Gå til innhold

Flere som er blitt økonomisk utnyttet mens de befant seg i en sårbar situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi (foreldrene) skal hjelpe deg ut av denne knipa men da må broren din få sommerhuset på Hvaler til en symbolsk sum.

Anonymkode: 7ef0f...18a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi (foreldrene) skal hjelpe deg ut av denne knipa men da må broren din få sommerhuset på Hvaler til en symbolsk sum.

Ja? Er riktig om de hjelper deg med flere hundre tusen? At de må betale en symbolsk sum til han også

Skrevet

Du mener du blir økonomisk utnyttet fordi foreldrene dine ønsker at det skal være rettferdig? 

Anonymkode: 71f49...655

• Liker 16
Skrevet

Forstår jeg det riktig?

Dere er foreldrene, og dere mener at dere blir økonomisk utnyttet fordi dere velger å hjelpe et av barna som har økonomiske problemer? 

• Liker 4
Skrevet
nordlending skrev (38 minutter siden):

Forstår jeg det riktig?

Dere er foreldrene, og dere mener at dere blir økonomisk utnyttet fordi dere velger å hjelpe et av barna som har økonomiske problemer? 

Jeg forstår det slik at ts skal bli hjulpet ut av en økonomisk krise av sine foreldre, men de hjelper ts kun hvis hennes bror får sommerhuset til en symbolsk sum.

Anonymkode: 37305...637

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dvs at din bror tjener på det og at din del av den fremtidige eventuelle arven blir mye mindre?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvilken sum skal foreldrene gi deg og er den summen et lån eller forskudd på arv?

Hva er verdien på sommerhuset og hva er den symbolske summen som din bror skal betale for sommerhuset?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må du signere noen dokumenter i den forbindelse?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dvs at din bror tjener på det og at din del av den fremtidige eventuelle arven blir mye mindre?

Det stemmer.

• Liker 2
Skrevet

Dette høres ikke ut som å bli økonomisk utnyttet

Anonymkode: 508a9...692

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvilken sum skal foreldrene gi deg og er den summen et lån eller forskudd på arv?

Hva er verdien på sommerhuset og hva er den symbolske summen som din bror skal betale for sommerhuset?

300 000 til meg mens  hytten på Hvaler  er verdt  sikkert noen mill. Slike plasser er umulig å få kjøpt så pris vanskelig å  anslå. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

300 000 til meg mens  hytten på Hvaler  er verdt  sikkert noen mill. Slike plasser er umulig å få kjøpt så pris vanskelig å  anslå. 

Jeg ville ikke ha godtatt en slik avtale som det du beskrev her.

Hvis dine foreldre lar din bror overta det huset for en symbolsk sum uten at du har sagt at det er greit, er det mulig for deg å gå til advokat etter at dine foreldre er døde og jeg lurer på om det er slik at din bror da kan bli nødt til å betale ut deg pga denne forfordelingen av sommerhuset. NB! Jeg er ikke sikker på dette, så det er lurt om du spør en advokat allerede nå.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hytta på Hvaler kunne foreldrene dine ha gitt broren din uten at du fikk noe som helst. Trenger de din aksept på noen måte?

• Liker 12
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå):

Men hytta på Hvaler kunne foreldrene dine ha gitt broren din uten at du fikk noe som helst. Trenger de din aksept på noen måte?

Jeg er ikke ts. Men regnes ikke det som forskudd på arv? Vil ikke broren da måtte betale ut ts etter at foreldrene dør?

• Liker 4
Skrevet

Ikke skrevet under enda. De vil at jeg skal.  ( Stor grad av "press"/ overtalelse)

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke skrevet under enda. De vil at jeg skal.  ( Stor grad av "press"/ overtalelse)

Ts

Ikke skriv under ts!! 

Anonymkode: 62fef...ec6

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Og denne overtagelsen av sommerhuset, har den blitt nevnt FØR du spurte om hjelp til å komme ut av den økonomiske knipen?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke ts. Men regnes ikke det som forskudd på arv? Vil ikke broren da måtte betale ut ts etter at foreldrene dør?

Hvis en av foreldrene ligger på dødsleie, ja, eller hvis overdragelsen skal gjelde fra foreldrene faller fra. Det vil si dødsdisposisjoner. Enhver av oss står fritt til å gi bort det vi vil så lenge vi er i live.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 9
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (3 minutter siden):

Hvis en av foreldrene ligger på dødsleie, ja, eller hvis overdragelsen skal gjelde fra foreldrene faller fra. Det vil si dødsdisposisjoner. Enhver av oss står fritt til å gi bort det vi vil så lenge vi er i live.

Du har nok rett. https://www.smartepenger.no/arv/336-gaver-og-forskudd-pa-arv

Men hvorfor ønsker ts sine foreldre at ts signerer et dokument angående brorens overtagelse av sommerhuset da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...