Gå til innhold

dillemma

Anbefalte innlegg

Gjest spinelda
Skrevet

min brors sønn skal døpes neste måned. jeg bor på andre siden av landet og er arbeidsledig og sliter.... jeg klarer kanskje såvidt å skrape sammen nok penger til en dåpsgave som jeg kan sende, men så pratet jeg med min søster igår som sa at jeg MÅTTE komme i min nevøs dåp! :roll: penger eller ikke. har funnet ut at det vil koste ca 1000 kr for meg å reise fram og tilbake og så er det da pluss dåpsgaven da... jeg føler ikke at jeg kan ta meg råd til å reise dit, siden jeg også skal reise opp dit i desember til jul! og så er det alle julegavene jeg må kjøpe også.... jeg er så fattig at jeg snart tar livet av meg.... i tillegg så er det denne "utpressingen" om at jeg MÅ komme i dåpen....

hva synes dere damer? er det så viktig at jeg kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke råd, så har du ikke råd. Sånn er det bare og det bør vel de fleste forstå dersom du forklarer situasjonen?

Du må jo ha til salt i grøten mellom dåpen og jul også! I mine øyne skal du ikke ha dårlig samvittighet! :)

Gjest Violetta
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor mye du tenker å spandere i dåpsgave, men om det er et valg mellom oppmøte og dåpsgave ville jeg heller reist, så får det være gaven i første omgang. Det blir nok av andre anledninger, det er mange juler og bursdager, men bare en dåp.

Om du ikke har råd til å reise så lar du det være. Så enkelt er det.

Skrevet

jeg tror nok de ville blitt snurt hvis man dukker opp uten dåpsgave?? da heller gave i posten!

Gjest Violetta
Skrevet
jeg tror nok de ville blitt snurt hvis man dukker opp uten dåpsgave?? da heller gave i posten!

Om de blir snurt når de vet hun har så dårlig råd så er det deres problem. Det er jo dåpsbarnets dag.

Skrevet

Jeg har selv opplevd det å ha skikkelig dårlig råd og det er helt grusomt. Det sliter noe enormt på psyken. jeg tror jeg ville sendt en gave i posten jeg. Det virker som kanskje det kan være den rimeligste løsningen. Du skal jo tross alt leve du og. Tror ikke akkurat at dåpsbarnet vil bære noe nag til deg i fremtiden for at du ikke var i dåpen, og om du sender en gave i posten så har han i allefall et dåpsminne fra deg! har du ikke råd til å komme, så har du ikke det og det må de andre respektere. setter du deg i gjeld (låne penger)for å komme,så har du jo enda et problem å tenke på etterpå,så jeg hadde heller sendt noe jeg. :)

Skrevet

Hva tenker du selv? Hvordan vil du prioritere? Følg magefølelsen!!!

Mitt råd: send dåpsgave. Du får jo se nurket og kose med det til jul, og da slipper du å dele oppmerksomheten med hele slekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...