Gå til innhold

Har dere noengang blitt krangling i juleselskapene med familien du har vært i? Om politikk f eks.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller dropper dere sensitive temaer?

Anonymkode: a0481...a95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er vi alle die hard Frp'ere, så her krangler vi ikke. 

Anonymkode: f0a9d...739

• Liker 2
Skrevet

Mamma har alltid hatt regler om at vi ikke diskuterer politikk, religion eller økonomi i selskap. Tenker det er fornuftig 

Anonymkode: 02137...074

• Liker 5
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mamma har alltid hatt regler om at vi ikke diskuterer politikk, religion eller økonomi i selskap. Tenker det er fornuftig 

Anonymkode: 02137...074

Og for noen av oss som også spiser plantebasert, er det også lurt å la kjøtt og dyrevelferd ligge ;) 

Skrevet

I familien vår diskuterer vi "sensitive" temaer hele tiden, men det har aldri oppstått en krangel på grunn av det. Om det oppstår krangling og konflikter med bakgrunn i dette, er det ikke temaet som er problemet for å si det slik. 

Anonymkode: 30740...803

• Liker 3
Skrevet

Nei

Anonymkode: 747a7...3d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Her er vi alle die hard Frp'ere, så her krangler vi ikke. 

Anonymkode: f0a9d...739

Har alle akkurat samme meninger om alt? Høres veldig kjedelig ut. 

Anonymkode: 30740...803

• Liker 1
Gjest Gratinara
Skrevet

Vanlig med krangler og friske diskusjoner i jula her, alt bygger seg opp iløpet av året, alle har forskjellige kunnskapsnivåer og synspunkt. Det er derimot ok å få et innblikk og friskt pust fra hva andre mennesker mener og tenker om dagens situasjon. Om ikke det påvirker mitt ståsted, gir det meg i hvert fall mer kunnskap om hva som rører seg i ulike samfunnslag og en utvidet horisont mot dagens samfunn..

Skrevet

I min familie pleier vi ikke å diskutere heftig, men i svigerfamilien gjør vi det. Men vi er stort sett enig da, så det blir jo kun utveksling av tanker, refleksjoner, erfaringer, kunnskap og diskusjoner rundt det. Hender jo at noen kan være uenig, men vi alle er egentlig glad i en god diskusjon. Vi forsøker å lytte også, selv om vi kanskje ikke alltid er enig. 

Synes det er synd om man ikke kan diskutere litt sensitive temaer med nærmeste familie. 

Anonymkode: 05779...66e

Skrevet

I familieselskap til min x. Jeg jobbet med noe innenfor kriminalitet, og de stilte meg en haug av spørsmål. Blant annet statistikk på diverse ting. Jeg svarte på spørsmålene jeg ble stilt, og plutselig hadde jeg visst tråkket rett i salaten. Jeg finnes ikke rasistisk overhodet, men i en av statistikkene var det en enkeltgruppe som overrepresentert. Statistikken lyver ikke, og de spurte selv, så jeg skjønner ikke hvorfor de klikket så til de grader på meg. Men jeg var visst rasistisk som kunne mene at den problematikken var størst blant denne gruppen.

Etter det har jeg lært meg å aldri diskutere sånt med noen andre enn kollegaer. 

Anonymkode: 3c24b...8be

Skrevet

I wish.

Bedre enn å diskutere livene til alle i hvert familieselskap. Det starter med at én sier fks: det der var ikke så lurt valg.

Og så er vi igang. Hellige Maria. Sier jeg bare.

Hadde heller diskutert politikk. Garantert

Gjest AprilRyan
Skrevet

Nei, vi bare prater vanlig. Ingen beveger seg ut på noe som kan provosere noen eller så gidder ikke noen å bli provosert. Av og til at noen kan være litt gretne, men vi er stort sett gretne for oss selv eller har et lite utbrudd og så går det over. 

På en måte hadde det vært gøy om det hadde vært litt diskusjoner også, men på en annen måte kan det bli litt for mye også. 

Skrevet

Nei, men det har absolutt ikke vært langt unna, og det er fordi jeg har klart å la være å komme med motsvar til drittkommentarer. 

Anonymkode: cc524...4aa

Skrevet

Vi kan diskutere politikk og vi er uenige. Men vi er høflige og veloppdratte mennesker, så vi krangler selvsagt ikke. 

Anonymkode: 49c48...cd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Eller dropper dere sensitive temaer?

Anonymkode: a0481...a95

Det lure vil være å droppe sensitive temaer. Juleselskap skal ikke være anledningen til å hugge hodet av alle som mener anerledes enn en selv. Jobb, politikk, religion og vaksinestatus nevnes nesten aldri. Eksamensresultater snakker vi om hvis den det gjelder starter samtalen.  Vipps er man mange problemer spart og kan snakke ordentlig sammen uten denslags overfladisk smalltalk. 

Anonymkode: 5a47e...bc9

Skrevet

Går fint å diskutere uten at det blir krangel. Men nå er ikke min familie så kranglevoren av seg heller.

Anonymkode: 427af...dee

Skrevet

I min familie er det en uskreven regel "- du vet hvor du kommer fra. Derfor stemmer vi AP". Og siden vi ikke har gjort det, snakker vi heller ikke politikk.

Anonymkode: 47062...942

Skrevet (endret)

Vi diskuterer ofte politikk og er ofte uenige, men begynner sjeldent å krangle. Det er vel et nivå man faller på hvis man ikke har argumentasjon.

Endret av Zooey

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...