Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, jeg vet det er feigt, men nå ORKER jeg ikke mer!!! Har ikke brukt juksekoder på Sims2 før, men tror jeg trenger litt hjelp nå. Simmene mine fikk tvillinger, og de holder dem våkne døgnet rundt. De er helt frustrerte!!! Noen som har en kode som "fyller opp" alt? Husker det var en sånn kode til den første Sims'en...

Koder til andre ting taes også gjerne imot med stor takk. :)

Endret av Cupcake
Skrevet

Søk på Sims 2 her, så har Arkana lagt ut en slik

Skrevet
Søk på Sims 2 her, så har Arkana lagt ut en slik

Jeg gjorde det, men fant så mye at jeg ikke visste hvor jeg skulle begynne... :forvirret:

Skrevet

Du skriver boolprop testingcheatsenabled true i jukseboksen. Det må gjøres ute i byen og ikke inne i huset, hvis du skjønner hva jeg mener. Da kan du fylle opp alle behovene deres slik du selv ønsker, du kan gi dem full pott når det gjelder alle kunnskaper. Du kan holde ned shift og klikke på ønskene deres (aspiration) slik at de blir oppfylt og du får poeng du kan bruke til å kjøpe de forskjellige tingene.

Skrevet

Takk for svar. Har ikke tenkt å jukse egentlig. Det er ikke noe gøy. Trengte bare å gi dem litt ekstra energi med de to små. Fikk ikke brukt juksekodene heller for plutselig var de gamle nok til å "klare seg selv". Jeg rakk ikke å lære den ene å gå ordentlig, men han kan jo gå alikevel, rakk ikke bli ferdig med pottetreningen heller, men de går jo på do som vanlige simmer alikevel. Trodde de ble litt rare jeg, hvis ikke man klarte å lære de opp i alt før de vokste opp?? :klø:

Skrevet

Jeg har også merket det. Går vel mer på at de "har gått glipp av noe" i livet eller noe. At det ikke har betydning for hva de mestrer, men kanskje sjelslivet i steden. Men dette sjelslivet ser ikke jeg så mye til jeg

Skrevet

Det er vel mer det at ved å oppfylle disse tingene som å lære dem å gå, så får de små platinahumør. Og det bør man ha ved hver "bursdag", da lever de totalt sett lengre og sånn.

Tvillinger kan være litt sltsomt, men aktiv bruk av gode barnevakter, selvsdagt hushjelp, og feriedager (mor får tre feriedager, men far har kanskje tjent seg opp noen han også) hjelper somregel. Å ha eldre søsken (tenåringer) i huset er til stor hjelp også. Også finnes det jo den tingen man kan kjøpe for poeng, som "fyller opp alt", men man må jo være på gull eller platinanivå for å trygt kunne bruke den...

Skrevet

Jeg sliter med at når jeg har tvillinger og bestiller barnepike, da fryser ofte et av barna. Det har skjedd flere ganger, og bare dersom jeg bruker denne barnepiken. Andre ting har fryst også, så tror det er den dumme gamle kjerringa sin skyld...

Forøvrig; Malama, det var vel du som tipset meg om at SimsResource oppdaterer hver 3. dag... :fy_fy: på lanken... :ler:;) Jeg er der HELE TIDEN NÅ!!! :ler:

Skrevet

Hmm, håpløs barnepike... det har jeg aldri hatt sånn at ting fryser

Og ja... det kan være vanedannende det der nedalstningsoplegget...

Skrevet

Tvillinger er slitsomt ja. Foreldrene bruker hele dagen på å lære dem å gå, snakke og tisse på potte så om natta leier jeg nanny som kan ta seg av ungene så foreldrene får sove og være uthvilt. Jeg prøvde meg en gang på en alenemor med firlinger, det var grusomt! Hun rakk knapt å lære dem noenting, det tok så mye tid å gi dem flaske og legge dem når de var trøtte, ta dem opp når de våknet og på potte når de måtte på do (de viktigste tingene altså), da ble det ikke noe tid igjen til andre ting.

Er det forresten flere som har merket seg at nannyene alltid bare lager desserter (bortsett fra til deg selv)? :ler: Ikke akkurat gode matvaner.

Skrevet
Tvillinger er slitsomt ja. Foreldrene bruker hele dagen på å lære dem å gå, snakke og tisse på potte så om natta leier jeg nanny som kan ta seg av ungene så foreldrene får sove og være uthvilt. Jeg prøvde meg en gang på en alenemor med firlinger, det var grusomt! Hun rakk knapt å lære dem noenting, det tok så mye tid å gi dem flaske og legge dem når de var trøtte, ta dem opp når de våknet og på potte når de måtte på do (de viktigste tingene altså), da ble det ikke noe tid igjen til andre ting.

Er det forresten flere som har merket seg at nannyene alltid bare lager desserter (bortsett fra til deg selv)?  :ler: Ikke akkurat gode matvaner.

firlinger??? :overrasket: Hvordan fikk du til det?

Skrevet

Hehe, jeg bare laget dem når jeg laget moren. Ikke verre enn det. ;)

Skrevet

Hehe, ok :) Trodde et øyeblikk at jeg hadde gått glipp av noe helt revolusjonerende her jeg :ler:

Skrevet

Jeg har aldri hatt firlinger, men ei mor som ble gravid med et som viste seg å bli tvillinger en time etter at hun fikk tvillinger, det har jeg hatt, og det var slitsomt nok...

Alenemor med tvillinger har jeg også hatt, men da ikke så mange unger... Synes stort sett det går greit med tvillinger jeg. Første gangen var det slitsomt (mest fordi faren ikke hadde noen feriedager, mora ikke hadde anledning til å ta alle sine (de var nestn konkurs denne familien, det var slett ikke menings hun skulle bli gravid, langt mindre få to unger...), og først mor deretter far fikk influensa (samt at mor hadde som redsel å bytte bleier....)

Skrevet

Stakkars... Den familien hadde litt å stri med... Takke meg til singel simmer uten tanke for verken unger eller jobb

Skrevet
Stakkars... Den familien hadde litt å stri med... Takke meg til singel simmer uten tanke for verken unger eller jobb

Jammen, hva i all verden gjør de på da?

Mine simmer får alltid mange unger, og de jobber somregel begge to, ofte jobber de til de dør (jeg synes somregel det er kjedelig for pensjonistene å bare gå hjemme og glo hele dagen... hva skal de finne på liksom?)

Skrevet

Jeg spoler vanvittig mye... :ler: Jeg ber de studere mekanikk f.eks. og så spoler jeg no innmari til de har et behov som må fylles og naturlig legger fra seg boken. Så dekker jeg behovet og ber de lese om matlaging f.eks.

gjester har de ikke, jeg er da en effektivitetsmaskin av rang :ler: - når de trenger litt sosialt liv så får de lov til å chatte litt :sjenert:

Skrevet

Men... det eneste de gjør er altså å studere slike ferdighetspoeng?

Hmm, det gjør mine og i perioder det atså, når de trenger det for forfremmelse, eller når en sånn kunnskapssim lengter etter mer kunnskaper, men... mine simmer får alltid barn, og de jobber, får somregel toppjobben i løpet av karriæren. (og det som er så gøy nå som jeg har fått den skole-saken er at de har sånn livsmål, som ofte er toppjobben i en bestemt retning, så er de platinahumør resten av livet.

Jeg har en familiesim som har som livsmål at tre av hennes abrn skal gjennomføre universitetsutdannelse da. Det kommer til å ta langt mer tid enn for mannen som vil bli sjefskirurg. HAN regner jeg med å ha oppnådd dette målet for innen den første ugnen (som er i magen nå) begynner å studere, så dette målet for mora, det kan jo rett og slett være hun nærmer seg pensjonist innen det oppfylles...

Men uansett, sims er gøy :)

Skrevet

Ja... på Sims 1, hvor de ikke døde, spilte jeg meg selv; jeg fylte opp alle poengene på alle de greiene, og SÅ begynte jeg å jobbe. Ble forfremmet ca annenhver dag :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...