Gå til innhold

Er livet ditt perfekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg virker det som "alle" andre har det perfekt, men så sies det at alle har noe. Men har egentlig alle det? 

Jeg har flere ting, dårlig forhold til familien, selv ett kronisk sykt barn, tatt feil utdannelse, valgt feil jobb med lav lønn, sliter med selvfølelse og selvtillit, tror jeg har sosial angst som gjør mange situasjoner vanskelig. Som igjen fører til ett lite nettverk. 

Er livet ditt perfekt? 

Anonymkode: f7a44...9be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med livet mitt. Jeg har en mann som jeg elsker, god økonomi, fint hus, god karriere og 3 barn som jeg elsker. 

Men det er ting som ikke er helt perfekt også. Oppveksten min var ikke særlig bra. Foreldrene mine har rusproblemer og økonomiske problemer, som stadig gir meg mye bekymringer. 

Jeg forsøker å fokusere på det positive og det jeg et takknemlig for. 

Anonymkode: 30fbb...86b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For meg virker det som "alle" andre har det perfekt, men så sies det at alle har noe. Men har egentlig alle det? 

Jeg har flere ting, dårlig forhold til familien, selv ett kronisk sykt barn, tatt feil utdannelse, valgt feil jobb med lav lønn, sliter med selvfølelse og selvtillit, tror jeg har sosial angst som gjør mange situasjoner vanskelig. Som igjen fører til ett lite nettverk. 

Er livet ditt perfekt? 

Ingen har det perfekt, men gjør det beste utav det. Om du spør om jeg er lykkelig, kan jeg svare, ja, det er jeg. Men ingen har et perfekt liv. Men perfekte dager og uker kan man ha. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er livet ditt perfekt? 

OVerhodet ikke ,men jeg prøver å gjøre det beste ut av det jeg har 😊 ! Er veldig fornøyd med livet , ja .  

Skrevet

Har vært veldig fornøyd med livet. Etter å ha lest om alt det rare folk driver med på kvinneguiden, er jeg enda mer fornøyd.

• Liker 1
Gjest Anonym373
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er livet ditt perfekt? 

Nei, og kjenner ingen som har et perfekt liv. Er fornøyd med livet ,liker spesielt de  øyeblikkene  jeg har alene, som når jeg kjøre tidlig til treningstudio før folk har stått opp og ser soloppgangen alene i bilen🙂. Liker også kveldsturene med kona hvor vit titter på husene og mennesker vi går forbi, og man følere seg i kontakt med alt og alle , selv om man ikke kjenner disse menneskene, man ser hvor like vi alle egentlig er.

Endret av Anonym373
Skrevet

Jeg vil si at jeg har et perfekt liv. Men det er vel ikke lov å si? 🙈😄

Lykkelig gift, 3 friske barn, god økonomi, gode jobber, hus, hytte, båter. Kan gjør det vi vil, når vi vil. Mye friluftsliv med barna.
God kontakt med familien vår. Ingen beskymringer i hverdagen. 
Men det kan jo snu, ingen vet hva framtiden bringer ☺️

Anonymkode: d1c8c...85c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, så klart er ikke livet perfekt. Akkurat nå er det veldig mye meg, og jeg savner å være til mer nytte for noen. Ingen trenger meg liksom, og det føles ikke så superbra akkurat. Jeg driver og fullfører min andre utdannelse som jeg avbrøt for noen år siden, og har bare intetsigende jobb for å tjene penger nå.. 

Jeg er glad jeg har tanteungene da. Føler meg til en viss nytte der 🙂

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Skrevet

Perfekt er kjedelig, sjelden det skjer noe selvutvikling når alt er en fryd.

Anonymkode: 50b8f...2df

Skrevet
Anonym373 skrev (8 minutter siden):

Nei, og kjenner ingen som har et perfekt liv. Er fornøyd med livet ,liker spesielt de  øyeblikkene  jeg har alene, som når jeg kjøre tidlig til treningstudio før folk har stått opp og ser soloppgangen alene i bilen🙂. Liker også kveldsturene med kona hvor vit titter på husene og mennesker vi går forbi, og man følere seg i kontakt med alt og alle , selv om man ikke kjenner disse menneskene, man ser hvor like vi alle egentlig er.

Koselig innlegg. 

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Perfekt er kjedelig, sjelden det skjer noe selvutvikling når alt er en fryd.

Perfekt er deilig :)

Når man endelig kjenner at man er lykkelig og alt er perfekt i en alder av over femti, trenger man ikke særlig mer selvutvikling. 

2021 har vært et nydelig år for oss i vår familie ❤️ Og synes det er litt fortjent, de to forrige årene var GRUSOMME!! Men vi kjempet oss gjennom og føler vi fikk nok uønsket selvutvikling da. Samtidig godt å se at vi faktisk kom oss gjennom og det styrket oss til slutt. 

Skrevet
Dævendøtte skrev (Akkurat nå):

Når man endelig kjenner at man er lykkelig og alt er perfekt i en alder av over femti, trenger man ikke særlig mer selvutvikling. 

2021 har vært et nydelig år for oss i vår familie ❤️ Og synes det er litt fortjent, de to forrige årene var GRUSOMME!! Men vi kjempet oss gjennom og føler vi fikk nok uønsket selvutvikling da. Samtidig godt å se at vi faktisk kom oss gjennom og det styrket oss til slutt. 

"Uønsket selvutvikling"

Den var god 🙂

Skrevet
Dævendøtte skrev (7 minutter siden):

Da har du ikke hatt et perfekt liv, er jo det vi prater om sånn totalt, når man titter tilbake. At dere har fått det bra nå er veldig fortjent ja🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei livet mitt er ikke perfekt, men jeg er fornøyd med livet mitt.

Jeg har uansett ikke noe tro på at det finnes noen som lever et perfekt liv. 

Endret av Mr. Wickham
Skrevet
Brunello skrev (28 minutter siden):

Har vært veldig fornøyd med livet. Etter å ha lest om alt det rare folk driver med på kvinneguiden, er jeg enda mer fornøyd.

For å bli ytterligere lykkelig, kan du gå inn på dib, der er det mange som har problemer. 

Anonymkode: 1dd47...f1f

Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For å bli ytterligere lykkelig, kan du gå inn på dib, der er det mange som har problemer. 

Anonymkode: 1dd47...f1f

Hva er dib?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da har du ikke hatt et perfekt liv, er jo det vi prater om sånn totalt, når man titter tilbake. At dere har fått det bra nå er veldig fortjent ja🙂

Da burde spørsmålet i trådstart være: Har livet ditt vært perfekt?  ;) 

Nå står det: Er livet ditt perfekt? 

Og ja, nå er livet mitt perfekt ❤️ 

Skrevet

Langt i fra. Det hadde vært perfekt nok (ingen kan nok få det helt perfekt) hadde det ikke vært for angst, dårlige minner, depresjon og aggresjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er livet ditt perfekt? 

Livet mitt er langt unna perfekt. Men jeg prøver å ikke tenke på hva som kunne ha vært, men glede meg over det som er bra.

Du har mulighet til å ta en annen utdanning, og med det få riktigere jobb med bedre lønn, og med det kan du også få bedre selvtillit. Føler du deg bedre med deg selv kommer du trolig også til å ha det bedre i sosiale situasjoner.

Anonymkode: a347b...3ea

Gjest supernova_87
Skrevet

Kjære TS, alle har sitt. Det tror jeg på. Men det er også åpenbart at smerte og lidelse er ulikt fordelt! Og noen av de som har lite bekymring og lidelse, har også den innsikten at de ser alt vondt de slipper og greier dermed å ha en mer positiv innstilling til livet sitt. De er heldige! Både for de ikke har de verste bekymringene, men mest fordi de greier å møte livet sitt med en åpenhet og optimisme. Men dette handler jo også gjerne om hva man har fått med seg i barndommen, både av arv og miljø. 

På den andre siden så er det de som (i norsk målestokk) har fått alt for mye. Omsorgssvikt. Traumer. Fattigdom. Sykdom. Osv. Det er langt flere enn du tror, men dem er det enklere å ikke se. 

Prøv å ikke sammenligne deg. Livet er tungt. Bruk energien på å støtte deg selv. Du fortjener den beste støtten du kan gi, uavhengig av om andre har det bedre eller verre. 

(Livet mitt er så uperfekt at ...) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...