AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Jeg har en stedatter på 13. Mannen og eksen har 50/50 omsorg, og er enige om like regler i begge hjem. Siden hun var ti har hun hatt fri leggetid, noe som har ført til at hun er trøtt og tverr hver morgen. Jeg har aldri hørt henne si noen høflighetsfraser som takk for maten. Når hun er ferdig med å spise reiser hun seg og går uten å si noe. Er vi på middag hos mannens familie kan hun i "herregud så gamle og kjedelige dere er" og ta frem mobilen og spille hele selskapet. Ber vi henne gjøre noe som rydde eller hjelpe i hjemmet, ler hun og spør om vi tror hun har tid til det. Jeg har på tre år fremdeles ikke hørt henne si noe positivt om noen. Alle jevnaldrende er dumme og barnslige. Yngre fettere/kusiner er drittunger. Voksne familie/slekt er gamle. Lærere er teite. På tre år har jeg heller aldri hørt om at hun har blitt invitert til til eller hatt med venner hjem. Hun har ofte en holdning om at hun er bedre enn andre, og fortjener å få mer. Jeg har forsøkt å snakke med mannen om å kanskje oppdra henne til å være hyggelig mot andre? Han har sagt at nå har han og mammaen bestemt seg for å oppdra henne uten for mye krav. Selv om jeg er bare den fæle stemora, har jeg et ønske om at jenta skal få oppleve positive relasjoner. Hvordan kan jeg hjelpe? Anonymkode: 3519c...ce5 9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Oppdra henne uten for mye krav...... Oppdra en uforskammet drittunge ingen liker er altså noe foreldrene syns er fint...ja,ja...lykke til.. Anonymkode: 6ed3b...74a 47
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 Føler ikke at normal folkeskikk er å stille for mange krav akkurat 🙈 Det de driver med er jo en kolossal bjørnetjeneste for resten av jentas liv Anonymkode: f5228...376 28
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 26. desember 2021 Det sier jo litt om faren hennes også... Er du sikker på at dette er en mann du vil satse på? Ihvertfall ikke få barn med denne smartingen 😱 Anonymkode: f9804...f47 78
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 Det er ditt hus også så du burde si noe. Når mannen er så uenig med deg er ikke dette her liv laga. Bare tenk deg å leve med dette barnet som.vil bli verre og verre med alderen. Hvis mine bonusbarn oppfører seg på denne måten får de klar tale om å ikke si noe. Har de ikke noe hyggelig å si kan de heller gå på rommet. Dette er mannen helt enig i. Det gjelder mine barn også Anonymkode: b93f0...c86 14
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har en stedatter på 13. Mannen og eksen har 50/50 omsorg, og er enige om like regler i begge hjem. Siden hun var ti har hun hatt fri leggetid, noe som har ført til at hun er trøtt og tverr hver morgen. Jeg har aldri hørt henne si noen høflighetsfraser som takk for maten. Når hun er ferdig med å spise reiser hun seg og går uten å si noe. Er vi på middag hos mannens familie kan hun i "herregud så gamle og kjedelige dere er" og ta frem mobilen og spille hele selskapet. Ber vi henne gjøre noe som rydde eller hjelpe i hjemmet, ler hun og spør om vi tror hun har tid til det. Jeg har på tre år fremdeles ikke hørt henne si noe positivt om noen. Alle jevnaldrende er dumme og barnslige. Yngre fettere/kusiner er drittunger. Voksne familie/slekt er gamle. Lærere er teite. På tre år har jeg heller aldri hørt om at hun har blitt invitert til til eller hatt med venner hjem. Hun har ofte en holdning om at hun er bedre enn andre, og fortjener å få mer. Jeg har forsøkt å snakke med mannen om å kanskje oppdra henne til å være hyggelig mot andre? Han har sagt at nå har han og mammaen bestemt seg for å oppdra henne uten for mye krav. Selv om jeg er bare den fæle stemora, har jeg et ønske om at jenta skal få oppleve positive relasjoner. Hvordan kan jeg hjelpe? Anonymkode: 3519c...ce5 Sjarmtroll. Hadde ikke bodd under mitt tak i hvert fall. Evt ut med både henne og mannen Anonymkode: 8092c...a2e 16
Raven.Writingdesk Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har en stedatter på 13. Mannen og eksen har 50/50 omsorg, og er enige om like regler i begge hjem. Siden hun var ti har hun hatt fri leggetid, noe som har ført til at hun er trøtt og tverr hver morgen. Jeg har aldri hørt henne si noen høflighetsfraser som takk for maten. Når hun er ferdig med å spise reiser hun seg og går uten å si noe. Er vi på middag hos mannens familie kan hun i "herregud så gamle og kjedelige dere er" og ta frem mobilen og spille hele selskapet. Ber vi henne gjøre noe som rydde eller hjelpe i hjemmet, ler hun og spør om vi tror hun har tid til det. Jeg har på tre år fremdeles ikke hørt henne si noe positivt om noen. Alle jevnaldrende er dumme og barnslige. Yngre fettere/kusiner er drittunger. Voksne familie/slekt er gamle. Lærere er teite. På tre år har jeg heller aldri hørt om at hun har blitt invitert til til eller hatt med venner hjem. Hun har ofte en holdning om at hun er bedre enn andre, og fortjener å få mer. Jeg har forsøkt å snakke med mannen om å kanskje oppdra henne til å være hyggelig mot andre? Han har sagt at nå har han og mammaen bestemt seg for å oppdra henne uten for mye krav. Selv om jeg er bare den fæle stemora, har jeg et ønske om at jenta skal få oppleve positive relasjoner. Hvordan kan jeg hjelpe? Anonymkode: 3519c...ce5 Dette er ekstremt, ville nesten kategorisere det som barnemishandling, det er i alle fall en form for negelekt, de gir jo faen i at ungen er uspiselig. Ikke kan hun ha det bra med seg selv heller, uten venner og sosiale antenner. Kan det være hun egentlig sliter med noe? (Udiagnostisert forstyrrelse ? ) 14
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 Hvis hun har blitt oppdratt til at hun skal slippe å rydde opp etter seg, så håper jeg det er faren som er tjeneren/hushjelpen hennes ihvertfall, ikke du. Anonymkode: f9804...f47 19
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #9 Skrevet 26. desember 2021 Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden): Kan det være hun egentlig sliter med noe? (Udiagnostisert forstyrrelse ? ) Måtte vel være foreldrene isåfall. Hadde de vært normale, hadde de jo oppsøkt hjelp i stedet for å dulle og jatte med. Anonymkode: f9804...f47 4
Stargaze Skrevet 26. desember 2021 #10 Skrevet 26. desember 2021 Hun kommer til å bli en ingen orker å være sammen med. Vil foreldrene det? 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #11 Skrevet 26. desember 2021 Jeg hadde ikke klart å være i forhold med en mann som utviser så liten omsorg for eget barn. Dette er jo ren neglekt, og er like skadelig som annen omsorgssvikt. Foreldrestil sier veldig mye om et menneskes verdier i livet, og denne mannen deler jeg ikke verdier med, så jeg hadde avsluttet. Her kommer du uansett til kort, så lenge mor og far er enig om at dette er fint og flott. Anonymkode: 6b070...12e 21
Entern Skrevet 26. desember 2021 #12 Skrevet 26. desember 2021 Hun kommer nok til å få et ulykkelig liv stakkars 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 Raven.Writingdesk skrev (8 timer siden): Dette er ekstremt, ville nesten kategorisere det som barnemishandling, det er i alle fall en form for negelekt, de gir jo faen i at ungen er uspiselig. Ikke kan hun ha det bra med seg selv heller, uten venner og sosiale antenner. Kan det være hun egentlig sliter med noe? (Udiagnostisert forstyrrelse ? ) Det er omsorgssvikt ja, Ts kan og burde melde dette til barnevernet. Atferden til barnet er i samsvar med den manglende omsorgen Ts beskriver, det er ingenting som tyder på at hun har en diagnose. Anonymkode: 8048f...c68 6
SoWhat? Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 Er hun ikke typisk tenåring? Ingen tenåringer ser verdien av å rydde eller hjelpe til hjemme. De som gjør dette med glede, er definitivt unntakene. At hun sier de er gamle og kjedelige, at yngre i familien er "drittunger" og lærerne er teite. Det er normalt. Det var akkurat en artikkel i en avis om at ungdom sjelden var hos hverandre nå for tiden. De har jo kontakt på nettet. Hun kan jo kanskje også ha besøk hos moren? Det er mulig hun kunne vært mer høflig og litt mindre selvsentrert, men hun er innenfor normalen i en alder av 13 år. Og nei, hun trenger absolutt ikke bli verre med årene som en sier her 🙂 tvert i mot. Hun vil utvikle seg... 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 SoWhat? skrev (23 minutter siden): Er hun ikke typisk tenåring? Ingen tenåringer ser verdien av å rydde eller hjelpe til hjemme. De som gjør dette med glede, er definitivt unntakene. At hun sier de er gamle og kjedelige, at yngre i familien er "drittunger" og lærerne er teite. Det er normalt. Det var akkurat en artikkel i en avis om at ungdom sjelden var hos hverandre nå for tiden. De har jo kontakt på nettet. Hun kan jo kanskje også ha besøk hos moren? Det er mulig hun kunne vært mer høflig og litt mindre selvsentrert, men hun er innenfor normalen i en alder av 13 år. Og nei, hun trenger absolutt ikke bli verre med årene som en sier her 🙂 tvert i mot. Hun vil utvikle seg... Det du beskriver her ikke unormalt, men dette er jo noe helt annet enn hva Ts skriver om her. For du mener vel ikke at det å aldri ha noe fint å si om noen, ikke ha venner, ingen grenser i forhold til leggetid eller hvordan man skal oppføre seg, det å mene at man er bedre enn andre og fortjener mer enn andre, er typisk for tenåringer? Anonymkode: 8048f...c68 20
SoWhat? Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det du beskriver her ikke unormalt, men dette er jo noe helt annet enn hva Ts skriver om her. For du mener vel ikke at det å aldri ha noe fint å si om noen, ikke ha venner, ingen grenser i forhold til leggetid eller hvordan man skal oppføre seg, det å mene at man er bedre enn andre og fortjener mer enn andre, er typisk for tenåringer? Anonymkode: 8048f...c68 Hun kan fint ha venner. Som jeg skrev, så møtes de ikke hos hverandre som før pga internett. Jeg tenker at tenåringer fort tror de er senteret i universet jo 🙂 så klart de har urealistisk syn på hva de fortjener. Leggetider har jeg ingen mening om. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 SoWhat? skrev (2 timer siden): Er hun ikke typisk tenåring? Ingen tenåringer ser verdien av å rydde eller hjelpe til hjemme. De som gjør dette med glede, er definitivt unntakene. At hun sier de er gamle og kjedelige, at yngre i familien er "drittunger" og lærerne er teite. Det er normalt. Det var akkurat en artikkel i en avis om at ungdom sjelden var hos hverandre nå for tiden. De har jo kontakt på nettet. Hun kan jo kanskje også ha besøk hos moren? Det er mulig hun kunne vært mer høflig og litt mindre selvsentrert, men hun er innenfor normalen i en alder av 13 år. Og nei, hun trenger absolutt ikke bli verre med årene som en sier her 🙂 tvert i mot. Hun vil utvikle seg... Nå har jeg 2 tenåringer, og de er ikke sånn. Heller ikke deres venner. De er alle flotte og høflige. Anonymkode: a5182...e0a 13
SoWhat? Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nå har jeg 2 tenåringer, og de er ikke sånn. Heller ikke deres venner. De er alle flotte og høflige. Anonymkode: a5182...e0a Du verden 🙂 Jeg skrev at hun var innenfor normalen. Hvis du kjenner kun høflige og flotte 13-åringer, så er ikke dét innenfor normalen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Du verden 🙂 Jeg skrev at hun var innenfor normalen. Hvis du kjenner kun høflige og flotte 13-åringer, så er ikke dét innenfor normalen. Sånn som TS beskriver tenåringen, synes jeg ikke er normalt. Har jo og mange tenåringer, eller de som har nylig vært tenåringer i familien. Og kjenner ingen som er som TS beskriver. Anonymkode: a5182...e0a 6
Ulrikke Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 Her er det snakk om to foreldre som svikter barnet sitt. Jeg er litt nysgjerrig på om hun oppfører seg likt ute, altså hjemme hos venner eller på skolen, der foreldrene ikke er til stede..... For noen skjønner hva som er riktig oppførsel allikevel, men bruker det ikke når foreldrene uten krav er til stede.... Hvis hun er annerledes uten dem er det håp, tenker jeg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå