AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 Er det noen som har fått PTSD i voksen alder her? Jeg lurer på om du som meg har mye mer vanskelig for å føle kjærlighet, forelskelse, gode følelser etter du fikk PTSD? Har du klart å føle dyp kjærlighet for et annet menneske etter du fikk PTSD og klarer å være i forhold? Jeg føler meg "skrudd av" følelsesmessig i samspill med andre mennesker (har mye følelser alene) og som en robot som må imitere følelser.. Men vil veldig gjerne ha kjæreste men frykter at jeg ikke har evnen til å elske lenger. Jeg har vært forelsket og betatt men så slukker alle følelser når for sterke følelser blir aktivitert. Noen som kjenner seg igjen? (Ja, jeg har gått i terapi i 9 år etter jeg fikk PTSD men følelseslivet mitt er fortsatt ødelagt) Anonymkode: 6e71b...400
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Jeg fikk CPTSD i voksen alder og føler til dels jeg må "imitere følelser". Jeg føler ikke dyp kjærlighet, men føler tilhørighet, forpliktelse og varme. Jeg er både gift og har svært mange nære relasjoner. Anonymkode: f3a7c...10f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 Jeg føler dyp kjærlighet til min mann men jeg måtte jobbe med meg selv for å klare åbta imot og vise kjærlighet. Jeg fikk god hjelp av han. Han er god på å vise det, ta på meg, gi meg klemmer og nærhet både fysisk og mentalt. Jeg jobbet først med å ta imot og så på å kopiere de tingene han gjorde som å ta på han når han lagde mat etc. Ovenfor andre mennesker sliter jeg, føler jeg må late som jeg bryr meg og jeg bryr meg men det sitter så langt inne. Anonymkode: 3124b...4fc
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 Føler dyp kjærlighet ovenfor barna. Nesten at det er litt vondt. Jeg føler dyp kjærlighet for mannen så lenge jeg føler meg trygg på han. Gjør jeg ikke det er det som en bryter som slås av. Samme med andre relasjoner. Anonymkode: df4c5...cd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå