AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Det virker som mannen min har veldig lett for å lyve. Ikke for å være slem, men rett og slett fordi han er livredd for å tape ansikt. Dette startet i grunn helt i starten og nå føler jeg meg dum for å ikke sett det slik jeg ser nå. Det store problemet er når ord og handlinger ikke henger på grep/samsvarer og han blånekter for det. Dette er kun et eksempel: han sier han elsker å trene og alltid vært en treningsnarkoman, noe jeg selv er. Det gir han stor glede og kan ikke leve uten trening. Men han trener aldri, og aldri sett han trene. Jeg konfronterer han med dette å sier jeg føler meg litt såret da ord og handlinger ikke henger sammen. Samtalen ender med at han gråter og blir sint og hakker på seg selv, men står på sitt. Dette er en ekte situasjo: Når jeg fant ut at han var forelsket i en annen og hang sammen med henne mye måtte jeg nærmest tvinge det ut av han. Det tok 6 måneder før han innrømmet det, tok avstand fra henne, og flere ting dukket opp med denne romansen som han blånekter tross jeg satt der med bevis. Jeg kjenner at dette tærer enormt på tilliten min til han. Hadde han vært ærlig hadde vi sluppet unna mye drit. Men tror at stoltheten hans er for stor/selvtilliten hans for lav. Er flere i familien hans som er like som han. Jeg føler jeg ikke kommer noen vei og tar mer og mer avstand. Hvordan få han til å skjønne at ærlighet og åpenhet får oss nærmere og at jeg elsker han selv med feil og vi mennesker ikke er feilfrie? (husk at dette er et innlegg basert på en negativ side med han, og at han har veldig mange positive og gode sider 😜) Anonymkode: 40562...9d3
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Min mann kan godt ha mange negative sider, de fleste har jo noe rart for seg innimellom. Til og med jeg har det Men den dagen han begynner å lyve til meg, da tror jeg nesten jeg må be ham pakke kofferten. Det går på tillitt og for meg er tillitt en viktig del i et fungerende forhold. Om han også i tillegg henger med noen han er betatt av, da blir kofferten pakket for ham og satt utenfor døra. Så jeg hadde nok ikke orket å lære en voksen mann om ærlighet. Tror nok du bør for din egen del komme deg ut av dette forholdet.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 Ingen utro mann er ærlig Anonymkode: 3b7a0...bfa 9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 Hvorfor gidder du? Kom deg vekk fra han. Bare fordi du ikke så dette i begynnelsen betyr ikke at du skal finne deg i det. Han er utro. Og enten er han stokk dum som ikke forstår hvordan tillit bygges eller slem. Uansett hadde det vært rett ut her. Anonymkode: 2d1d9...d0e 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 Du kan ikke tvinge han til å forandre seg om han ikke vil. Så du må enten akseptere det eller gi slipp på han. Jeg kan ærlig si at visse menn ville jeg latt være utro så lenge jeg kan gjøre det samme. Men det burde jo være en enighet om det, ikke at han vil du skal være monogam mens han gjør hva han vil i skjul.. Anonymkode: 25c46...5d0 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 Takk for svar 🙏☺️ Han er ikke utro i dag. Den hendelsen var mentalt utroskap og kan med nesten 100% sikkerhet si det ikke skjedde noe fysisk. Men hadde hun vært åpen for det hadde det nok skjedd. Mye av denne situasjonen bunner også at jeg i en periode ikke ga forholdet noe oppmerksomhet over tid og usikkerheten hans. Jeg tok et valg å tilgi det, så selv om jeg tar det opp var det mer for å poengtere ord og handlinger som ikke henger sammen og alvorlighetsgraden av det i visse situasjoner. Jeg ser og vet at han har det vondt. At denne stoltheten ødelegger mye for han, og oss. Jeg kan selvsagt ikke endre på han, men tenkte kanskje det var noen lure triks/tips for å senke denne veggen som jeg kan gjøre. Ts Anonymkode: 40562...9d3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar 🙏☺️ Han er ikke utro i dag. Den hendelsen var mentalt utroskap og kan med nesten 100% sikkerhet si det ikke skjedde noe fysisk. Men hadde hun vært åpen for det hadde det nok skjedd. Mye av denne situasjonen bunner også at jeg i en periode ikke ga forholdet noe oppmerksomhet over tid og usikkerheten hans. Jeg tok et valg å tilgi det, så selv om jeg tar det opp var det mer for å poengtere ord og handlinger som ikke henger sammen og alvorlighetsgraden av det i visse situasjoner. Jeg ser og vet at han har det vondt. At denne stoltheten ødelegger mye for han, og oss. Jeg kan selvsagt ikke endre på han, men tenkte kanskje det var noen lure triks/tips for å senke denne veggen som jeg kan gjøre. Ts Anonymkode: 40562...9d3 Han manipulerer deg. At han har det vondt er hans problem ikke noe som skal gå ut over deg. Klarer han ikke være ærlig, ja da gjelder samme regler for han som for alle andre. Da må man være alene til man får styr på dette problemet. Håper