Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I butikker og i mange hjem pynter en lenge før julen i seg selv har begynt så det er vel ikke så rart at folk er lei allerede.. 

Føler at sånn "20 dag jul" opplegg er fra lenge siden da det faktisk bare var jul når det var jul og ikke i halve oktober, hele nov og hele desember. Skjønner godt at folk er lei nå.

Anonymkode: e9a68...21e

Men uansett om butikker og folk begynner tidlig med jula, så forandrer det ikke når jula faktisk finner sted 😄 Det er da bare å la være å kjøpe julevarer tidlig, og det samme med pyntingen. Ingen som blir tvunget til dette. 

Anonymkode: e6b30...f0d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Pynter til jul 1. desember og tar bort alt 1. nyttårsdag. Det er tradisjon i Storbritannia, hvor mannen min kommer fra. Det finnes ikke bare én korrekt tradisjon, og man kan lage nye tradisjoner. 

Anonymkode: d6dfc...eb7

Men det som blir for dumt er når folk ikke feirer jul når den faktisk finner sted. Blir jo like teit som at alle feirer 17. Mai hvilken dag de vil i hele mai, men orker ikke/er lei så feirer ikke på selve 17. Mai 😄

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det som blir for dumt er når folk ikke feirer jul når den faktisk finner sted. Blir jo like teit som at alle feirer 17. Mai hvilken dag de vil i hele mai, men orker ikke/er lei så feirer ikke på selve 17. Mai 😄

Ennå ikke hørt om noen som ikke feirer 24,25,26? 

Anonymkode: 7b92b...dd1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og igjen: hvordan feirer du jul 1-13. januar? hva slags mat? hvilke tradisjoner følges? Utover treet som står der og samler støv.

Anonymkode: 780e3...849

• Liker 1
Skrevet

Tar det 3 juledag jeg 🙈 da er jeg lei... 😂

Anonymkode: 021f2...df4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I Storbritannia feirer de jul 25. desember, som det er relativt bred enighet om at er fødselsdagen til Jesus. Så selv om mannen min er vant til å pynte til jul 1. desember, inkludert å pynte juletreet, så har han ikke valgt seg en tilfeldig dato i desember for å feire jul?

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor folk blir så provosert over at noen har julepynten framme 1. desember til 1. januar mens andre har den framme 23. desember til 20. dag jul. Alle feirer uansett julaften/1. juledag.

Anonymkode: d6dfc...eb7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg pynter til 17.mai en liten uke før, da jeg liker å ha litt sesongpynkt i huset i perioder. Feirer 17.mai. Og rydder ned alt 18.mai. 

Jeg pynter til jul et-par uker før, feirer 24.desember, og gjennomfører øvrige faste tradisjoner fra siste søndag i advent til og med 2.juledag. 

Om folk vil ha fremme pynten før eller etter merkedagen må da være opp til den enkelte? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og igjen: hvordan feirer du jul 1-13. januar? hva slags mat? hvilke tradisjoner følges? Utover treet som står der og samler støv.

Hva vi gjør? Spiser julekaker og drikker gløgg og julete, spiser nøtter og tørket frukt, hører litt julemusikk innimellom. Til slutt har vi pepperkakehusknusingsfest. 

Juletreet vårt samler ikke mer støv mellom lille julaften og 13 dag jul enn andres gjør mellom 1. desember og nyttår heller.

Anonymkode: 0e7ff...a91

• Liker 5
Skrevet

Første som går er juletreet.  Store nisser med mer tar jeg bort etter det. Små juleting  har jeg ut januar minst, særleg lysene nå i mørketiden. Har alltid en eller 2 juleting til neste år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Om treet ditt støver ned, bør du nok vurdere bedre renhold. Har aldri blitt plaget av at det samler seg så mye støv på juletreet. 
Folk har ulike tradisjoner, og lager seg gjerne nye tradisjoner. Juletradisjoner er ikke hogget i stein.

Anonymkode: edb6a...187

Skrevet

13. dag jul her. Synes alltid det er like trist når stjerna i vinduet tas ned. Blir så stusselig når lyset fra stjerna og annet julelys blir borte.

Anonymkode: 01f4f...87c

• Liker 1
Skrevet

Siste helgen i januar. 

Anonymkode: 45513...8eb

• Liker 2
Skrevet

Vil også si at ingen blir provosert om akkurat denne pyntingen enn dere norske er. 🙈🎄🎄

Anonymkode: 45513...8eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...