Gå til innhold

Svigerinne som skal styre alt begynner å irritere meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min har blitt sammen med en dame som ikke har noe folkeskikk. Han bryr seg ikke om sånt og liker at hun er "jordnær" og hun har såklart bra sider også, men for eksempel på julaften kritiserte hun først ribben, så potetene, så sausen så desserten. Hun er sånn som sier "fløtt deg!" istedet for å vente tre sekunder til det er bedre plass til å gå forbi eller istedet for å si "unnskyld jeg skal bare forbi deg for å hente noe på kjøkkenet", og ingenting er bra nok for henne av ting broren min eller familien vår gjør for henne eller kjøper til henne. Hun var hjemme på middag hos meg og samboeren min en gang og noe av det første hun sa var at sånn teppe ville ikke hun hatt! Hun kommer med sånne stikk men leker så god og perfekt. Hun gadd såvidt å ta samboeren min i hånda (før corona) og smilte ikke en eneste gang under middagen jeg hadde arrangert nettopp for å inkludere hun og være vennlig mot henne. 

På julaften under pakkeåpningen delte nissen ut pakker sånn at flere åpnet sine pakker samtidig og ikke én og én med full oppmerksomhet på den ene personen og hun ble sur og fornærmet og rullet med øynene hvis ikke alle fulgte engasjert med på henne når hun pakket opp. Hun fikk en ganske dyr jakke av broren min og holdt denne opp i alle vinkler og skulle vise frem og i mellomtiden åpnet jeg en pakke og sa tusen takk for den til giveren og da sendte hun meg morderblikk for å "stjele oppmerksomheten" og kastet jakken ned i sofaen og begynte å si til barna sine at nå skulle de snart dra hjem å kose seg hjemme. 

De har fått to barn på rappen men ikke vært sammen så lenge og hun overkjører broren min skikkelig men sånn hun oppfører seg mot oss i øvrig familie gjør at jeg håper de slår opp men neiiiida hun kunne nemlig meddele at de/hun hadde valgt ut giftelokale til å gifte seg i når corona var over!!! 

What the fuck to do???? Jeg har alltid vært positiv og vennlig og tatt henne i mot med åpne armer men hun er skikkelig ufin og uhøflig. Enten bevisst eller så mangler hun noen sosiale antenner 

Anonymkode: bfa4e...937

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud for en dame! Skjønner deg. Jeg har en litt freidig svigerinne selv faktisk som ble ekstremt fort husvarm. For meg hjalp det å vise litt «klør» men samtidig være høflig for min brors del. Ikke la hun trakke på deg. Men du må få hun til å respektere deg.

Anonymkode: 4b9f5...29c

• Liker 9
Skrevet

Jeg lurer på hvordan hun kan fremstå som god og snill...

Broren din er vel ettergivende og "snill"  og de havner dessverre i klørne på narsissistiske damer dessverre. 

• Liker 6
Skrevet

Hadde ei sånn svigerinne en gang selv. Ingen råd å gi, hun styrte alt og han lot seg styre. 

Anonymkode: dd054...e40

• Liker 4
Skrevet

I ditt eget hjem kan du irettesette.

Vær superkonsekvent neste besøk.

Kritikk på mat = vi lærer ungene her at man ikke trenger klage på mat, man forsyner seg med det man skal ha og påpeker ikke alt man ikke liker. Den regelen gjelder voksne og. 

Fløtt deg = nå er du uhøflig. Spør med folkeskikk neste gang. 

Sånn teppe ville ikke jeg hatt = nå kommenterer du veldig uhøflig. 

Si det til henne igjennom HELE besøket. Hun blir trolig dritsur, men det får bare være. 

• Liker 27
Skrevet

Jeg tenker dere er vant med ulike ting, hun liker ikke deg og din måte, du liker ikke henne og hennes måte. Men hun sier det høyt, og det er jo litt lite taktisk. Personlig er jeg vant til at man ikke pakker opp neste gave før forrige mottaker er "ferdig" med å prøve/se på/vise sin gave, så der kan jeg faktisk forstå at hun reagerte. Det er bare å droppe fellesfeiring i fremtiden, så trenger du ikke tenke mer på det. 

Anonymkode: 740f2...2e7

• Liker 8
Skrevet

Som en over skriver, svar henne. 

