Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen . Jeg må bare spørre her da jeg ikke har så mye erfaring med nye forhold da jeg fant min tidligere mann i en alder av 17 og vi holdt sammen til vi ble 35. Dette tok slutt etter mange år med tomt forhold og utroskap fra hans side . Dette tok knekken på meg og jeg trodde virkelig aldri jeg skulle møte noen eller i det heletatt orke og møte en ny mann etter alt det emosjonelle som jeg opplevde da.  
Jeg har vært noe ute på byen med venner og har alltid hatt en del mannfolk og velge mellom hvis jeg ønsket noe mer eller bare ønsket en natt . Men har ikke ønsket dette da jeg må ha en følelsesmessig tilknytning til personen før jeg evnt ønsker noe mer . Og de fleste damer som bor i Oslo vet at det ikke er noe problem å få seg et ligg hvis det bare er det man ønsker.😅🙈

så var jeg invitert til en samling med masse gamle venner ,der dukket det opp en mann som jeg alltid har likt siden jeg var veldig ung . Han flørtet med blikket og vi snakket masse sammen den kvelden . Han ga meg en helt fantastisk følelse og sa så mye fint . 
Han sa også etter mange timer den kvelden at han angrer på at han ikke prøvde og kapre meg mer når vi var yngre og at han alltid har trodd det kunne bli oss . Det er klart dette gikk rett inn og varmet hele meg . 
vi hadde kontakt i lang tid. Måneder. Vi Møttes på noen korte kaffe treff hvor vi endte opp med lange varme kyss . Og vi begge fikk så lyst på hverandre at vi tilslutt ikke klarte og holde oss igjen . Vi hadde masse sex . Lidenskapelig og nær sex i mine øyne . Men vi rakk aldring noen seng . Vi endte opp ute,i bilen,skogen osv.  Det var akkurat sånn relasjon som fikk meg til å gi meg helt hen. Jeg elsket den følelsen. Var kåt og tenkte på han hele tiden . Tok nesten over hele jobbhverdagen min og jeg boblet over av energi . Så plutselig stoppet det hele. Jeg husker akkurat når.Det var som om en bryter ble dratt ned . Han forklarte det hele med at dette ikke ble som han hadde trodd. Jeg forsto ingen ting , var alt jeg hadde opplevd tolket feil ?Mulig  Jeg må gå ned 10 kg? Jeg som trodde han likte former . Mulig jeg ikke var smart nok ? Hadde på feil undertøy ? Hadde jeg pushet han vekk på noen måte ?  Osv osv . Tankene mine var helt syke!  Jeg ble igjen knust og var så lei meg og skuffet at tårene mine bare rant når jeg hadde noen minutter fri fra jobb …… det stakk ! Og jeg valgte og ta avstand fra han . 

Men han huker meg inn ,flere ganger . Skriver sms og kaller meg fine kallenavn . Disse sms har gjort at jeg har smeltet helt igjen ,møtt han og vi har hatt sex . Men etter siste treff følte jeg meg bare som en billig hore da han var kald og litt avvisende rett etterpå. Jeg forsto da at nå har jeg synker dypt ,dette må ta slutt. 😞

Er dette en hekt ?

Og trenger sårt tips for å få han vekk fra tankene mine ,drømmene mine😓

Anonymkode: 0cc8a...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slett og blokk

Anonymkode: 21a0c...176

• Liker 6
Skrevet

Terapi for bedre selvfølelse. Så du ikke faller for neste dust som vil manipulere deg. 

Du fortjener bedre ❤️

Anonymkode: b4904...527

• Liker 2
Skrevet

Om det er et hekt eller ei, er ikke så lett å si. Men bra for deg er det i alle fall ikke! 

Men nå vet du. Du vet nå at han sender deg søte meldinger for å få sex, for å så behandle deg som dritt etterpå. Du vet at han ikke vil noe mer med deg. 

Du må prøve å tenke at jo mer tid du bruker på å gruble på han han tenker, og jo lengre tid du er opphengt i han, jo mer tid kaster du bort på noe som aldri blir noe bra. Og du hindrer deg selv i å møte noen som faktisk vil ha hele deg på samme måte som du vil ha han. 

Ikke vær sint for det som har skjedd. Se det som en erfaring. Men bestem deg for at det skal stoppe her. Slett og blokk, ikke la han utbytte deg noe mer. Og hver gang han prøver på noe, så må du tenke på hvordan han lurte deg inn, bare for å behandle deg dårlig i etterkant. Sånn vil du jo ikke ha det? 

Du vil komme over det til slutt, og du vil innse hvor dritt han faktisk var mot deg, bare du får det på avstand. Og da vil du også klare å legge hele energien og interessen din i en annen mann, som vil de samme tingene som deg. :)

Anonymkode: 61575...0b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

. Så plutselig stoppet det hele. Jeg husker akkurat når.Det var som om en bryter ble dratt ned . Han forklarte det hele med at dette ikke ble som han hadde trodd. Jeg forsto ingen ting , var alt jeg hadde opplevd tolket feil ?Mulig  Jeg må gå ned 10 kg? Jeg som trodde han likte former . Mulig jeg ikke var smart nok ? Hadde på feil undertøy ? Hadde jeg pushet han vekk på noen måte ?  Osv osv . Tankene mine var helt syke!  Jeg ble igjen knust og var så lei meg og skuffet at tårene mine bare rant når jeg hadde noen minutter fri fra jobb …… det stakk ! Og jeg valgte og ta avstand fra han . 

Men han huker meg inn ,flere ganger . Skriver sms og kaller meg fine kallenavn . Disse sms har gjort at jeg har smeltet helt igjen ,møtt han og vi har hatt sex . Men etter siste treff følte jeg meg bare som en billig hore da han var kald og litt avvisende rett etterpå. Jeg forsto da at nå har jeg synker dypt ,dette må ta slutt. 😞

Er dette en hekt ?

Og trenger sårt tips for å få han vekk fra tankene mine ,drømmene mine😓

Jeg vil anbefale deg boken til Nora Skaug og Sissel Gran (Hekta på et håp om kjærlighet)

Det er uvisst hvorfor han oppfører seg slik han gjør, det kan være mange årsaker. Kanskje har han noen andre han finner mer spennende, kanskje har han litt småpsykopatiske trekk, kanskje er han vinglepetter. Kanskje er han flau for noe i sitt liv, og skyver deg unna. kanskje har følelsene hans bare dabbet av. Mystikken er borte og når den grå hverdagen kommer så ønsker han ikke det samme som deg. Det skjer noen ganger. 

Det som er sikkert, er at han har avvist at det kan bli noe mer enn sex mellom dere, og du sitter igjen med svarteper og dårlige følelser om du faktisk har sex med ham.

Det som også er sikkert, er at du blir veldig utrygg og usikker på deg selv når du er i en vedvarende av-på relasjon med ham. Du trenger stabilitet og forutsigbarhet for å ha det bra. Det koker da ned til at det blir nærmest selvskading for deg å oppsøke og håpe på noe mer med denne mannen. 

Jeg er enig i at du bør avslutte og bryte all kontakt med denne mannen. For din egen del kan det være greit å skrive ned alt du vil si til ham i tydelig tale. Også er det opp til deg å gi ham det/si det til han. Også bryter du kontakt og forsøker å eksponere deg for minst mulig som har med han å gjøre.

Du må da gjennom en sorgprosess, og det vil være tøft. Men du kommer ut styrket på den andre siden, med evne til å gjenkjenne tidlig relasjoner som er destruktive for deg. 

Lykke til 

• Liker 4
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (21 minutter siden):

Jeg vil anbefale deg boken til Nora Skaug og Sissel Gran (Hekta på et håp om kjærlighet)

Det er uvisst hvorfor han oppfører seg slik han gjør, det kan være mange årsaker. Kanskje har han noen andre han finner mer spennende, kanskje har han litt småpsykopatiske trekk, kanskje er han vinglepetter. Kanskje er han flau for noe i sitt liv, og skyver deg unna. kanskje har følelsene hans bare dabbet av. Mystikken er borte og når den grå hverdagen kommer så ønsker han ikke det samme som deg. Det skjer noen ganger. 

Det som er sikkert, er at han har avvist at det kan bli noe mer enn sex mellom dere, og du sitter igjen med svarteper og dårlige følelser om du faktisk har sex med ham.

Det som også er sikkert, er at du blir veldig utrygg og usikker på deg selv når du er i en vedvarende av-på relasjon med ham. Du trenger stabilitet og forutsigbarhet for å ha det bra. Det koker da ned til at det blir nærmest selvskading for deg å oppsøke og håpe på noe mer med denne mannen. 

Jeg er enig i at du bør avslutte og bryte all kontakt med denne mannen. For din egen del kan det være greit å skrive ned alt du vil si til ham i tydelig tale. Også er det opp til deg å gi ham det/si det til han. Også bryter du kontakt og forsøker å eksponere deg for minst mulig som har med han å gjøre.

Du må da gjennom en sorgprosess, og det vil være tøft. Men du kommer ut styrket på den andre siden, med evne til å gjenkjenne tidlig relasjoner som er destruktive for deg. 

Lykke til 

Takk for svar . 
Er allerede halvveis i den boken og kjenner meg litt igjen . 

Er egentlig allerede i den sorgprosessen og har vært det i noen måneder . Men har fortsatt så vondt . Er helt merkelig ! Men jeg vet innerst inne at jeg fortjener bedere en dette ! 

• Liker 4
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (25 minutter siden):

Lykke til 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om det er et hekt eller ei, er ikke så lett å si. Men bra for deg er det i alle fall ikke! 

Men nå vet du. Du vet nå at han sender deg søte meldinger for å få sex, for å så behandle deg som dritt etterpå. Du vet at han ikke vil noe mer med deg. 

Du må prøve å tenke at jo mer tid du bruker på å gruble på han han tenker, og jo lengre tid du er opphengt i han, jo mer tid kaster du bort på noe som aldri blir noe bra. Og du hindrer deg selv i å møte noen som faktisk vil ha hele deg på samme måte som du vil ha han. 

Ikke vær sint for det som har skjedd. Se det som en erfaring. Men bestem deg for at det skal stoppe her. Slett og blokk, ikke la han utbytte deg noe mer. Og hver gang han prøver på noe, så må du tenke på hvordan han lurte deg inn, bare for å behandle deg dårlig i etterkant. Sånn vil du jo ikke ha det? 

Du vil komme over det til slutt, og du vil innse hvor dritt han faktisk var mot deg, bare du får det på avstand. Og da vil du også klare å legge hele energien og interessen din i en annen mann, som vil de samme tingene som deg. :)

Anonymkode: 61575...0b0

Takk . Håper du har rett her og at jeg til slutt vill klare og få han helt vekk fra tankene/drømmene mine !

• Liker 3
Skrevet

Rødt flagg. Han vet hvor han har deg. Slett og blokker. Elsker han deg så oppfører han seg ikke slik. Han er en dust. 

Anonymkode: 3dfa0...931

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heldigvis en «mental bryter» jeg kan skru av. Veldig deilig å kunne koble ut den type følelser ved behov.

Jeg er helt sikker på at alle har muligheten til å styre følelser i langt større grad en hva man tror.

Bare bestem deg og skru av bryteren. 

• Liker 1
Skrevet
sicario skrev (10 minutter siden):

Jeg har heldigvis en «mental bryter» jeg kan skru av. Veldig deilig å kunne koble ut den type følelser ved behov.

Jeg er helt sikker på at alle har muligheten til å styre følelser i langt større grad en hva man tror.

Så deilig det må være. Hvordan klarer du det?

• Liker 1
Skrevet
sicario skrev (19 minutter siden):

Åhhh den bryteren har ikke jeg . Tror du virkelig at hvis du kan koble ut følelser som er dype/intense på den måten ? 
Gi meg da veldig gjerne råd på hvordan . 😞

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Åhhh den bryteren har ikke jeg . Tror du virkelig at hvis du kan koble ut følelser som er dype/intense på den måten ? 
Gi meg da veldig gjerne råd på hvordan . 😞

Ts

Opplevde det første gang da et av barna mine holdt på å dø. Fra gråt og desperasjon i ene øyeblikket var det en «bryter» i hode som sa klikk og jeg gikk øyeblikkelig over i et annet modus. Ble kald og rasjonell. «Sånn er situasjonen, innfinn deg med det, hva må gjøres nå, hva kan jeg gjøre, hva må fikses umiddelbart». Husker legene på barnemottaket kommenterte at jeg på et øyeblikk gikk inn i et «overlevelsesmodus». Sånn levde jeg i ca 3 år før situasjonen med barnet mitt var avklart og ting gikk bra.

Denne mentale omstillingen klarte jeg å styre selv til en viss grad etterpå. Nå kan jeg selv nærmest svitsje bort ting som er følelsesmessig vanskelig. Tar en kjapp realitetsorientering og fortsetter livet uten forstyrrende følelser om ting jeg ikke kan gjøre noe med.. vann under brua, move on. Jeg kan selvfølgelig syntes ting er trist osv, men jeg kan velge å ikke la det påvirke eller styre meg.

Vet ikke helt hvordan jeg bedre kan forklare det.

• Liker 1
Gjest BrittEkeberg
Skrevet

Forstår ikke hvorfor ikke alle mister interessen etter sex. The Chase is better than the catch, som Lemmy sang. 

Skrevet

Høres ut som han er narssissist. Blir han fort sint og manipulerer deg? Isåfall kom deg unna fort som fy. Du blir psykisk ødelagt av det tilslutt. Snakker av erfaring.

Anonymkode: 9713b...f5e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...