Gjest seroxata Skrevet 14. oktober 2005 #1 Skrevet 14. oktober 2005 Ettersom jeg får meg aktivt seksualliv igjen (yeeeyh!) må jeg bare hoppe tilbake til p-piller igjen... Har noen brett yasmin liggende her, men tør nesten ikke begynne på de! sist jeg gikk på p-pillen brukte jeg trionetta, og jeg vet ikke om det var pilla, eller det at jeg enda utvikla meg, men puppene datt ut, og jeg ble blublete på magen! Etter jeg slutta på de, så har jeg gått ned, og nå begynner jeg å nærme meg den kroppen jeg vil ha! er derfor livredd for å legge på meg igjen, om jeg starter på pillen.. hvordan vil det bli? vil det komme i løpet av første måneden om jeg får slike bivirkningen? og om jeg får de, og så slutter igjen, vil de da gå vekk igjen? argh! og en ting til.. om jeg begynner på de i kveld, vil jeg risikere å få blødninger i løpet av de neste dagene da?? Mvh en total uvitende!
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #2 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg begynte å legge på meg litt av yasmin.
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2005 #3 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg fikk beskjed om av min lege-venninne seinest i går, at Yasmin er den p-pilla som er mest vektstabil. Altså at de aller, aller fleste går ned noen få kilo eller forblir på samme vekt. Jeg er også livredd for å legge på meg av p-piller, så jeg skjønner deg her.
Tusseline Skrevet 15. oktober 2005 #4 Skrevet 15. oktober 2005 Har også hørt at Yasmin er den p-pillen som holder vekta mest stabil. Legen min sa at det kunne også hende at man gikk ned et par kilo, og det har skjedd med meg (har ikke lagt om kosthold, eller trent mer, heller motsatt).
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2005 #5 Skrevet 15. oktober 2005 De fleste p-piller kan føre til økt matlyst, og det er vel derfor man legger på seg? Ikke fordi at pillene i seg selv fører til økt vekt? Så hvis man er klar over dette er det jo bare å passe på at man ikke spiser mye mer enn før man begynnte på pillen... Det var i alle fall det legen min sa da jeg begynnte på p-piller, og jeg har ikke gått opp noe.
Tusseline Skrevet 15. oktober 2005 #6 Skrevet 15. oktober 2005 Vel, det er som regel ikke derfor man går opp i vekt, men pga. vannsamling i kroppen (noe man altså ikke kan kontrollere).
lillesky Skrevet 15. oktober 2005 #7 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg har også hørt at Yasmin gir minst bivirkninger, som vektøkning. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger pga. Yasmin. Forøvrig så hopper jeg ofte over mensen, dvs. at jeg går rett over på nytt brett istedenfor å blø. Veldig kjekt!! Forøvrig: Hvis du ikke har tatt p-piller den siste måneden. Begynn med Yasmin den første dagen i syklusen (første menstruasjonsdag). Ta en tablett merket med den aktuelle ukedag fra brettet. Hvis første blødningsdag for eksempel er en fredag, begynner du å ta en p-pille der brettet er merket ”Fr”. Fortsett deretter å ta tablettene i pilens retning. Og: Mindre vanlig bivirkninger (forekommer hos flere enn 1 av 1000 og hos færre enn 1 av 100) er minsket sexlyst, ansamling av væske i kroppen og forandringer i kroppsvekten, og ellers høyt eller lavt blodtrykk, betennelser i skjeden, brekninger, kviser, eksem og kløe. www.felleskatalogen.no
Gjest Ærlig jente Skrevet 16. oktober 2005 #8 Skrevet 16. oktober 2005 Har du slitt med vekta før da du gikk på trionetta sa du? Fordi hvis du gjorde det, så regner jeg med du er litt småblubbete som du sa Da bør du iverfall ikke gå tilbake til pilla asså, uansett hvem p-pille det er....... valpefett er noe du alltid vil slite med på pilla, og en kompis av meg sa jeg ble en skikkelig utilregnelig ustabil bitch når jeg gikk på di........ Dere kan jo bruke kondom da :grine2: Åsså vil du uansett blir gravid hvis du har sex med han en av disse dagene fordi du er ikke sikker vet du vel.......
Mrs. E Skrevet 16. oktober 2005 #9 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg gikk opp 6- 7 kg når jeg begynte med pilla, da brukte jeg ett merke som het synfase men da jeg gikk over til yasmin mistet jeg de overflødige kiloene og vekta har holdt seg stabil i ca 4 år nå. Så jeg anbefaler yasmin!
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #10 Skrevet 16. oktober 2005 Gikk heller ikke opp i vekt av Yasmin, men jeg fikk til gjengjeld et heidundrande høyt blodtrykk.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #11 Skrevet 16. oktober 2005 Har du slitt med vekta før da du gikk på trionetta sa du? Fordi hvis du gjorde det, så regner jeg med du er litt småblubbete som du sa Da bør du iverfall ikke gå tilbake til pilla asså, uansett hvem p-pille det er....... valpefett er noe du alltid vil slite med på pilla, og en kompis av meg sa jeg ble en skikkelig utilregnelig ustabil bitch når jeg gikk på di........ Dere kan jo bruke kondom da :grine2: Åsså vil du uansett blir gravid hvis du har sex med han en av disse dagene fordi du er ikke sikker vet du vel....... ← Og du er hvor gammel? 14?
lillesky Skrevet 16. oktober 2005 #12 Skrevet 16. oktober 2005 Gikk heller ikke opp i vekt av Yasmin, men jeg fikk til gjengjeld et heidundrande høyt blodtrykk. ← Og jeg bruker Yasmin og har lavt blodtrykk. Tror ikke det har noe med pillene å gjøre...
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #13 Skrevet 16. oktober 2005 Og jeg bruker Yasmin og har lavt blodtrykk. Tror ikke det har noe med pillene å gjøre... ← For min del skyldtes det at jeg ikke tåler østrogen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå