Katrin94 Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Hei. Jeg er 90 % sikker på at jeg gjennomgår en spontanabort. Gravid for første gang. 5+6 på vei. Kraftig blødning og sterke «mensmerter» som startet tidligere i dag. Noen steder på nettet står det man bør kontakte lege ved slike symptomer og noen steder står det at man ikke trenger det. Er vel bare legevakten som er åpen? På nettsiden til legevakten i Bergen står det at grunnet stor pågang skal man kun ta kontakt om man har behov for akutt hjelp. Og det har jeg vel ikke? Jeg har ikke noe ønske om å bruke tid på å kontakte helsevesenet. Vil bare sørge og ha smerter i fred. Er det noe som tilsier at jeg må ringe legevakten?
Lilletrille79 Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Huff så vondt. Jeg tok to paracet og la meg i sengen til det roet seg. Må jo bare blø seg ferdig. Blødde vel i 8-10 dager. Så lenge du ikke får feber så tenker jeg det ikke er nødvendig. Men ring legevakt hvis du blir redd da❤️Sender varme klemmer❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 Det er ikke mye de kan gjøre. Men samtidig så kan du jo ringe dem om du føler deg utrygg (eller hvis du blir dårlig eller får feber!). Det er aldri feil å ringe dem om du er usikker. De svarer godt på telefon. 😊 (Jeg har mistet tre ganger, men blitt gravid før mensen igjen alle tre gangene. Og har fått tre velskapte barn) Anonymkode: 841bf...9cc 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 Ville kontaktet de om smertene blir veldig sterk. Ellers må det bare gå sin gang. Sender deg en styrkeklem ❤️ Anonymkode: 6bdaa...a6d 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 Jeg kan ikke helt se nødvendigheten av lege om det er en rett frem abort. Jeg spontanabortert nylig etter 7 uker, men utviklingen hadde stoppet før. Var hos lege mens vi venta på at ting skulle ordne seg (for noe annet enn aborten), og han sa det bare var å ta smertestillende og la det passere. Selvfølgelig så lenge alt er normalt. Anonymkode: 5aee6...6a5 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 5 hours ago, Katrin94 said: Hei. Jeg er 90 % sikker på at jeg gjennomgår en spontanabort. Gravid for første gang. 5+6 på vei. Kraftig blødning og sterke «mensmerter» som startet tidligere i dag. Noen steder på nettet står det man bør kontakte lege ved slike symptomer og noen steder står det at man ikke trenger det. Er vel bare legevakten som er åpen? På nettsiden til legevakten i Bergen står det at grunnet stor pågang skal man kun ta kontakt om man har behov for akutt hjelp. Og det har jeg vel ikke? Jeg har ikke noe ønske om å bruke tid på å kontakte helsevesenet. Vil bare sørge og ha smerter i fred. Er det noe som tilsier at jeg må ringe legevakten? Bedre å ringe legevakten en gang for mye enn for lite, men en så tidlig spontanabort er er jo ikke noe man i utgangspunktet trenger legehjelp til. Ville holdt meg hjemme og kun ringt legevakta dersom smertene blir veldig kraftige. Anonymkode: 18e80...14c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 Det er veldig trist at du må oppleve dette ❤️Da jeg spontanaborterte, ringte jeg legevakten. De sa at jeg burde ta kontakt dersom jeg blødde store mengder over tid (fylte ett nattbind fort), men at det ellers ikke var behov for akutthjelp. Jeg ba selv fastlege om henvisning til gynekolog for å få sett om alt så greit ut etter aborten, og det føltes betryggende for meg. Men så lenge du ikke har store smerter, trenger du ikke øyeblikkelig hjelp. Anonymkode: 29bc7...a8a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå