Gå til innhold

Hvor lang tid å komme over noen er vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som gråter og gråter og gråter over exer og ex-flings i et år og mer og som ikke snakker om annet enn den siste som dumpet henne (helt til hun finner en ny) . Er det normalt? Jeg trodde sånt gikk over etter noen få måneder. 

Anonymkode: 914d4...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er over det når jeg skjønner at forholdet ikke er noe å satse på. Når det er bestemt så går jeg videre på sekundet. Det tar ofte noen vinglinger til, men når jeg har bestemt meg så er det avgjort. Eventuelt om den annen part har bestemt det, da er det også avgjort at forholdet ikke blir noe. Da ser jeg fremov ganske fort som i praksis ca 3-5 virkedager maks. Uten å overdrive. Ja, jeg er kynisk men hvem ff har tid til å sutre livet bort ? At folk gidder. 

Anonymkode: 9c41f...809

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg er over det når jeg skjønner at forholdet ikke er noe å satse på. Når det er bestemt så går jeg videre på sekundet. Det tar ofte noen vinglinger til, men når jeg har bestemt meg så er det avgjort. Eventuelt om den annen part har bestemt det, da er det også avgjort at forholdet ikke blir noe. Da ser jeg fremov ganske fort som i praksis ca 3-5 virkedager maks. Uten å overdrive. Ja, jeg er kynisk men hvem ff har tid til å sutre livet bort ? At folk gidder. 

Sånn er jeg også

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg er sånn med det meste som involverer følelser. Deilig og kunne skru av og på med en viss kontroll. 

Skrevet

Mange har samme sorgreaksjon for samlivsbrudd som ved dødsfall... kan ta et liv å komme over.

Eneste kuren for mange menn er en ny dame vet jeg. 

• Liker 2
Skrevet
sicario skrev (10 minutter siden):

Jeg er sånn med det meste som involverer følelser. Deilig og kunne skru av og på med en viss kontroll. 

Men er det en smule psykopatisk? 

• Liker 3
Skrevet
Realverdien skrev (3 minutter siden):

Mange har samme sorgreaksjon for samlivsbrudd som ved dødsfall... kan ta et liv å komme over.

Jeg er en av de som kan få samme sorgreaksjon av de tingene, så hos meg kan det sitte i ekstremt lenge. Er det jeg som avslutter så er jeg som oftest ferdig og får ingen reaksjon, men kommer det helt fra det blå så reagerer jeg veldig sterkt og det tar meg lang tid før jeg kommer meg opp igjen. Det samme visst jeg mot min vilje avslutter noe fordi at jeg ser at f. eks jeg ligger mer i det enn han. 

Skrevet

Jeg har hatt to kjærester over tid hvor sorgen etterpå varte 1-2 mnd. 

Jeg har også hatt en jeg holdt på med i 2 mnd, hvor det var intens kjærlighetssorg i 2 år. Nå er dette 3 år siden, og han jeg kommer nok aldri til å slutte helt å savne ham. 

Anonymkode: 5e171...078

• Liker 1
Skrevet
Realverdien skrev (5 minutter siden):

Mange? Har aldri hørt om at det skal være vanlig. Jeg oppfatter venninnen min mer som en som blir lett hektet og nekter å akseptere at hun ble dumpet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har også hatt en jeg holdt på med i 2 mnd, hvor det var intens kjærlighetssorg i 2 år. Nå er dette 3 år siden, og han jeg kommer nok aldri til å slutte helt å savne ham. 

Anonymkode: 5e171...078

Det høres vondt og trist ut. Var det sånn at du gråt nesten hver dag så lenge? Vet du hvorfor du sørget så mye over han og hvorfor du ikke kom videre? 

Skrevet

Folk er forskjellige. Noen kan bruke  3 minutter på å komme over noen, mens andre kan bruke årevis. 
Jeg brukte nesten 20 år på å komme over ei jente. Og hadde nok ikke vært vond å be om jeg hadde fått muligheten nå.. Dum som jeg er

Anonymkode: 87003...521

Skrevet
sicario skrev (20 minutter siden):

Følelsesmessig avstumpede personer finnes det diagnoser for… som dyssosial personlighetsforstyrrelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men er det en smule psykopatisk? 

Nope 😊

Skrevet
Cisne skrev (4 minutter siden):

Følelsesmessig avstumpede personer finnes det diagnoser for… som dyssosial personlighetsforstyrrelse.

Jeg finnes ikke følelsesmessig avstumpet heldigvis 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg brukte nesten 20 år på å komme over ei jente. Og hadde nok ikke vært vond å be om jeg hadde fått muligheten nå.. Dum som jeg er

Anonymkode: 87003...521

Men har vi samme definisjon på det å komme over noen? Gråt du over denne personen i tjue år? Snakket du om denne personen og hvor lei deg og såret du var i alle tyve årene? 

Jeg har også et par menn jeg fortsatt savner og drømmer om når jeg begynner å tenke på de og ville gjerne begynt på nytt igjen med om jeg fikk sjansen nå, men har jo bearbeidet sorgen så jeg ikke driver å gråter over de fortsatt sånn som venninnen min holder på med i flere år, og jeg har akseptert bruddet så jeg sitter ikke i årevis etter å analyserer over bruddet og sorgen med venninner nesten eneste hver gang vi møtes og snakker om det som om det skjedde forrige uke (med alle if's and but's og what if's) selvom det har gått et par år. 

• Liker 1
Skrevet

6 måneder og kjærlighetssorgen is still going strong - forholdet var i 7 år. 

lykke til….

Anonymkode: 3d00f...b30

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mange? Har aldri hørt om at det skal være vanlig. Jeg oppfatter venninnen min mer som en som blir lett hektet og nekter å akseptere at hun ble dumpet.

Kanskje hun har en trigger der? Jeg er slik. Ble forlatt av en forelder tidlig og har separasjons angst. Jeg vil også si det må være noe litt spesielt med deg siden du bare går SÅ lett videre. Mangen av oss andre knytter oss virkelig til folk. Er sånn vi er skrudd sammen. Mennesker er ikke bare bruk og kast. Avisning kan svi leeenge hos noen. Her er du litt ufølsom faktisk.

Anonymkode: 74990...ebb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...