du legger merke til hvordan du unnskylder og ser hans side av saken? Dette er det det kun han selv som kan fikse. Hva gjør han selv? Forsøker han å få hjelp av psykolog eller parterapi? Jeg tipper nei. Han har derfor planer om å fortsette i samme spor. Lyve og få sympati av deg etterpå. Helt ærlig, hva er det i dette forholdet for deg? Du kan jo ikke engang stole på han.. Det beste tipset som du spør etter er å være handere i klypa mot han. Sett hardt mot hardt. Ultimatum om du vil. Fortsetter han å lyve så kan dere ikke være sammen. Så får han velge. Sånn du holder på nå så gjør du han en bjørnetjeneste. Anonymkode: 2d1d9...d0e 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han manipulerer deg. At han har det vondt er hans problem ikke noe som skal gå ut over deg. Klarer han ikke være ærlig, ja da gjelder samme regler for han som for alle andre. Da må man være alene til man får styr på dette problemet. Håper du legger merke til hvordan du unnskylder og ser hans side av saken? Dette er det det kun han selv som kan fikse. Hva gjør han selv? Forsøker han å få hjelp av psykolog eller parterapi? Jeg tipper nei. Han har derfor planer om å fortsette i samme spor. Lyve og få sympati av deg etterpå. Helt ærlig, hva er det i dette forholdet for deg? Du kan jo ikke engang stole på han.. Det beste tipset som du spør etter er å være handere i klypa mot han. Sett hardt mot hardt. Ultimatum om du vil. Fortsetter han å lyve så kan dere ikke være sammen. Så får han velge. Sånn du holder på nå så gjør du han en bjørnetjeneste. Anonymkode: 2d1d9...d0e Takk for svar ☺️ Jeg prøver på en måte å forklare da det kanskje kan være vanskelig å forstå hva jeg mener og mange konkluderer med at han er en drikksekk og slem. Jeg har vært sammen med manipulerende drittsekker før. Han er ikke en av de. Og det vet alle som kjenner han også og folk kommer ofte til han med sine problemer og utfordringer. Men vanskene han har i livet, smertene han sitter med og kompleksiteten gjør at har et stort problem med det jeg beskriver. Vet ikke om dette er det beste eksempelet akkurat, men: Det blir litt som en med sceneskrekk står foran et stille publikum å fiser, men for ikke tape ansikt og gjøre ting verre for sin egne følelser og redsel legger man skylden på en annen eller later som ingenting - selv så åpenlyst situasjonen er. Jeg hadde ledd litt og påpekt det på en humoristisk måte hvis det var meg, jeg tar ikke meg selv høytidelig og hadde syntes det var flauere å prøve å skjule det 🤔 Vi har gått i parterapi i et år på hans initiativ etter utroskapen, jeg pushet selvsagt litt. Etter dette gikk han i inviduelt terapi og prøvd litt her og der. Han ble en del ganger arrestert på løgner, og det at ord ikke stemte med handlinger. Jeg er redd for at han ikke får fult utbytte av terapi når han ikke klarer å åpne seg og senke veggene ned. Dette er kun han selv som kan fikse ja. Men som med alt annet har man jo en viss påvirkningskraft på andre mennesker, eller at andre ser ting tydeligere enn en selv. Jeg vil prøve det jeg kan før jeg tar en avgjørelse om jeg går. Hadde han vært en drittsekk hadde jeg vært borte for lengst. Håper jeg forklarte det litt bedre nå ☺️ Ts Anonymkode: 40562...9d3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #9 Skrevet 26. desember 2021 Les det du skriver TS. Det å gå i terapi er ikke "på hans initiativ" når du måtte pushe litt. Da er det du som har tatt initiativet til det. Og å gå bak ryggen til noen har ingenting med å tape ansikt å gjøre, selvom det sikkert er dét det går på når han nekter å innrømme feil selv når det finnes bevis. Det som er sikkert, er at han ikke ønsker å være ærlig med deg. Jeg forstår at han har mange andre gode sider som du legger stor verdi i, så da er det eneste spørsmålet som betyr noe: kan du leve med at han ikke ønsker å være ærlig med deg? Det eneste du kan gjøre for forholdet er å eventuelt akseptere realiteten som den er, for du kan faktisk ikke gjøre noe for å endre akkurat dette problemet. Dessverre. Anonymkode: 59dfc...fab 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #10 Skrevet 26. desember 2021 Man trenger ikke være en gjennomført drittsekk for å såre andre, det holder å slite med seg selv og ikke gjøre noe med situasjonen. Anonymkode: 41bb8...d20 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #11 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man trenger ikke være en gjennomført drittsekk for å såre andre, det holder å slite med seg selv og ikke gjøre noe med situasjonen. Anonymkode: 41bb8...d20 Det var litt bedre og enklere forklart enn min forklaring, takk. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Les det du skriver TS. Det å gå i terapi er ikke "på hans initiativ" når du måtte pushe litt. Da er det du som har tatt initiativet til det. Og å gå bak ryggen til noen har ingenting med å tape ansikt å gjøre, selvom det sikkert er dét det går på når han nekter å innrømme feil selv når det finnes bevis. Det som er sikkert, er at han ikke ønsker å være ærlig med deg. Jeg forstår at han har mange andre gode sider som du legger stor verdi i, så da er det eneste spørsmålet som betyr noe: kan du leve med at han ikke ønsker å være ærlig med deg? Det eneste du kan gjøre for forholdet er å eventuelt akseptere realiteten som den er, for du kan faktisk ikke gjøre noe for å endre akkurat dette problemet. Dessverre. Anonymkode: 59dfc...fab Det å gå bak ryggen på meg er jeg enig i at ikke handler om å tape ansikt, men en råtten handling som ble gjort i stede for å ta tak i forholdet vårt. Nei, jeg kan ikke leve med en som ikke er ærlig, for da vet jeg aldri når han er ærlig og det er vanskelig og tungt å leve med. Jeg forstår godt at jeg ikke kan endre han. Men, jeg har vært der selv. Mye av livet mitt var basert på løgner og det var enkelere å lyve enn å være ærlig til tider. Ikke fordi jeg gjorde så mye slemt og dumt, men det var enklere (trodde jeg) å lyve enn å være åpen og sårbar. På et tidspunkt var det nok, og jeg bestemte meg for å være ærlig hvor enn vondt det gjorde og kostet. Men det var godt og befriende. Det var før vi ble sammen. Jeg ser den samme smerten hos han. Jeg lurer også litt på om han elsker meg nok, og om kanskje problemet ligger der at det ikke er nok følelser, men det er bare en spekulasjon fra min side. Ts Anonymkode: 40562...9d3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #12 Skrevet 26. desember 2021 Mulig mannen din har noen issues, men virker også som du bruker mye tid på å plukke i stykker og bryte ned mannen din. Men det er jo en helt basis kvinnelig egenskap så kanskje vanskelig å legge fra seg. Anonymkode: 1ccc1...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #13 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig mannen din har noen issues, men virker også som du bruker mye tid på å plukke i stykker og bryte ned mannen din. Men det er jo en helt basis kvinnelig egenskap så kanskje vanskelig å legge fra seg. Anonymkode: 1ccc1...e2d Hvordan tenker du at jeg plukker i stykker og bryter han ned? Har du noen ideer om hva jeg kan gjøre for å styrke og løfte han opp? ☺️ Ts Anonymkode: 40562...9d3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #14 Skrevet 26. desember 2021 Han minner meg om mennen jeg hadde en affære med. Er du sikkert på at det bare var emosjonell utroskap? Anonymkode: 9b919...1ce
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #15 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han minner meg om mennen jeg hadde en affære med. Er du sikkert på at det bare var emosjonell utroskap? Anonymkode: 9b919...1ce Var kommentaren seriøs? 😅 Ts Anonymkode: 40562...9d3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #16 Skrevet 26. desember 2021 Gå før det ødelegger deg psykisk. Jeg var gift med en som løy hele tiden, fordi han trodde det var enklere. Nektet når han ble avslørt selv om jeg hadde bevis. Kunne lyve om jeg spurte om han hadde pusset tennene på sønnen vår, eller om han selv hadde spist middag. Helt unødvenige løyner. Tilslutt begynte jeg å tvile på meg selv og var helt utslitt av å aldri vite om han løy eller ikke. Merket ikke hvor ille det var før han (heldigvis!) gikk fra meg. Anonymkode: 78217...399 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #17 Skrevet 26. desember 2021 Hva er det du vil høre? Du gir eksempel på eksempel på hvordan han ikke har vært grei med deg og hvor selv sier at sånn kan du ikke ha det og du er usikker på hans følelser for deg. Du kan ikke endre han. Du kan ikke hjelpe han i å bli bedre. Anonymkode: 2d1d9...d0e 3
MizzVic Skrevet 26. desember 2021 #18 Skrevet 26. desember 2021 Juging er en så utrolig lite tiltalende egenskap, det vitner om så store mangler at jeg overhodet ikke kan respektere mennesket. Så her hadde det vært ut døra ved første jug. Stolthet du liksom. Svak karakter er det. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #19 Skrevet 26. desember 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan tenker du at jeg plukker i stykker og bryter han ned? Har du noen ideer om hva jeg kan gjøre for å styrke og løfte han opp? ☺️ Ts Anonymkode: 40562...9d3 Det kan du ikke. Det er vondt å innse, men det er sannheten. Det må komme fra han... Anonymkode: 59dfc...fab 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #20 Skrevet 26. desember 2021 Hvorfor er du sammen med en som lyver til deg? Syns du ikke at du fortjener bedre? For det syns jeg. Selvsagt mister du tilliten, som man gjør når det skjer. Jeg ville ikke forblitt i et slikt forhold. Her er det han som må rydde opp, ikke du som skal løfte han opp. Enten må han vinne tilbake tilliten ved å aldri igjen lyve, eller så må du gå. Anonymkode: f0c65...44b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå