Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å bestille en smartklokke, men jeg er usikker på om det lønner seg å kjøpe i Elkjøp eller bestille fra komplett. 

Samme pris begge steder, men tenke mer på garanti og hvis det f.eks skjer noe med klokke.

Noen som har mening om hvor det lønner deg seg å kjøpe produktet? 

Anonymkode: 0af9e...fdf

Skrevet

Mye enklere å reklamere i en fysisk butikk enn over nett.

Dessutten har jeg så god erfaring med reklamasjo hos Elkjøp at jeg alltid sjekker de førstm

Anonymkode: df2a6...1d4

Skrevet

Komplett var gode på garanti før. Men har hatt mye dårlig erfaring med dem de siste årene. Har erfaring både laptop og innebygd forsterker til subwoofer som har blitt ødelagt etter kort tid og komplett har nektet for at det har vært en reklamasjons sak når det helt klart har vært det. En kamerat hadde mye problemer med en TV derifra som han måtte kranlge mye på etter å ha fått problemer. 

Ikke fornøyd med Komplett. 

Skrevet

Elkjøp (fysisk butikk) her har nesten ingen ingen varer. Butikken ser nesten helt tom yt til en hver tid. Nettbutikken er også rimelig tafatt og tom. 

Komplett har sjeldent vært tom for varene jeg vil ha, og har aldri hatt problem med kundeservice. 

Men komplett er jo litt "dritt" i at de pushet på for de helt åndssvake post-reglene som vi har nå (for utenlandsk kjøp). Komplett truet med å sparke ansatte hvis det ikke ble SVINDYRT å bestille ting inn til Norge.

Elkjøp vs Komplett som butikk derimot, stemmer jeg Komplett.

Anonymkode: 44cb8...a3a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Elkjøp (fysisk butikk) her har nesten ingen ingen varer. Butikken ser nesten helt tom yt til en hver tid. Nettbutikken er også rimelig tafatt og tom. 

Komplett har sjeldent vært tom for varene jeg vil ha, og har aldri hatt problem med kundeservice. 

Men komplett er jo litt "dritt" i at de pushet på for de helt åndssvake post-reglene som vi har nå (for utenlandsk kjøp). Komplett truet med å sparke ansatte hvis det ikke ble SVINDYRT å bestille ting inn til Norge.

Elkjøp vs Komplett som butikk derimot, stemmer jeg Komplett.

Anonymkode: 44cb8...a3a

Vareutvalg blir jo i denne sammenheng helt irrelevant.  TS skriver jo at varen finnes både på elkjøp og komplett til samme pris. 

Endret av Honeywell
Typo
Skrevet (endret)

Jeg føler at begge er like sleipe. Det har blitt så fokus på mersalg, trygghetsavtale, lojalitetsprogram og kreditt... Generasjon "lojalitetsprogram" er vel det vi lever i nå -  Etter reglene skal du ha like rettigheter til å reklamere, men det er en gjenganger at der er dårligere reklamasjon på nettbutikker enn det er i fysiske butiker, og du må være forberedt på å sende produktet inn til dem på egen regning. 

Hvis du vil ha service så er det jo helt klart at det å handle hos Elkjøp fysisk har mye mer verdi med seg enn hos Komplett. Jeg foretrekker faktisk å handle fysisk og kunne se på produktene hos Elkjøp og handlet for eksempel min forrige mobil derifra og andre smarthus-produkter først etter å ha sett på dem. Elkjøp hadde f.eks. en egen liten butikk kalt phonehouse der det var bare telefoner på utstilling og jeg synes det er ganske så praktisk.

Hvis det er en ting som trekker Komplett opp så er det at det er norsk. Elkjøp eies som sagt av britiske Dixons Stores, Power av Expert i Østerrike, osv.

Forresten, de sleipe tingene som plager meg mest er Komplett som f.eks. har en egen kredittbank kalt Komplett Bank og Elkjøp selger en dyr strømavtale fra Norgesenergi for kortsiktig rabatt.

smil.png

flex.png

Endret av Pachka Sigaret
Skrevet

Same shit, different wrapping. 

svindyrt søppel uansett...      

Anonymkode: 9541a...347

Skrevet

Elkjøp, helt klart. På Komplett må du betale frakt selv og de kan si at produktet er ødelagt fordi du ikke har pakket det godt nok osv. 

Produktet jeg kjøpte var så stort at det lønte seg mer å kaste enn å sende. Miljømessig er det også bedre å bare bruke en fysisk butikk. 

Anonymkode: c4e3a...b7e

Gjest laPistola
Skrevet

Har dårlig erfaring med komplett ,så der handler jeg aldri igjen. Kjøper på Elkjøp eller power. Bruker bare nettbutikk da, for jeg orker ikke alt maset fra selgerene. Skulle kjøpe ny telefon i sommer og gikk innom en fysisk butikk, visste akkurat hvilken jeg skulle ha, men etter en time med mas om bytting av abonnement, strømselskapet og ekstrautstyr jeg ikke skjønte hva var  gikk jeg bare og bestilte den på nettbutikk isteden. Nå har jeg aldri måttet reklamere på et produkt fra Elkjøp nettbutikk ( trodde man kunne gjøre det i fysisk butikk, slik som med andre varer ?) men på komplett fikk jeg det ikke til, det endte med at de tilbød meg og kjøpe ny lap top på kreditt 😳

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har i mange år hatt svært god erfaring med Komplett, men noe har skjedd der. Så dessverre, det blir ikke flere handlinger der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...