Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, 

Har vært sammen med en jente nå i nesten 2 år, og vi har hatt det veldig bra sammen. For tre måneder siden så fikk jeg en liten knekk, som gjorde at jeg trakk meg litt tilbake. Hun følte jeg forandret meg, noe jeg også gjorde på en måte, men den store kjærligheten til henne var der uansett, jeg slet bare litt med å vise det. I disse 3 månedene har jeg vært mye syk, og ikke fått vært med henne like mye eller gitt henne så mye kjærlighet som jeg skulle ønske jeg kunne. 
Nå på torsdag sendte hun meg en melding, og lurte på om vi kunne prate litt. Noe vi gjorde, i 3 timer eller mer. 
Hun hadde bestemt seg for at vi måtte sette en strek over dette, og hun trengte litt tid til å tenke over det hele. Hun sa at dette var ikke det hun ønsket i hjerte, for hun elsker meg og vil bare være sammen med meg. At jeg er den beste gutten hun noen gang har møtt, og at hun ikke lukker noen dører for meg. Men at hun trenger tid. Hun ville fortsette å ha kontakt, for hun ville vite hvordan det gikk meg meg ++, og at jeg bare kunne ringe eller sende melding til henne når jeg ville. 
Jeg prøvde å forklare henne saken, og hvor mye jeg elsket henne og ville ha henne. Samtidig bygge en ordentlig fremtid sammen. Dette ville hun med meg også, var ingenting annet hun ville. Men hun trengte tid. 

Etter å ha hatt en utrolig sår julaften med tankene og hjertet knust. Hvor hun også sender meg meldinger om hvor mye hun sliter med dette her og at hun ønsket at dette ikke hadde skjedd. Så står hun fast på det hun har sagt. Dagen etter så ringer jeg henne (for jeg har hatt det så jævlig, og trenger å få snakket litt ut). Da snakker vi ordentlig ut, og får fortalt henne hva jeg virkelig føler. Og jeg spør henne; Kan vi prøve å fikse dette her? Det er ikke annet jeg vil. Da svarer hun: Det er ikke annet jeg vil enn å si ja, og det er ikke annet jeg vil jeg heller. Det er ikke sånn at jeg lukker noen dører for deg på noen måte, og jeg elsker deg. Hvis vi finner ut at vi skal prøve dette videre, så må vi først ha en ordentlig prat.  Jeg trenger bare tid til å tenke akkurat nå.

Hun er en skikkelig ordentlig jente, som er 100% ærlig hele tiden og forteller meg hvordan hun føler det. 

Det jeg lurer på er. 
Jeg vet at jeg skal gi hun tid, men jeg forstår ikke at hun trenger tid på noe som hun sier kjennes helt feil (at vi ikke er sammen lenger) når hun elsker meg så høyt som hun gjør? Når vi begge ønsker det samme. Hun sier at alle følelsene ligger der fremdeles, og at det ikke er noe av det som mangler. Er dette bare en pause eller dumpet hun meg? Hva kan jeg gjøre for å fikse opp i dette her? Jeg er en som ikke klarer å gi opp så lett, og vil gjøre alt for å fikse det, men når det kjennes ut som om hjertet mitt er knust i 1000 biter så trenger jeg råd.. Hun sa vi kunne snakke om det igjen når hun har fått tiden trenger. Men hvor mye tid er det hun trenger? Når hun holder håpet og troen oppe for meg at vi finner tilbake til hverandre, blir dette ekstra tungt og vanskelig.. 

Endret av Mvd
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Mvd skrev (3 minutter siden):

Men hvor mye tid er det hun trenger? Når hun holder håpet og troen oppe for meg at vi finner tilbake til hverandre, blir dette ekstra tungt og vanskelig.. 

Virker nesten som hun har gjort det slutt, men prøver å skåne deg mest mulig. Eventuelt holder deg varm og på gress inntil noen andre dukker opp. 

Jeg hadde droppet all kontakt, latt henne fått det som hun ønsket og latet som om jeg hadde gått videre. Så kunne hun kjent på uvissheten litt. Ikke gitt henne 100 % av deg, men 0 %. 

Da finner du fort ut om hun vil ha deg eller bare vil holde deg varm. Nå har hun full kontroll over deg. Ta kontrollen tilbake! 

Elsker hun deg og vil være sammen med deg, ja da hadde hun vært det. 

Skrevet

Synes det er rart at hun reagerer slik etter at du har hatt en down periode i et par mnd.. Mulig hun ikke takler den forandringen så bra, men kjærester skal jo kunne holde sammen i både gode og dårlige perioder. Livet er ikke fint hele tiden. 

Anonymkode: aa5af...27a

• Liker 1
Skrevet

Dette er godt mulig er helt feil, men virker litt som en test, et spill eller en salgs payback? 

Jeg hadde sluttet å ta kontakt og latt henne få den tiden i fred, så kan hun I tillegg kjenne litt på savnet. Hun kan ikke holde på deg på den måten når det ødelegger deg helt. Jeg hadde tatt det som et brudd og heller blitt positivt overrasket hvis hun kom tilbake og du fortsatt har de riktige følelsene. 

Anonymkode: 50ec2...bb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er godt mulig er helt feil, men virker litt som en test, et spill eller en salgs payback? 

Jeg hadde sluttet å ta kontakt og latt henne få den tiden i fred, så kan hun I tillegg kjenne litt på savnet. Hun kan ikke holde på deg på den måten når det ødelegger deg helt. Jeg hadde tatt det som et brudd og heller blitt positivt overrasket hvis hun kom tilbake og du fortsatt har de riktige følelsene. 

Anonymkode: 50ec2...bb7

Jeg har faktisk tenkt det samme som du nevner at det kanskje er en test, for når vi snakket sammen på telefonen i går så kom det mye som ikke stemte følte jeg. Hun mente hun ikke visste at jeg følte det sånn som jeg gjorde, at hun var usikker på hvor hun hadde meg. At jeg fortalte henne hvor vondt det gjorde, var veldig trist, men noe bra for da vet hun at det betydde noe. Og før vi da skal snakke om dette igjen, så ville hun la det gå noen dager for å se om jeg fortsatt følte det sånn etter litt tid?? Syntes det er utrolig vanskelig. 
Jeg holder avstand, og jeg kontakter hun ikke selvfølgelig. Ettersom det er det hun sier at hun vil, selvom jeg føler det er stikk motsatt av hva hun føler. Det er så mye bedre om hun bare hadde sagt at dette er over, og det er ingen fremtid der. For de ordene hun velger om en mulig fremtid gjør at jeg ikke klarer å tenke på annet. At det ligger ett lite håp der.. 

• Liker 1
Skrevet
Dævendøtte skrev (1 time siden):

Virker nesten som hun har gjort det slutt, men prøver å skåne deg mest mulig. Eventuelt holder deg varm og på gress inntil noen andre dukker opp. 

Jeg hadde droppet all kontakt, latt henne fått det som hun ønsket og latet som om jeg hadde gått videre. Så kunne hun kjent på uvissheten litt. Ikke gitt henne 100 % av deg, men 0 %. 

Da finner du fort ut om hun vil ha deg eller bare vil holde deg varm. Nå har hun full kontroll over deg. Ta kontrollen tilbake! 

Elsker hun deg og vil være sammen med deg, ja da hadde hun vært det. 

Ja det virker som det, men samtidig ikke hvis du skjønner hva jeg mener.. Er jo helt tragisk om hun prøver å skåne meg mest mulig, det gjør jo bare ting mye verre. Beste er jo bare å rive av plasteret og la det være sånn. Ved kommentarer som «du kjenner meg så godt nå, at du vet at jeg ikke har noen ny kjæreste om 1 uke eller måned, jeg trenger bare litt tid» så får det meg til å tenke at hun faktisk er litt på utkikk etter noen andre, men vil holde meg der i tilfelle hun angrer. 

Er jo bare noen dager siden, men hele jula er jo ødelagt på grunn av det her. Hadde virkelig gledet meg til å feire jul med hun og familien min, men alt ble knust dagen før dagen. 

Skrevet

Jeg tenker hun er redd... Når kommer neste dårlige periode? Får du hjelp? Og så videre. 

Lett å si at det skal være i gode og onde dager, men det er søren meg knalltøft å skulle være med noen som svinger psykisk 

Anonymkode: a893a...13f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker hun er redd... Når kommer neste dårlige periode? Får du hjelp? Og så videre. 

Lett å si at det skal være i gode og onde dager, men det er søren meg knalltøft å skulle være med noen som svinger psykisk 

Anonymkode: a893a...13f

Ja, det tror jeg nok. Er ikke sånn at jeg vet om det kommer dårlige perioder som det var nå, og tror heller ikke at jeg svinger psykisk. 

Jeg får også hjelp, og føler at jeg er ganske tilbake til sånn det var..

Skrevet

Ikke vanskelig å forstå hvorfor hun trenger tid. Det tar tid å få en normal hverdag som singel og få kjent etter om følelsene for ex er av kjærlighet eller av avhengighet. Dere burde egentlig gå no contact i 3-4 måneder 

Hun trenger også tid for å kjenne etter om hun syns hun fortjener dette eller noe bedre, da er ikke kjærligheten nok i seg selv om hun mistrives i forholdet med den begrensede kjærligheten du kan gi og vise. 

Og hun trenger tid for å sortere egne følelser. 

Respekter det og ikke legg noe press eller forhåpninger på henne. For begges skyld kutt kontakten eller trapp ned kontakten til max en gang i uken hvis ikke så kommer dere aldri til å finne ut av dette her 

Anonymkode: 479ee...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...