Liker ikke sånn mat = vi forsøker å lære barna at man ikke klager på maten og kun forsyner seg av det man vil dpise

Teppet er stygt = vi liker det, og detxer tross alt vi som bor her 

Fløtt deg = nå kom du litt brått på meg her

Morderblikk = hold blikket hennes 

Anonymkode: 0a1f5...ef4

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Broren min har blitt sammen med en dame som ikke har noe folkeskikk. Han bryr seg ikke om sånt og liker at hun er "jordnær" og hun har såklart bra sider også, men for eksempel på julaften kritiserte hun først ribben, så potetene, så sausen så desserten. Hun er sånn som sier "fløtt deg!" istedet for å vente tre sekunder til det er bedre plass til å gå forbi eller istedet for å si "unnskyld jeg skal bare forbi deg for å hente noe på kjøkkenet", og ingenting er bra nok for henne av ting broren min eller familien vår gjør for henne eller kjøper til henne. Hun var hjemme på middag hos meg og samboeren min en gang og noe av det første hun sa var at sånn teppe ville ikke hun hatt! Hun kommer med sånne stikk men leker så god og perfekt. Hun gadd såvidt å ta samboeren min i hånda (før corona) og smilte ikke en eneste gang under middagen jeg hadde arrangert nettopp for å inkludere hun og være vennlig mot henne. 

På julaften under pakkeåpningen delte nissen ut pakker sånn at flere åpnet sine pakker samtidig og ikke én og én med full oppmerksomhet på den ene personen og hun ble sur og fornærmet og rullet med øynene hvis ikke alle fulgte engasjert med på henne når hun pakket opp. Hun fikk en ganske dyr jakke av broren min og holdt denne opp i alle vinkler og skulle vise frem og i mellomtiden åpnet jeg en pakke og sa tusen takk for den til giveren og da sendte hun meg morderblikk for å "stjele oppmerksomheten" og kastet jakken ned i sofaen og begynte å si til barna sine at nå skulle de snart dra hjem å kose seg hjemme. 

De har fått to barn på rappen men ikke vært sammen så lenge og hun overkjører broren min skikkelig men sånn hun oppfører seg mot oss i øvrig familie gjør at jeg håper de slår opp men neiiiida hun kunne nemlig meddele at de/hun hadde valgt ut giftelokale til å gifte seg i når corona var over!!! 

What the fuck to do???? Jeg har alltid vært positiv og vennlig og tatt henne i mot med åpne armer men hun er skikkelig ufin og uhøflig. Enten bevisst eller så mangler hun noen sosiale antenner 

Anonymkode: bfa4e...937

Pust med magen - hun liker nok ikke trynet ditt heller...🤔

Nei, seriøst. Enten har hun vel en diagnose eller veldig lav selvtillit? 🤷🏻‍♀️ Ikke prøv så hardt, slapp av og la henne være  

Anonymkode: 4c444...0ab

Skrevet

Hadde faktisk kutta dem ut så langt det lot seg gjøre. 

Hadde valgt annenhver jul hos foreldrene, og ikke invitert dem i selskap. Man MÅ ikke ha kontakt med familie om man ikke trives sammen.

Her har jeg og min bror lite kontakt. Vi har dårlig kjemi, og han er ikke en onkel som bryr seg om onkelbarna sine. Derfor pleier vi ikke kontakten. Har kun kontakt når vi begge er hos foreldrene våre. Da er vi normalt høflige begge to men unngår stort sett å havne i samtale sammen. Funker for oss begge.

Tideligere Hadde jeg et oppgjør med han om hvorfor han var så ufin mot meg. Men  han ble bare sur og "skjønte ikke " hva jeg snakket om. Etter det gav jeg opp og gikk over til å behandle han som en bekjent.

Anonymkode: 236db...648

• Liker 4
Skrevet

Vi levde med en slik kvinne i familien i 10 år, et tvers gjennom giftig og forferdelig menneske.

Vi gjorde en stor feil, vi lot være å irettesette oppførselen hennes (moren min ønsket ikke at vi skulle lage bråk). Etter noen år uten konsekvenser, laget hun så mye kvalm at jeg og mannen min valgte å ikke delta når hun var tilstede.

Etter 10 år ble heldigvis broren min skilt fra henne, og vi fikk tilbake familien vår. Hadde jeg skulle gjort det på nytt, hadde jeg satt henne på plass allerede det første året.

Anonymkode: 210e1...cdb

• Liker 9
Skrevet

Huff, høres veldig travelt ut. Hun sliter sikkert med en eller annen form for mindreverdighetskomplekser som gjør at hun må tråkke ned andre. 

Enten må man sette henne på plass, men da risikerer man uvennskap. Eller så kan man bare heve seg over henne, dersom man har tålmodigheten til det. 

Anonymkode: 4efbf...e9b

• Liker 2
Skrevet

Vi har også en sånn tante i familien. Alle gruer seg til selskap med henne fordi hun ikke eier takt og tone på andres politiske synspunkter,  religion,  klesstørrelser, utseende eller utdanning. Hun bare plumser ut uten filter. 

Det eneste jeg forstår henne på er å pakke opp flere gaver samtidig og at de blir utdelt og åpnet i  et høyt  tempo . Jeg hadde også blitt skikkelig oppgitt. Det finnes ingenting som er så ukoselig som å sitte fokusert på seg selv og åpne sine egne gaver i en fei. Halve sjarmen er å ta seg tid og refleksjon og takke for gaven og å være nysgjerrig på hva de andre fikk 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

What the fuck to do????

Hadde prøvd å holde litt avstand . Lettere sagt enn gjort når det er din bror ja men dette kommer som sagt til å vare en stund ser det ut som så da hadde jeg bare trukket ned gardinene så godt jeg kunne når hun er i nærheten 🤔 Rett og slett bare unnskyldt henne i mitt stille sinn at sånn er hun bare. !  For min bror og hans barn sin skyld.

Bedre enn at alt eskalerer i en stor eksplosjon 😆

• Liker 1
Skrevet

Noen mennesker lar seg bare ikke irettesette. Har en besserwisser og skråsikker svigerinne som tar opp mye plass ved familiesammenkomster. Problemet er at hun som oftest tar helt feilog blir noen ganger driitsur og frekk om hun blir sagt i mot og lager dårlig stemning.. Min mann, svigerfar og jeg bare holder kjeft og sender hverandre et lurt smilog nesten rister på hodet og vet sammen at nå er hun ute og kjøre. Hun kritiserer også alt mulig ved oss, men jeg gidder bare ikke diskutere, jeg nekter å ødelegge stemningen. Svogeren skravler fælt også, men skjønner ikke hvor dårlig stemning kona lager.     I tillegg må hun f.eks alltid kommentere hvordan HUN ville laget en rett, så underforstått er det alltid enten for mye sukker eller salt eller for lite et eller annet i maten.  Feil drikke har det blitt også, og plutselig skal hun ikke ha det heller.  I jula hadde svigermor kjøpt en julebrus, selvfølgelig lager svigerinnen oppstyr, for hun liker jo en annen julebrus mye bedre.   Som nevnt ignorerer vi mye, jeg har ikke behov for å hevde meg, så det meste inkludert dritt lar jeg gå, så kan man mann og jeg i enerom senere klage til hverandre hvor håpløs hun er. Hun kommer ikke til å endre seg.

Anonymkode: 26dcb...0fb

• Liker 2
Skrevet

Hadde ei sånn svigerinne. Alle gikk på glass rundt henne og hun skulle styre alle til enhver tid og alltid være midtpunkt. Hun var et mareritt å være rundt. Fantes ikke tegn til normal folkeskikk, og hun endte ofte i konflikt med alt og alle. Raseriutbruddene ovenfor de hun var tryggest på: barn, ektefelle, foreldre og svigerforeldre kom hyppig. Hun skjøv alltid ungene foran seg og brukte dem for å få det som hun ville. Eldste barnet er bra ødelagt i hodet pga dette…

Vi valgte til slutt å unngå dem og alle sammenkomster hvor de var tilstede. Endte opp med at vi nesten meldte oss ut av hele slekta for hun tålte ikke å styre, og vi rikka oss ikke i møte med henne.

Til slutt ble det slutt mellom henne og mannen på en ganske heftig måte, men så mye har skjedd med alt styret rundt henne og familien at det er ikke så lett å finne tilbake til noe normalt forhold til andre.

Men mitt råd: Vær tydelig ovenfor deg selv og andre. Dersom andre ikke klarer å si ifra og lar hemme forpeste alt så bare unngå henne og tilstelninger hun er med i. Skån gjerne ungene, men unngå å bli fanget i en sånn greie hvor hun får bruke ungene for å få dominere.

Anonymkode: 0353f...c4f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...