AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Vi feiret jul hos mine foreldre, sammen med søsken og partnere. Sønnen min er første barn i familien og alle er i ekstase over å feire jul med ham. Det samme gjelder svigers som vi var med 1. juledag. Utfordringen er at alle er så opptatt av babyen min og han går nærmest på rundgang mellom alle som vil holde han. Jeg får nesten aldri holde han og hver gang han er hos meg er han der ikke lenger i en i 10 min før noen henter han. Og ja, jeg vet jeg kan si ifra, men sliter en del med sånne ting og alt dette er så nytt for meg. Føler meg bare sint på hele familien, lei meg fordi jeg ville være mer med min baby og veldig oppgitt over meg selv fordi jeg ikke bare kan la alle kose seg med han og være glad for at han har så mange i livet. Måtte bare få det ut et sted. Noen flere som har følt dette? Anonymkode: 55311...67b 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 26. desember 2021 Du har vel babyen for deg selv alle andre dager i året, hvorfor se negativt på at familien din koser seg med han når de har muligheten? Jeg forstår virkelig ikke problemet. Beklager. Anonymkode: 098bb...d82 73
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 Det der er nok veldig vanlig.. Og går over... Etter hvert vil også du sette pris på litt avbrekk. Bit tenna sammen, og si i fra hvis babyen blir overvelda Anonymkode: ccf59...3b5 14
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 Sånn hadde jeg det med min første baby også. Første barnebarn og oldebarn. Men heldigvis skreik babyen min veldig høyt og var utrøstelig hos andre etter en liten stund. Så det ordet seg naturlig. Men verste var når de ville prøve å roe henne. Jeg var bare 20 år og syntes det var vanskelig å si fra til den eldre garde i slekta til barnefaren. Det er en utrolig vond fysisk smerte når morsinstinktet tar over! Du kan skylde på morsinstinktet ditt. Si "nå har xxx vært på rundgang så mye at nå må jeg ha han litt selv". "Nå tar morsinstinktet over her så jeg må bare få xxx tilbake litt nå." Anonymkode: f9255...293 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 Feira jul med vår på seks måneder også. Ingen andre enn far og meg fikk holde. Flere i familien bruker parfyme og jeg orker ikke å få en parfymebaby i retur. Heldigvis lite mas om å få holde. Du må da lære deg å si nei. Kommer de bare og tar han? Anonymkode: e9931...ae7 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 Jeg har nylig blitt tante og jeg tror jeg hadde blitt satt ut hvis søstera mi hadde stoppet meg fra å kose med niesen min fordi hun vil holde hun selv de er jo sammen 24/7 ellers Anonymkode: 5c281...984 33
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 Slapp av. Du har ungen for deg selv resten av året. Få deg et par barn til, så skal jeg love deg du setter pris på litt avlastning Anonymkode: 9f3e5...976 22
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har nylig blitt tante og jeg tror jeg hadde blitt satt ut hvis søstera mi hadde stoppet meg fra å kose med niesen min fordi hun vil holde hun selv de er jo sammen 24/7 ellers Anonymkode: 5c281...984 Jeg hadde blitt satt ut hvis søsteren min kom og bare tok babyen min i fra meg, herregud, hvor er antennene til slike mennesker? Det er en baby, noens baby, ikke en ting! Anonymkode: c9159...e16 15
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #9 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Feira jul med vår på seks måneder også. Ingen andre enn far og meg fikk holde. Flere i familien bruker parfyme og jeg orker ikke å få en parfymebaby i retur. Heldigvis lite mas om å få holde. Du må da lære deg å si nei. Kommer de bare og tar han? Anonymkode: e9931...ae7 Ja, hvis jeg har han i 10 min så kommer de og strekker ut hendene og sier «skal du komme til mormor/tante/onkel nå». Det er mitt første barn og jeg syns det er vanskelig å si nei liksom.. men må vel jobbe litt på det. Anonymkode: 55311...67b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #10 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har nylig blitt tante og jeg tror jeg hadde blitt satt ut hvis søstera mi hadde stoppet meg fra å kose med niesen min fordi hun vil holde hun selv de er jo sammen 24/7 ellers Anonymkode: 5c281...984 Men det er min første jul med mitt barn. Det er ikke det at ikke andre skal få holde, men jeg vil veldig gjerne få holde ham og kose med mitt barn lengre en 10 min om gangen. Og man kan ikke skru av morsinstinktet i julen fordi man har sett ungen sin mye ellers i året.. Anonymkode: 55311...67b 5
Meadow Skrevet 26. desember 2021 #12 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, hvis jeg har han i 10 min så kommer de og strekker ut hendene og sier «skal du komme til mormor/tante/onkel nå». Det er mitt første barn og jeg syns det er vanskelig å si nei liksom.. men må vel jobbe litt på det. Anonymkode: 55311...67b Det kan hende at de tror de avlaster deg. Det er jo bare å si "nei, nå kan du vente litt, du kan holde han etterpå". 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #13 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde blitt satt ut hvis søsteren min kom og bare tok babyen min i fra meg, herregud, hvor er antennene til slike mennesker? Det er en baby, noens baby, ikke en ting! Anonymkode: c9159...e16 Vær glad noen er interessert i babyen din! Herrefred, så sære folk er Anonymkode: 3b37c...f9d 25
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #14 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg hadde blitt satt ut hvis søsteren min kom og bare tok babyen min i fra meg, herregud, hvor er antennene til slike mennesker? Det er en baby, noens baby, ikke en ting! Anonymkode: c9159...e16 Jeg har aldri plukket hun ut av armene hennes uten å spørre først Men hun sier selvsagt aldri nei Anonymkode: 5c281...984 3
got2go Skrevet 26. desember 2021 #15 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Vi feiret jul hos mine foreldre, sammen med søsken og partnere. Sønnen min er første barn i familien og alle er i ekstase over å feire jul med ham. Det samme gjelder svigers som vi var med 1. juledag. Utfordringen er at alle er så opptatt av babyen min og han går nærmest på rundgang mellom alle som vil holde han. Jeg får nesten aldri holde han og hver gang han er hos meg er han der ikke lenger i en i 10 min før noen henter han. Og ja, jeg vet jeg kan si ifra, men sliter en del med sånne ting og alt dette er så nytt for meg. Føler meg bare sint på hele familien, lei meg fordi jeg ville være mer med min baby og veldig oppgitt over meg selv fordi jeg ikke bare kan la alle kose seg med han og være glad for at han har så mange i livet. Måtte bare få det ut et sted. Noen flere som har følt dette? Anonymkode: 55311...67b Så lenge du ikke kan å si fra så får du takke deg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #16 Skrevet 26. desember 2021 Du har 363 andre dager i året der du har baby helt for deg selv. Det er absolutt helt normalt at familie vil holde og hilse på de nyeste familiemedlemmene. Enda mer spesielt er det når det er første av ny generasjon. Anonymkode: 6aa73...74f 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #17 Skrevet 26. desember 2021 Har sett tråder her på KG om det omvendte da «X ville ikke holde baby», skikkelig fornærma. Man kan aldri vinne med folk Anonymkode: 6aa73...74f 25
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #18 Skrevet 26. desember 2021 Sånn hadde jeg det veldig med første, så det er helt naturlig. Jeg har ny baby nå og føler egentlig det samme, men slapper mer av nå. Det går over når baby blir større. nå er eldste 4 år og det er så deilig når han får være hos svigers/tante/onkel innimellom. Anonymkode: da42f...9ab 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #19 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har nylig blitt tante og jeg tror jeg hadde blitt satt ut hvis søstera mi hadde stoppet meg fra å kose med niesen min fordi hun vil holde hun selv de er jo sammen 24/7 ellers Anonymkode: 5c281...984 Skaff deg en unge selv da. Ts, du må si fra. Det er DIN BABY. Og dessuten vil baby bare være hos deg eller pappaen, baby gir faen i alle andre. Anonymkode: 618c0...61d 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #20 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skaff deg en unge selv da. Ts, du må si fra. Det er DIN BABY. Og dessuten vil baby bare være hos deg eller pappaen, baby gir faen i alle andre. Anonymkode: 618c0...61d Ja, takk. Så lett er det faktisk. Jeg har ikke prøvd i et år uten hell allerede Anonymkode: 5c281...984 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå