Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå skjer det. Mitt mål er å få tak i de julegavene (og kanskje også bursdagsgaver for hele året)  jeg kan i løpet av nå og januar. De jeg kan kjøpe er til typisk naboer og venner som ikke bruker si noen spesielle ønsker. 

Neste jul ønsker jeg å gi mer til de som ikke har mye, til barn som lever under fattigdomsgrensa, så jeg starter med de gavene jeg må kjøpe nå, så blir det billigere og mer til overs til de som ikke har så mye. 

Har mest lyst til å kutte ut gaver til voksne som har alt.. Har redusert noe de siste årene, men lista er fortsatt lang. Hver oktober, november og desember er grusom fordi jeg ikke klarer ta beslutninger rundt julegaver. Jeg kom i mål 22.12 i år og målet får være enda tidligere beste år. Det er et jævla meningsløst mas. 

2 spørsmål:

1. Hvilke kosmetikkprodukter kan jeg kjøpe nå, hvor kvaliteten ikke vil forringes på 1 år? 😊 Vil alt holde seg dersom det ikke er åpnet? 

2. Gavetips til de som har alt? 

Anonymkode: 18067...0d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt tidlig syntes jeg da men for all del😅 Jeg kjøpte gavekort på fine restauranter til de som har alt i år. De ble kjempeglade. Syntes og det er en fin ting å støtte den lokale restaurant bransjen samtidig som folk kan komme seg litt utav av stuene sine. 

• Liker 5
Skrevet
KloggeHeidi skrev (7 minutter siden):

Litt tidlig syntes jeg da men for all del😅 Jeg kjøpte gavekort på fine restauranter til de som har alt i år. De ble kjempeglade. Syntes og det er en fin ting å støtte den lokale restaurant bransjen samtidig som folk kan komme seg litt utav av stuene sine. 

Ja, helt enig i at det er tidlig. Jeg har bare så lyst til å slippe å ha vondt i magen hele neste høst.. 

Hmm, ja, gavekort er jo en fin idé i seg selv, men da vises det så tydelig hvor mye/lite penger man har brukt, så det vil jeg dessverre ikke. 

• Liker 1
Gjest devochka
Skrevet

Lurt å starte tidlig, men ikke kjøp gavekort til steder som kan gå konkurs før neste jul. Jeg synes det er rett å kutte ut gaver dersom det føles som et mas for deg. Da er jo gleden ved å gi blitt borte i forventningene og kjøpepress.

Det er sikkert mye fint å få kjøpt, men det beste er kanskje å handle så lokalt som mulig for miljøet? Det er mange fine håndverksmesser, lokale husflider og lignende, men dette er klart mer kostbart.

En annen ting, kirkens bymisjon, SOS Barnebyer, Redd Barna osv har fine gaver man kan gi til voksne og barn som 

har alt, og samtidig støtte en god sak! Mange er også like glad for ting som er brukt. Jeg har gitt noen veldig fine retro gaver som jeg har brukt ganske mye tid på å finne.  

Kan du evt kjøpe sminkekoster, og utstyr til kosmetikk dersom du tenker å kjøpe noe som har lang holdbarhet. 

Selv kjøper jeg ofte spiselige ting til folk, men ikke et år i forveien selvsagt. 

Skrevet
devochka skrev (1 minutt siden):

Lurt å starte tidlig, men ikke kjøp gavekort til steder som kan gå konkurs før neste jul. Jeg synes det er rett å kutte ut gaver dersom det føles som et mas for deg. Da er jo gleden ved å gi blitt borte i forventningene og kjøpepress.

Det er sikkert mye fint å få kjøpt, men det beste er kanskje å handle så lokalt som mulig for miljøet? Det er mange fine håndverksmesser, lokale husflider og lignende, men dette er klart mer kostbart.

En annen ting, kirkens bymisjon, SOS Barnebyer, Redd Barna osv har fine gaver man kan gi til voksne og barn som 

har alt, og samtidig støtte en god sak! Mange er også like glad for ting som er brukt. Jeg har gitt noen veldig fine retro gaver som jeg har brukt ganske mye tid på å finne.  

Kan du evt kjøpe sminkekoster, og utstyr til kosmetikk dersom du tenker å kjøpe noe som har lang holdbarhet. 

Selv kjøper jeg ofte spiselige ting til folk, men ikke et år i forveien selvsagt. 

Jeg ble visst ikke anonym mer. 🤪

Takk for fine tips. 😊❤️ Gaver fra Redd barna osv. går an, ja. Høres ut som du har fått det til. 😍

• Liker 1
Skrevet

Da skal du være bra sikker på at mottakeren ikke går å prøver å bytte gaven... Er rimelig flaut når de får beskjed i butikken at dette var kjøpt på januarsalget til ex50kr....

Anonymkode: ec800...070

• Liker 2
Skrevet

Gjør det hvert år jeg, himla digg i grunn. 
biotherm , rituals osv

Anonymkode: 51b72...275

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

biotherm , rituals osv

Og det holder seg, ikke sant? 😊 Så bra. 😊

• Liker 1
Skrevet

Da skal du være bra sikker på at mottakeren ikke går å prøver å bytte gaven... Er rimelig flaut når de får beskjed i butikken at dette var kjøpt på januarsalget til ex50kr....

Ja, men altså.. Jeg får nå mye rart jeg også, men jeg går aldri og prøver å bytte det. Noe går til brukten og noe blir nye gaver om jeg vet det kan passe mottaker bedre enn det gjorde til meg. Tror ikke jeg skal bekymre meg for det. Eller bør jeg det også? 🙈🙈

• Liker 1
Skrevet

Hva med å sette av penger nå, og samtidig lage lister over hva du vil handle til hvem? Så kjøper du det meste på salg nærmere neste jul, f.eks på black friday. 
Spiselige gaver funker til de fleste, det liker jeg også å få. Og selvfølgelig skjønnhetsprodukter om du vet hva mottakeren bruker. 

Anonymkode: ee9ee...039

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

biotherm , rituals osv

Man kan jo ikke gi vekk 1 år gamle kremer og såper og sånn? 

Anonymkode: 1bd09...5ff

Skrevet

Hva med å sette av penger nå, og samtidig lage lister over hva du vil handle til hvem? Så kjøper du det meste på salg nærmere neste jul, f.eks på black friday. 
Spiselige gaver funker til de fleste, det liker jeg også å få. Og selvfølgelig skjønnhetsprodukter om du vet hva mottakeren bruker. 

Anonymkode: ee9ee...039

Jo, kan jo det. Men jeg vil bare bli ferdig med det, for jeg hater det intenst. 😳

Skrevet

Kan man ikke det? Så lenge det ikke er åpnet, holder det seg godt har jeg hørt? 

• Liker 3
Skrevet
Kaisamaia skrev (6 timer siden):

Ja, men altså.. Jeg får nå mye rart jeg også, men jeg går aldri og prøver å bytte det. Noe går til brukten og noe blir nye gaver om jeg vet det kan passe mottaker bedre enn det gjorde til meg. Tror ikke jeg skal bekymre meg for det. Eller bør jeg det også? 🙈🙈

Overraskende mange bytter gaver uten at giveren vet noe om det. 

• Liker 2
Skrevet

Så lenge det kan byttes så kjøp i vei! :)

Jeg tenker det samme som deg. Men jeg har valgt å skrive ned lister på det jeg ønsker å kjøpe og sparer penger til det. Så kjøper jeg det på Blackweek eller andre salg før jul. Jeg er så redd for at mottaker vil bytte det. 

Anonymkode: 46449...f7e

Skrevet
Kaisamaia skrev (10 timer siden):

Og det holder seg, ikke sant? 😊 Så bra. 😊

Det gjør de

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo det kan man selvsagt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Godt jeg er god på å kjøpe gaver da å får skryt hvert år fordi jeg treffer så bra. Det er nok fordi jeg starter tidlig og legger mye tid i å finne riktig gave

• Liker 1
Skrevet
Kaisamaia skrev (8 timer siden):

Kan man ikke det? Så lenge det ikke er åpnet, holder det seg godt har jeg hørt? 

Joda det kan man, selv gjort det i år og tatt i bruk noe nå som jeg kjøpte i januar. Null problen 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...