AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Han er på besøk hos min familie. De spør om han vil bli med på ting men han svarer bare at "jeg jobber jo hele uken, så det er ikke noe ferie for meg, så det orker jeg ikke" Han legger seg kl 21. I dag skal vi gjøre noe og han svarer bare at "nei jeg jobber i morgen så jeg drar hjem snart" klokken er 9 på morgen liksom, det tar 2 timer å kjøre hjem" Ikke snakker han. Jeg merker at han drar ned min julestemning og jeg blir irritert. Det er jo flere som jobber, men de klarer da kose seg for det om! Anonymkode: 9b36d...714
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Det kan være at han ikke klarer å slappe helt av når han er på besøk hos andre, og i tillegg vet at han skal på jobb og være uthvilt. Det kan jo være at han synes det er litt kjipt å måtte på jobb hele romjulen, mens dere andre har fri? Dersom jeg skulle ha vært på besøk hos mine svigerforeldre flere dager på rad, ville jeg hatt behov for å hvile hodet før jeg skulle på jobb, men så er jeg introvert. Jeg trives i selskap med andre, men jeg blir sliten i hodet av å være med andre i flere dager. I tillegg har jeg en jobb der jeg må være både konsentrert og ha stor grad av menneskelig interaksjon samtidig. Anonymkode: a5b2a...7c8 42
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 Hva om han kan dra hjem? La han få fri fra alt mas når han jobber. Anonymkode: 4a871...a6e 25
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva om han kan dra hjem? La han få fri fra alt mas når han jobber. Anonymkode: 4a871...a6e Han er jo her frivillig og kan dra akkurat når han vil. Jeg har aldri sagt at han må være her, jeg er her pga min egen familie. Anonymkode: 9b36d...714
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han er jo her frivillig og kan dra akkurat når han vil. Jeg har aldri sagt at han må være her, jeg er her pga min egen familie. Anonymkode: 9b36d...714 Jeg får inntrykk av at du forventer at han skal være der, delta og at han skal kose seg. Kanskje han har det samme inntrykket? Anonymkode: a5b2a...7c8 35
Snedig Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 Han har ikke lyst å være der. Du sier det er frivillig, men han føler vel kanskje at du hadde blitt sur hvis han hadde reist hjem. Han oppfører seg barnslig med å være sur og ikke snakke, men jeg skjønner følelsene hans. Jeg skal selv jobbe mens resten av familien besøker svigers, men da holder jeg meg hjemme alene. 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 Altså jeg jobber i perioder der "alle andre" har fri, og det er ikke akkurat så stor forståelse for at jeg ønsker å slappe av før/etter/mellom vaktene. Å gjøre masse greier med svigerfamilien hadde ikke vært å slappe av for meg, tipper mannen din kjenner på det samme. Jeg har også opplevde å bli ledd av fordi jeg legger meg tidlig, "for du skal jo ikke jobbe før i morgen og det er jul", men faktum er at jeg trenger å være uthvilt for å komme meg gjennom jobben. Tipper mannen din føler seg forpliktet til å være med svigerfamilien pga deg, og du viser ingen videre forståelse for han situasjon. Anonymkode: 8175e...6e1 32
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #9 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg får inntrykk av at du forventer at han skal være der, delta og at han skal kose seg. Kanskje han har det samme inntrykket? Anonymkode: a5b2a...7c8 Nei, absolutt ikke. Jeg har flere ganger sagt at han bestemmer selv, og han kan dra når han vil. Det er bare irriterende å ha en negativ mann som sitter i bakgrunnen. Anonymkode: 9b36d...714 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #10 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, absolutt ikke. Jeg har flere ganger sagt at han bestemmer selv, og han kan dra når han vil. Det er bare irriterende å ha en negativ mann som sitter i bakgrunnen. Anonymkode: 9b36d...714 Da finner dere på det dere har lyst til, og nyter fridagene, så får han reise hjem når han vil. Akkurat nå virker det som han holder dere andre som «gisler», der dere må ta hensyn til at han er der, samtidig som det ikke virker som han har så lyst til å være der og delta. Anonymkode: a5b2a...7c8 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #11 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er på besøk hos min familie. De spør om han vil bli med på ting men han svarer bare at "jeg jobber jo hele uken, så det er ikke noe ferie for meg, så det orker jeg ikke" Han legger seg kl 21. I dag skal vi gjøre noe og han svarer bare at "nei jeg jobber i morgen så jeg drar hjem snart" klokken er 9 på morgen liksom, det tar 2 timer å kjøre hjem" Ikke snakker han. Jeg merker at han drar ned min julestemning og jeg blir irritert. Det er jo flere som jobber, men de klarer da kose seg for det om! Anonymkode: 9b36d...714 Det er jo du som har problemer. Du må nok jobbe litt med deg selv. Anonymkode: c6ab1...249 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #12 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Han er jo her frivillig og kan dra akkurat når han vil. Jeg har aldri sagt at han må være her, jeg er her pga min egen familie. Anonymkode: 9b36d...714 Du har i hvert fall ingenting å irritere deg over... Anonymkode: c6ab1...249 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #13 Skrevet 26. desember 2021 Barnslig mann, det var overraskende 🙄 Anonymkode: ed43c...330
