AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Ila de siste nettene har jeg skjønt hvordan det skjer. Bleia er ikke stappfull av tiss heller, men han ligger på magen og tisset kommer opp mot magen og faktisk: i natt var puta og våt! Bleia kan være mye fullere på dagtid, men da fordeles det utover og lekker ikke. I natt hadde han først bleie med tape i sidene OG en up en go over, allikevel måtte jeg skifte hele senga, midt på natta. Noen som har hatt samme problem og fant en løsning? Han er 2 år og 3 mnd, men vil ikke sitte på potte, kun en sjelden gang i blant vil han prøve, (det kunne jo evt hjulpet om han tømte blæra før natta). Det hjelper heller ikke å skifte bleie ila natta, fordi når dette skjer kan bleia være helt tørr fra før. Drittlei av balere med tisselaken, madrassbeskytter og laken hver dag🙈 Hjelp ... Anonymkode: e9c51...9f5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ila de siste nettene har jeg skjønt hvordan det skjer. Bleia er ikke stappfull av tiss heller, men han ligger på magen og tisset kommer opp mot magen og faktisk: i natt var puta og våt! Bleia kan være mye fullere på dagtid, men da fordeles det utover og lekker ikke. I natt hadde han først bleie med tape i sidene OG en up en go over, allikevel måtte jeg skifte hele senga, midt på natta. Noen som har hatt samme problem og fant en løsning? Han er 2 år og 3 mnd, men vil ikke sitte på potte, kun en sjelden gang i blant vil han prøve, (det kunne jo evt hjulpet om han tømte blæra før natta). Det hjelper heller ikke å skifte bleie ila natta, fordi når dette skjer kan bleia være helt tørr fra før. Drittlei av balere med tisselaken, madrassbeskytter og laken hver dag🙈 Hjelp ... Anonymkode: e9c51...9f5 Du må nesten bare teste ut forskjellige merker på bleiene, kjenner mange som har gått igjennom det samme, for noen virker pampers best, andre liker best libero og andre igjen har suksess med billigmerkene Anonymkode: e5b1c...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må nesten bare teste ut forskjellige merker på bleiene, kjenner mange som har gått igjennom det samme, for noen virker pampers best, andre liker best libero og andre igjen har suksess med billigmerkene Anonymkode: e5b1c...2dd Glemte å si det... har prøvd alle merker og. Leste at billigmerket fra Rema og Coop var bra og, men nei. Det kan virke som om hvis fronten på bleia hadde vært lenger, og festet under armene 😅, så ville det ikke ha lekket ut. TS Anonymkode: e9c51...9f5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Glemte å si det... har prøvd alle merker og. Leste at billigmerket fra Rema og Coop var bra og, men nei. Det kan virke som om hvis fronten på bleia hadde vært lenger, og festet under armene 😅, så ville det ikke ha lekket ut. TS Anonymkode: e9c51...9f5 Stram pyjamas da utenpå bleia, eller snu barnet mens det sover? Anonymkode: e5b1c...2dd
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 Passer du på at tissen hans ligger nedover når du skifter på han, da? Anonymkode: 787b5...220 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Passer du på at tissen hans ligger nedover når du skifter på han, da? Anonymkode: 787b5...220 Ja, det også. Jeg skjønner ingenting. Anonymkode: e9c51...9f5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 Hadde det samme problemet en stund, det hjalp både med dobbel bleie (tok en større over), og helpysj. Han flytter og styrer med bleien i søvne, og da blir det lekkasje. Anonymkode: dcc6a...15a
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 Har han hel eller todelt pysj? Vi hadde samme problem en periode. Viste seg at han var nede i bleia med hånda i søvne/halvsøvne og flytta på tissen så den ble liggende slik at han tissa ut av bleia. Vi gikk tilbake til hel pysj en periode og da gikk det over. Anonymkode: 494f4...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #9 Skrevet 26. desember 2021 Sånn er det med jenta mi på snart to i perioder også. Jeg har tatt på henne body under pysjen for å holde bleia på plass også hvis den er litt tung. Det synes jeg hjelper, men ikke alltid. Håper på noen geniale tips her 🙌 Anonymkode: b9844...f6f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #10 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånn er det med jenta mi på snart to i perioder også. Jeg har tatt på henne body under pysjen for å holde bleia på plass også hvis den er litt tung. Det synes jeg hjelper, men ikke alltid. Håper på noen geniale tips her 🙌 Anonymkode: b9844...f6f Ja for i perioden tisser han absolutt ikke noe på natta, alt kommer etter at han har stått opp. Men nå 3 uker med uhell hver natt. Sitter og Googler de tøybleiene med plast utenpå ... Skifta på ham i natt kl 4 og da hadde han stiv tissetass. Jeg trodde det var fordi han skulle til å tisse, men bleia var like tørr i dag morges. Om tissen hans står slik når han tisser ut mye urin skjønner jeg at det fyker ut gjennom åpningen og oppover magen 🙊 Anonymkode: e9c51...9f5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #11 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja for i perioden tisser han absolutt ikke noe på natta, alt kommer etter at han har stått opp. Men nå 3 uker med uhell hver natt. Sitter og Googler de tøybleiene med plast utenpå ... Skifta på ham i natt kl 4 og da hadde han stiv tissetass. Jeg trodde det var fordi han skulle til å tisse, men bleia var like tørr i dag morges. Om tissen hans står slik når han tisser ut mye urin skjønner jeg at det fyker ut gjennom åpningen og oppover magen 🙊 Anonymkode: e9c51...9f5 Skjønner 🙈 Mulig mitt problem med jentungen er litt enklere å fikse 😅 Anonymkode: b9844...f6f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #12 Skrevet 26. desember 2021 Hadde en gutt i barnehagen som tisset i soveposen. Fordi han lå på magen og fiklet og koste seg, så tissen havnet mer eller mindre utenfor bleien. Bleia va tørr, men alt annet var vått. Kan hende din også styrer litt der nede i forbindelse med legging Anonymkode: 12317...151
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #13 Skrevet 26. desember 2021 Det er bare sånn det blir før bleieslutt. De tisser så store mengder på en gang at bleia ikke tar unna. Vi pleide å skifte bleie når vi selv la oss. Og tisselaken.. Han er nok snart klar for potte Anonymkode: 23aa4...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #14 Skrevet 26. desember 2021 Så slutt å pøse på med drikke rett før sengetid! Anonymkode: a8475...ecf
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #15 Skrevet 26. desember 2021 Bruk flere størrelser over kiloene. Da suger de mer urin. Anonymkode: 25371...404
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #16 Skrevet 26. desember 2021 Vi bruker en størrelse opp i bleier på natten, da kommer bleia lengre opp på magen. Blir jo da luftigere rundt lår og sjanse for lekkasjer der, men så lenge han stort sett tisser oppover går det bra. Anonymkode: 58cff...2d6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #17 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så slutt å pøse på med drikke rett før sengetid! Anonymkode: a8475...ecf Hvor står det at vedkommende gjør det? 🙄 Anonymkode: 8b295...d5b 2
Ginny Skrevet 26. desember 2021 #18 Skrevet 26. desember 2021 Her bruker vi først en bleie som er en størrelse for stor, med en i rett størrelse over. Det har funka ganske bra her, er tidvis lekkasjer på sidene, uten at jeg skjønner helt hvorfor 🤔
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #19 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så slutt å pøse på med drikke rett før sengetid! Anonymkode: a8475...ecf Det er jo ikke snakk om at bleien er for full. Anonymkode: dcc6a...15a
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #20 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde en gutt i barnehagen som tisset i soveposen. Fordi han lå på magen og fiklet og koste seg, så tissen havnet mer eller mindre utenfor bleien. Bleia va tørr, men alt annet var vått. Kan hende din også styrer litt der nede i forbindelse med legging Anonymkode: 12317...151 He he ja, uff. Nei altså, min har og sovepose, men han får den ikke opp selv,så han fikler ikke. Tror bare det er store mengder urin på en gang, rett oppover. Får vel bare kjøpe inn x antall tisselaken, pysjer og div, og begynne pottetrening Anonymkode: e9c51...9f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå