Gå til innhold

Mamma skal alltid ta bilder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma har en tendens til å alltid skulle ta bilder av meg. Jeg hater å bli tatt bilder av, og hun har en tendens til å sende bildene til venner, familie, kan legge de ut på Facebooken min når jeg har bursdag osv. Jeg ønsker ikke å være vanskelig, men hun tråkker over en grense hos meg. Det er greit hvis det er noe spesielt, men å ta bilde mens jeg sitter med munnen full av mat, eller har sola i ansiktet på en restaurant er ikke noe jeg setter pris på. Jeg opplever det som om hun tar bilder for å bevise at vi har et godt forhold, noe vi overhodet ikke har. Noe som gjør det ekstra vanskelig. Hun er ikke slik med broren min, men han bare viste fingeren på alle bildene en stund så hun slutta.. 

Hvordan kan jeg si ifra til henne? En ting er hvis det er eget bruk, men hun deler de med andre og på Facebooken min og jeg har 0 kontroll. Jeg er svært begrenset på sosiale medier, deler ingenting av livet mitt og liker å ha kontroll over hva som deles.. 

Anonymkode: d04df...37a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til henne at du ikke liker det og hun ikke får lov. Hvis hun vil ta bilde må hun spørre. Svarer du nei må hun akseptere det. Slå på at du skal gå gjennom tagger på fb slik du ser hvis hun har lagt ut noe. Legger hun ut bilder du ikke har godkjent be henne slette. Sletter hun ikke så rapporterer du henne til fb. 
Eventuelt får du gå drastisk til verks hvis hun ikke forstår og rett og slett ikke møte henne. Si at du ikke gidder å finne på ting hvor hun er tilstede så lenge hun ikke respekterer dine ønsker om bilder. Snakk gjerne høyt om dine ønsker mens andre er tilstede også slik din mor vet at andre også får det med seg. 
Ta også kontakt med slettmeg.no for råd dersom hun fortsetter å publisere bilder av deg uten samtykke. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...