det er da ofte kattunger, og voksne også, har verk i øynene. De ser da ikke ut som de ikke kan kureres. Anonymkode: 1f9e8...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missk89 Skrevet 26. desember 2021 #7 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er da ofte kattunger, og voksne også, har verk i øynene. De ser da ikke ut som de ikke kan kureres. Anonymkode: 1f9e8...02d Det er forskjell på værk i øynene og øyer som får rusk i seg og renser seg selv. Vil bare legge til at jeg har hatt rasene som er nevnt i blandingen her og de har slitt med at øynene renner ved fyring, samme har birmaen og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sært, disse burde avlives først som sist. Ingen vits å ha dyr som lider på denne måten. Anonymkode: e4247...b33 Avlives? Fordi de har litt verk i øyene som lett kan fjernes ved hjelp av et veterinærbesøk? Håper ikke du har dyr… Anonymkode: 7cd32...d3a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Del Skrevet 27. desember 2021 Alle katter burde forlate hjemmet sitt ferdigvaksinerte, med ormekur, chip og helseattest. Særlig når de selges også. At ikke en gang vaksine viser at denne selgeren er svært useriøs. Ellers får katter som har røde eller cream farge mer øyegugge enn andre farger. Anonymkode: f735d...10f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #10 Del Skrevet 29. desember 2021 Usj... Styr unna, herpes. Hilsen katteoppdretter Anonymkode: 6bef2...246 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 29. desember 2021 #11 Del Skrevet 29. desember 2021 Jeg ser ikke noe verk i øynene på noen av disse kattene. Den på bilde nummer ni som du sier, kan du se det tredje øyelokket ganske tydelig på, for meg ser det ut som den enten akkurat har blinket pga blitz, eller nylig våknet. Det mørke størknet som ligger fra øyet og ned mot nesa er helt normalt, særlig for kattunger fordi de gjerne stikker nesa i alt mulig rart og får små støvkorn på øynene som kommer ut med tårevæsken og da størkner som brunsvart "søvn", og kattunger ikke er særlig flinke til å vaske seg enda. Det er for øvrig også mye mer vanlig at de får sånn øyesnørr når det fyres om vinteren, eller hvis det er tørr luft i hjemmet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #12 Del Skrevet 30. desember 2021 Pusen min (6mnd) sliter litt med dette. Veterinær trodde først hun var forkjølet, noe jeg ser nå at hun ikke er, da dette kommer jevnlig. Skal til veterinæren igjen nå til nyåret. Men disse pusekattene kan være like friske på alle andre måter, så ikke døm selger eller foreslå avlivning. At de ikke er vaksinert +++ før de blir solgt kan jeg forstå. Synes ikke det er useriøst. Selv bor jeg ganske langt unna veterinær, og evt. ta med 6 bitte små kattunger til veterinær på denne årstiden er noe jeg kanskje ikke ville gjort. Men nå skal ikke min pus da, men det kan godt være et selger har en grunn til dette. Anonymkode: 81415...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 30. desember 2021 #13 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Pusen min (6mnd) sliter litt med dette. Veterinær trodde først hun var forkjølet, noe jeg ser nå at hun ikke er, da dette kommer jevnlig. Skal til veterinæren igjen nå til nyåret. Men disse pusekattene kan være like friske på alle andre måter, så ikke døm selger eller foreslå avlivning. At de ikke er vaksinert +++ før de blir solgt kan jeg forstå. Synes ikke det er useriøst. Selv bor jeg ganske langt unna veterinær, og evt. ta med 6 bitte små kattunger til veterinær på denne årstiden er noe jeg kanskje ikke ville gjort. Men nå skal ikke min pus da, men det kan godt være et selger har en grunn til dette. Anonymkode: 81415...716 Å la en huskatt få kattunger er i seg selv useriøst. Men synes kattungene ser friske ut. Ville ikke betalt 3000 for en kattunge det ikke er gjort noe med, ser ikke hvorfor de skal tjene penger på at de ikke gidder kastrere katten sin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hellokitty Skrevet 30. desember 2021 #14 Del Skrevet 30. desember 2021 Tvist skrev (23 minutter siden): Å la en huskatt få kattunger er i seg selv useriøst. Men synes kattungene ser friske ut. Ville ikke betalt 3000 for en kattunge det ikke er gjort noe med, ser ikke hvorfor de skal tjene penger på at de ikke gidder kastrere katten sin. Jeg betalte 3000 for min nå nylig. Jeg mener det er en grei pris. Kun fått markekur. Men nå visste jeg hvem de var og de er dyremennesker. Så da tenker jeg det var greit. For da kan man være 100% sikker på at den kommer til noen som er villig til å betale for katten og ta utgiftene som kommer med å ha katt. Så klart bør man jo ikke støtte dette opprettet uten å sjekke dyrebeskyttelsen først om de har kattunger, og fortsetter disse å få katter bør man jo ikke få flere fra samme person. En katt kan også bli drektig tidlig. Uhell kan skje. De kan smette ut på et øyeblikk, men jeg er stort sett enig at det burde være strengere krav til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 30. desember 2021 #15 Del Skrevet 30. desember 2021 Minnet meg om denne saken. https://www.tv2.no/a/13928132/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #16 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12/29/2021 den 1.09): Usj... Styr unna, herpes. Hilsen katteoppdretter Anonymkode: 6bef2...246 Behøver ikke å være herpes. Det burde vel du som katteoppdretter vite?😳 Anonymkode: 204c1...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #17 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Behøver ikke å være herpes. Det burde vel du som katteoppdretter vite?😳 Anonymkode: 204c1...cc4 Etter 30 år i gamet ser man mye gitt. Uansett hva det er (bakterie, virus), får eventuelle kjøpere en kattonge med 'noe ekstra' på kjøpet. Anonymkode: 6bef2...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå