Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, 

Har vært sammen med en jente nå i nesten 2 år, og vi har hatt det veldig bra sammen. For tre måneder siden så fikk jeg en liten knekk, som gjorde at jeg trakk meg litt tilbake. Hun følte jeg forandret meg, noe jeg også gjorde på en måte, men den store kjærligheten til henne var der uansett, jeg slet bare litt med å vise det. I disse 3 månedene har jeg vært mye syk, og ikke fått vært med henne like mye eller gitt henne så mye kjærlighet som jeg skulle ønske jeg kunne. 
Nå på torsdag sendte hun meg en melding, og lurte på om vi kunne prate litt. Noe vi gjorde, i 3 timer eller mer. 
Hun hadde bestemt seg for at vi måtte sette en strek over dette, og hun trengte litt tid til å tenke over det hele. Hun sa at dette var ikke det hun ønsket i hjerte, for hun elsker meg og vil bare være sammen med meg. At jeg er den beste gutten hun noen gang har møtt, og at hun ikke lukker noen dører for meg. Men at hun trenger tid. Hun ville fortsette å ha kontakt, for hun ville vite hvordan det gikk meg meg ++, og at jeg bare kunne ringe eller sende melding til henne når jeg ville. 
Jeg prøvde å forklare henne saken, og hvor mye jeg elsket henne og ville ha henne. Samtidig bygge en ordentlig fremtid sammen. Dette ville hun med meg også, var ingenting annet hun ville. Men hun trengte tid. 

Etter å ha hatt en utrolig sår julaften med tankene og hjertet knust. Hvor hun også sender meg meldinger om hvor mye hun sliter med dette her og at hun ønsket at dette ikke hadde skjedd. Så står hun fast på det hun har sagt. Dagen etter så ringer jeg henne (for jeg har hatt det så jævlig, og trenger å få snakket litt ut). Da snakker vi ordentlig ut, og får fortalt henne hva jeg virkelig føler. Og jeg spør henne; Kan vi prøve å fikse dette her? Det er ikke annet jeg vil. Da svarer hun: Det er ikke annet jeg vil enn å si ja, og det er ikke annet jeg vil jeg heller. Det er ikke sånn at jeg lukker noen dører for deg på noen måte, og jeg elsker deg. Jeg trenger bare tid til å tenke.

Hun er en skikkelig ordentlig jente, som er 100% ærlig hele tiden og forteller meg hvordan hun føler det. 

Det jeg lurer på er. 
Jeg vet at jeg skal gi hun tid, men jeg forstår ikke at hun trenger tid på noe som hun sier kjennes helt feil (at vi ikke er sammen lenger) når hun elsker meg så høyt som hun gjør? Når vi begge ønsker det samme. Hun sier at alle følelsene ligger der fremdeles, og at det ikke er noe av det som mangler. Hva kan jeg gjøre for å fikse opp i dette her? Jeg er en som ikke klarer å gi opp så lett, og vil gjøre alt for å fikse det, men når det kjennes ut som om hjertet mitt er knust i 1000 biter så trenger jeg råd.. Hun sa vi kunne snakke om det igjen når hun har fått tiden trenger. Men hvor mye tid er det hun trenger? Når hun holder håpet og troen oppe for meg at vi finner tilbake til hverandre, blir dette ekstra tungt og vanskelig.. 

Endret av Mvd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min umiddelbare tanke er at hun ikke klarer å håndtere det at du er syk. Hun er kanskje ung eller umoden? Har dere pratet ordentlig om det som feiler deg?  Ta henne med til behandler, om du har en slik.

Jeg har egentlig ingen råd (dessverre). Min erfaring er at ikke alle klarer å forstå psykisk sykdom, men tar noen av symptomene personlig. 

Skrevet
Khloe P.T skrev (53 minutter siden):

Min umiddelbare tanke er at hun ikke klarer å håndtere det at du er syk. Hun er kanskje ung eller umoden? Har dere pratet ordentlig om det som feiler deg?  Ta henne med til behandler, om du har en slik.

Jeg har egentlig ingen råd (dessverre). Min erfaring er at ikke alle klarer å forstå psykisk sykdom, men tar noen av symptomene personlig. 

Joda, hun klarer å håndtere det, for hun har gjort det lenge og det er ikke på grunn av at jeg er litt syk som er problemet sier hun. Jeg skjønner henne til en viss grad i hva hun mener. Hun er 26, og er veldig moden for alderen føler jeg. Vi har prater veldig mye om det, og hun har støttet meg i alle de tingene der. 

Hun sa i telefonen at hvis vi skulle prøve på dette igjen, så måtte vi prate godt ut først, men først og fremst trengte hun tid. Så jeg tror jo på ingen måte at hun har gitt opp ettersom hun gir meg de svarene og håpene hun gjør, hun er bare veldig usikker på dette. 

Er vel det å gi henne tid som er tungt, for jeg er så redd for å miste henne. Hvor mye tid er det snakk om, for jeg tror jo ikke det blir noe bedre ved at vi ikke ser hverandre eller snakker sammen. Har jo lyst til å snakke med henne og være med henne. 

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva det er hun trenger tid til? Er det det at du har forandret deg pga sykdom?  

Det må være vanskelig for deg. Ikke bare får du en psykisk knekk, men kjæresten trenger "pause" i tillegg. Du skrev at det er 3 mnd siden du ble syk. Jeg må være ærlig og si at jeg ikke synes det er et godt trekk av kjæresten din å "dumpe" deg nå rett før jul. Men - det er sikkert masse jeg ikke vet. 

Jeg håper uansett at alt ordner seg til det beste for deg :klem:

• Liker 1
Skrevet
Khloe P.T skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke helt hva det er hun trenger tid til? Er det det at du har forandret deg pga sykdom?  

Det må være vanskelig for deg. Ikke bare får du en psykisk knekk, men kjæresten trenger "pause" i tillegg. Du skrev at det er 3 mnd siden du ble syk. Jeg må være ærlig og si at jeg ikke synes det er et godt trekk av kjæresten din å "dumpe" deg nå rett før jul. Men - det er sikkert masse jeg ikke vet. 

Jeg håper uansett at alt ordner seg til det beste for deg :klem:

Det er det jeg ikke skjønner jeg heller, spesielt når hun sier hva hun sier om at hun har så mye følelser for meg, og det eneste hun vil er at det her skal fungere. 
Jeg har ikke forandret meg så mye vil jeg si, men jeg trengte mer tid til meg selv og familien når jeg fikk den knekken, og da følte hun seg «alene» samtidig som hun hadde meg. Jeg forstår ikke helt det greiene her, så derfor jeg søker litt råd. Føler ikke jeg kan spørre henne, ettersom hun skal ha tid. Da driver jeg hun sikkert bare lenger unna hvis jeg maser.. 

Hun sa det nå før jul fordi jeg har ikke fått møtt henne på en og halv uke, siden jeg har hatt en kraftig influensa. I og med at hun er lærer ville jeg ikke potensielt smitte hun med noe. 

Tusen takk for gode ord :) 

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

- Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...