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #14 Skrevet 26. desember 2021 Jeg hadde nok bedt mannen min om å reise hjem om han oppførte seg slik. Å ikke klarer å oppføre seg på besøk er uakseptabelt og veldig barnslig. Samtidig forstår jeg mannen. Dette er ikke fri og avslapning for ham. Anonymkode: a90c5...0ba 7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #15 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du har i hvert fall ingenting å irritere deg over... Anonymkode: c6ab1...249 Vel jeg hadde aldri reist på besøk til noen og vært irritabel og stille. Lagt meg kl 20:30-21. Han virker jo rett og slett sur mot min familie. Da hadde jeg heller reist hjem. Anonymkode: 9b36d...714 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #16 Skrevet 26. desember 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Vel jeg hadde aldri reist på besøk til noen og vært irritabel og stille. Lagt meg kl 20:30-21. Han virker jo rett og slett sur mot min familie. Da hadde jeg heller reist hjem. Anonymkode: 9b36d...714 Jeg synes det er din jobb å forklare for familien at han har behov for å lade batteriene siden han jobber... Slik gjøres det hos oss. Vi sørger for å tilrettelegge for at hverandres batterier kan bli oppladet og at ingen skal føle på press fra familie og andre uten støtte fra partner. Hvis han er introvert til vanlig er det dess viktigere! Anonymkode: 19730...cf7 9
Lønnesirup01 Skrevet 26. desember 2021 #17 Skrevet 26. desember 2021 Han føler jo tydeligvis at han må være der siden han er det, og åpenbart ikke har lyst eller ork. Snakk ordentlig med ham da, på en ikke-konfronterende måte. Er det noe press på å være med din familie, eller en grunn til at han kan oppfatte det slik? Jeg jobber også i romjulen og hadde aldri i verden vært hos svigers i denne perioden. Jeg har kuttet ned familieselskaper til det minimum akseptable. 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #18 Skrevet 26. desember 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Han er på besøk hos min familie. De spør om han vil bli med på ting men han svarer bare at "jeg jobber jo hele uken, så det er ikke noe ferie for meg, så det orker jeg ikke" Han legger seg kl 21. I dag skal vi gjøre noe og han svarer bare at "nei jeg jobber i morgen så jeg drar hjem snart" klokken er 9 på morgen liksom, det tar 2 timer å kjøre hjem" Ikke snakker han. Jeg merker at han drar ned min julestemning og jeg blir irritert. Det er jo flere som jobber, men de klarer da kose seg for det om! Anonymkode: 9b36d...714 2 hours ago, AnonymBruker said: Han er jo her frivillig og kan dra akkurat når han vil. Jeg har aldri sagt at han må være her, jeg er her pga min egen familie. Anonymkode: 9b36d...714 Dere har dratt til din familie, to timer unna, og mannen må pendle til jobb? Jeg vet ikke hva han jobber med, men det er rimelig å anta at det ikke er hjemmekontor med fleksitid, og at han faktisk må være uthvilt og komme tidsnok? Ikke alle slapper av med frivillig tvangshygge hos svigers. La nå mannen slappe av. Anonymkode: 7f5d0...aad 8
Gjest loveli Skrevet 26. desember 2021 #19 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg får inntrykk av at du forventer at han skal være der, delta og at han skal kose seg. Kanskje han har det samme inntrykket? Anonymkode: a5b2a...7c8 Enig. Han føler seg veldig presset tror jeg, hvertfall hvis han ikke pleier å være sånn. Hadde seriøst bedt han dra hjem og kose seg! Det er ikke rart at han ikke klarer å slappe av like mye som deg når dere er hos dine foreldre! Han føler nok veldig på en forventning av deg også og er redd for din reaksjon dersom han hadde sagt at han faktisk drar hjem. Ja, han har en barnslig reaksjon, men come on, gi han litt forståelse.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #20 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere har dratt til din familie, to timer unna, og mannen må pendle til jobb? Jeg vet ikke hva han jobber med, men det er rimelig å anta at det ikke er hjemmekontor med fleksitid, og at han faktisk må være uthvilt og komme tidsnok? Ikke alle slapper av med frivillig tvangshygge hos svigers. La nå mannen slappe av. Anonymkode: 7f5d0...aad Pendle? Vi er her fra fredag til i dag. Han jobber i morgen. Anonymkode: 9b36d...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå