Gå til innhold

4+1 litt smerter i ene siden/ eggstokk, XU?

Prøvermammaen

Anbefalte innlegg

Kjenner av å til en form for murring / litt stikking i venstre eggstokk. Er såklart veldig redd for om dette kan være en XU

testene har blitt sterkere, og er mer kvalm. 
vet ikke om det har noe å si.

kan man merke en XU så tidlig ? Og burde jeg ringe legevakt, eller er det noe jeg burde se an? 
Er selvfølgelig mer på vakt enn ellers, nå som jeg endelig fikk positiv test❤️😞 

hvordan vite om man har en XU? :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har opplevd exu to ganger og kunne begge gangene kjenne stikninger/murringer i siden fra egget festet seg. Den ene gangen fikk jeg graviditetssymptomer, den andre ikke. Stigende hcg er godt tegn, men trenger ikle utelukke exu. Hcg stiger ved exu også, men gjerne saktere enn ved intrauterin gravifitet. Det er i tillegg vanlig med lett vaginalblødning fra ikm ved exu. 

Akkurat nå kan du ikke gjøre så mye. Første steg er å måle hcg hos fastlege for å se normal/avvikende stigning. Dersom man fremdeles mistenker exu kan du snart ta ul for å bekredte/avkrefte dette. Exu er veldig sjeldent et problem (sprukket egleder) før uke 6, så du trenger ikke uroe deg for at noe skjer akkurat nå. 

Masse masse lykke til. Håper spiren sitter der den skal 💕

Anonymkode: 75b5d...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei. Jeg har opplevd exu to ganger og kunne begge gangene kjenne stikninger/murringer i siden fra egget festet seg. Den ene gangen fikk jeg graviditetssymptomer, den andre ikke. Stigende hcg er godt tegn, men trenger ikle utelukke exu. Hcg stiger ved exu også, men gjerne saktere enn ved intrauterin gravifitet. Det er i tillegg vanlig med lett vaginalblødning fra ikm ved exu. 

Akkurat nå kan du ikke gjøre så mye. Første steg er å måle hcg hos fastlege for å se normal/avvikende stigning. Dersom man fremdeles mistenker exu kan du snart ta ul for å bekredte/avkrefte dette. Exu er veldig sjeldent et problem (sprukket egleder) før uke 6, så du trenger ikke uroe deg for at noe skjer akkurat nå. 

Masse masse lykke til. Håper spiren sitter der den skal 💕

Anonymkode: 75b5d...306

Takk for godt svar ❤️ 

har hørt at man også kan oppleve noe stikking fra der egget ble sluppet fra, men man kan vel aldri vite sikkert. 

avventer til legekontoret er åpent igjen, så ser jeg an murringene / stikkingen til da i det minste . 

takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...