AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Eller dropper dere sensitive temaer? Anonymkode: a0481...a95
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Her er vi alle die hard Frp'ere, så her krangler vi ikke. Anonymkode: f0a9d...739 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 Mamma har alltid hatt regler om at vi ikke diskuterer politikk, religion eller økonomi i selskap. Tenker det er fornuftig Anonymkode: 02137...074 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mamma har alltid hatt regler om at vi ikke diskuterer politikk, religion eller økonomi i selskap. Tenker det er fornuftig Anonymkode: 02137...074 Og for noen av oss som også spiser plantebasert, er det også lurt å la kjøtt og dyrevelferd ligge
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 I familien vår diskuterer vi "sensitive" temaer hele tiden, men det har aldri oppstått en krangel på grunn av det. Om det oppstår krangling og konflikter med bakgrunn i dette, er det ikke temaet som er problemet for å si det slik. Anonymkode: 30740...803 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Her er vi alle die hard Frp'ere, så her krangler vi ikke. Anonymkode: f0a9d...739 Har alle akkurat samme meninger om alt? Høres veldig kjedelig ut. Anonymkode: 30740...803 1
Gjest Gratinara Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Vanlig med krangler og friske diskusjoner i jula her, alt bygger seg opp iløpet av året, alle har forskjellige kunnskapsnivåer og synspunkt. Det er derimot ok å få et innblikk og friskt pust fra hva andre mennesker mener og tenker om dagens situasjon. Om ikke det påvirker mitt ståsted, gir det meg i hvert fall mer kunnskap om hva som rører seg i ulike samfunnslag og en utvidet horisont mot dagens samfunn..
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 I min familie pleier vi ikke å diskutere heftig, men i svigerfamilien gjør vi det. Men vi er stort sett enig da, så det blir jo kun utveksling av tanker, refleksjoner, erfaringer, kunnskap og diskusjoner rundt det. Hender jo at noen kan være uenig, men vi alle er egentlig glad i en god diskusjon. Vi forsøker å lytte også, selv om vi kanskje ikke alltid er enig. Synes det er synd om man ikke kan diskutere litt sensitive temaer med nærmeste familie. Anonymkode: 05779...66e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 I familieselskap til min x. Jeg jobbet med noe innenfor kriminalitet, og de stilte meg en haug av spørsmål. Blant annet statistikk på diverse ting. Jeg svarte på spørsmålene jeg ble stilt, og plutselig hadde jeg visst tråkket rett i salaten. Jeg finnes ikke rasistisk overhodet, men i en av statistikkene var det en enkeltgruppe som overrepresentert. Statistikken lyver ikke, og de spurte selv, så jeg skjønner ikke hvorfor de klikket så til de grader på meg. Men jeg var visst rasistisk som kunne mene at den problematikken var størst blant denne gruppen. Etter det har jeg lært meg å aldri diskutere sånt med noen andre enn kollegaer. Anonymkode: 3c24b...8be
SoWhat? Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 I wish. Bedre enn å diskutere livene til alle i hvert familieselskap. Det starter med at én sier fks: det der var ikke så lurt valg. Og så er vi igang. Hellige Maria. Sier jeg bare. Hadde heller diskutert politikk. Garantert
Gjest AprilRyan Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 Nei, vi bare prater vanlig. Ingen beveger seg ut på noe som kan provosere noen eller så gidder ikke noen å bli provosert. Av og til at noen kan være litt gretne, men vi er stort sett gretne for oss selv eller har et lite utbrudd og så går det over. På en måte hadde det vært gøy om det hadde vært litt diskusjoner også, men på en annen måte kan det bli litt for mye også.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 Nei, men det har absolutt ikke vært langt unna, og det er fordi jeg har klart å la være å komme med motsvar til drittkommentarer. Anonymkode: cc524...4aa
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 Vi kan diskutere politikk og vi er uenige. Men vi er høflige og veloppdratte mennesker, så vi krangler selvsagt ikke. Anonymkode: 49c48...cd7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Eller dropper dere sensitive temaer? Anonymkode: a0481...a95 Det lure vil være å droppe sensitive temaer. Juleselskap skal ikke være anledningen til å hugge hodet av alle som mener anerledes enn en selv. Jobb, politikk, religion og vaksinestatus nevnes nesten aldri. Eksamensresultater snakker vi om hvis den det gjelder starter samtalen. Vipps er man mange problemer spart og kan snakke ordentlig sammen uten denslags overfladisk smalltalk. Anonymkode: 5a47e...bc9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 Går fint å diskutere uten at det blir krangel. Men nå er ikke min familie så kranglevoren av seg heller. Anonymkode: 427af...dee
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 I min familie er det en uskreven regel "- du vet hvor du kommer fra. Derfor stemmer vi AP". Og siden vi ikke har gjort det, snakker vi heller ikke politikk. Anonymkode: 47062...942
Zooey Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 (endret) Vi diskuterer ofte politikk og er ofte uenige, men begynner sjeldent å krangle. Det er vel et nivå man faller på hvis man ikke har argumentasjon. Endret 27. desember 2021 av Zooey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå