AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Måtte finne noe nytt å leie kjapt. Da leiligheten vi leier nå er i veldig dårlig stand. Her er fukt/mugg, varmekablene på badet har streiket, varmepumpen virker ikke lenger og vi sliter med at vannet blir varmt. Huseier er ikke interessert i å fikse opp i det heller. Vi fant da en nyere leilighet til leie, men den koster oss 4000 mer i mndn + økte strømutgifter. Vi skal klare det greit, men i følge bostøtte-kalkulatoren kan jeg få 2500 ca i støtte... Kan jeg søke nå, selv om jeg ikke skal flytte før i januar/februar? Har allerede skrevet kontrakt på den leiligheten. Og er det noen som ikke har fått bostøtte, selv om kalkulatoren tilsier at man skal få det? Jeg tok også utgangspunkt i fastlønnen min, men den er variabel alt etter om jeg jobber ekstra eller ikke.. Anonymkode: b3033...481
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Har du kontrakten så kan du nok søke, også må du presisere innflyttingsdato. Du kan også bare ringe å høre så får du raskt svar, men så lenge du har en kontrakt og dato så skal det vell ikke være noe problem. Anonymkode: 16195...73f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Måtte finne noe nytt å leie kjapt. Da leiligheten vi leier nå er i veldig dårlig stand. Her er fukt/mugg, varmekablene på badet har streiket, varmepumpen virker ikke lenger og vi sliter med at vannet blir varmt. Huseier er ikke interessert i å fikse opp i det heller. Vi fant da en nyere leilighet til leie, men den koster oss 4000 mer i mndn + økte strømutgifter. Vi skal klare det greit, men i følge bostøtte-kalkulatoren kan jeg få 2500 ca i støtte... Kan jeg søke nå, selv om jeg ikke skal flytte før i januar/februar? Har allerede skrevet kontrakt på den leiligheten. Og er det noen som ikke har fått bostøtte, selv om kalkulatoren tilsier at man skal få det? Jeg tok også utgangspunkt i fastlønnen min, men den er variabel alt etter om jeg jobber ekstra eller ikke.. Anonymkode: b3033...481 Grensene er satt opp midlertidig frem til mars på grunn av strømprisene! Med andre ord; det er ikke sikkert at du vil fortsette å få det, og du får ikke noe tillegg. Kan du legge ut økonomisk situasjon? Hvis dere er to med lønn høres det usannsynlig ut at dere vil få bostøtte.... Anonymkode: 79bc4...a7f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå