Gå til innhold

Mishandlet av mor i årevis, barnevernet gjorde ingenting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/mishandlet-av-mor-i-arevis-barnevernet-fikk-en-rekke-bekymringsmeldinger/s/12-95-3424216904

Burde ikke Nettavisen heller spørre hvorfor politiet ikke gjorde noe? Det er politiet som har som oppgave og maktmidler til å hindre vold mellom mennesker og straffeforfølge voldslovbrudd.

Jeg vet i alle fall at dersom jeg kommer over et barn som er i ferd med å drept på gaten så ringer jeg politiet, ikke barnevernet, huseier eller forbrukerrådet. Jeg trodde folk flest visste hvem de skulle kontakte dersom de blir vitne til vold. Men jeg håper i alle fall KGs bruker nå vet bedre.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen som bryr seg når det er mora som står for mishandlingen. 

• Liker 3
Skrevet
pinnelinn skrev (På 26.12.2021 den 7.37):

https://www.nettavisen.no/nyheter/mishandlet-av-mor-i-arevis-barnevernet-fikk-en-rekke-bekymringsmeldinger/s/12-95-3424216904

Burde ikke Nettavisen heller spørre hvorfor politiet ikke gjorde noe? Det er politiet som har som oppgave og maktmidler til å hindre vold mellom mennesker og straffeforfølge voldslovbrudd.

Jeg vet i alle fall at dersom jeg kommer over et barn som er i ferd med å drept på gaten så ringer jeg politiet, ikke barnevernet, huseier eller forbrukerrådet. Jeg trodde folk flest visste hvem de skulle kontakte dersom de blir vitne til vold. Men jeg håper i alle fall KGs bruker nå vet bedre.

Det står ingenting i artikkelen om at mor prøvde å drepe datteren ute på gaten. Så vidt jeg kan lese meg til, foregår volden i hjemmet, og det er naboer og til og med barnets far som gir uttrykk for bekymring. Og barnevernet som gjør lite med det.

Hvorfor du mener politiet, som i slike tilfeller ikke har annet mandat enn å melde videre til barnevernet, skal bli ilagt skyld, forstår jeg ikke. Jeg synes det er mye mer opprørende når barnevernet i dag forsvarer seg med at de ikke hadde nok informasjon, og at ønsket er at barna skal få bo i hjemmet og kun i ekstreme tilfeller flyttes ut. Hvor ekstremt skal det i så fall bli?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...