Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i et stort foretak. Tidligere var jeg i en avdeling hvor vi hadde flexitid. Etter en omorganisering kom jeg til en avdeling hvor de ikke har flexitid. Da jeg nå i julen ønsket å benytte meg av disse opparbeidede flextidstimene, som en avspasering i juledagene, fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne ta dette ut i fri siden de ikke har flexitid. Derimot kunne jeg ta ubetalt permisjon.... Det er snakk om samme arbeidsgiver, jeg mener dette er urimelig. Noen som har lignende erfaringer? Finnes det noe regelverk for sånt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt urimelig at du ikke skal få ta ut timene du fra tidligere har opparbeidet deg når det er samme firma. Enten det, eller timene bør utbetales i lønn. Ville ikke sånn uten videre gitt meg på dette.. 

Anonymkode: 64657...311

• Liker 3
Skrevet

Da kan du jo ta du ubetalt permisjon, og så søker du om å få flexitimene dine utbetalt som lønn.

Problem løst.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke urimelig, men du skal såklart få avspaseringstimene utbetalt og dermed så kan du ta ulønnet permisjon. 

Anonymkode: 06731...d2c

Skrevet

Slikt er regulert i tariffavtale, evt personalreglement. Kontakt fin tillitsvalgte for svar. 

Anonymkode: be66f...bf0

Skrevet

Selv om de ikke har noe flexitid der du er nå, burde de enda ha timene du allerede har opparbeidet deg, de kan jo ikke bare forsvinne.

Men lønnet permisjon er jo fint å få tilbud om.

Anonymkode: 59aa5...030

Skrevet

Sånn er det, "fleksitid" er i mange tilfeller gratisjobb og er en ordning som bør unngås hvis man kan. 

Anonymkode: 08489...ffc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...