Gå til innhold

Hva tycks om LED lys pynt/interiør/strips/Philips Hue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått litt sansen for disse lysene som kan være blå, gull, oransje, grønn, lilla, rød osv. Er det noen her som har det hjemme hos seg? Hvor har dere det og hvordan type? Brukes det ofte? 

Trenger ikke være like mye som på illustrasjonsbildende under men f eks i et rom langs gulv eller tak, bak tv eller noe? Dere andre som ikke har det hva syns dere? 

philips-hue-play-white-ambience-1-pack-18.jpg

LLcopy-min_1080x.jpg

11_1080x.jpg

Anonymkode: 3bb27...775

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har philips hue rundt sengene til ungene, de elsker å bruke ulike farger. Ville ikke hatt farget lys ellers i huset, men kunne fint brukt led-strips under kjøkkenbenk, i trapper osv, men da vanlig hvitt lys

Anonymkode: 54e3b...380

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har philips hue rundt sengene til ungene, de elsker å bruke ulike farger. Ville ikke hatt farget lys ellers i huset, men kunne fint brukt led-strips under kjøkkenbenk, i trapper osv, men da vanlig hvitt lys

Hvilke Philips Hue lamper har du? :)

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg har det i flere rom, og liker det veldig godt. Fint for å skape stemning.

Skrevet

Har det i flere rom jeg også. Pærer og spotter med farge. Bruker mest å sette det til varme farger som oransje for stemningen.

Det er gøy rundt halloween da. Og barn blir underholdt i timesvis av å si "hey google sett lyset til grønt" etc.

På soverommet har jeg det til oransje eller rødt når sola har gått ned. Det er bedre for kroppen. Den er vant til å se varmt (rød-tonede) lys når sola har gått ned. Tenk hva slags lyskilder som var tilgjengelig før elektrisitet... Ild. Det har med hormonproduksjon å gjøre. Blått lys tuller med døgnrytmen og hormonproduksjonen vår. Sa hun som sitter i hvitt-hvitt lys foran PC på nattevakt på jobb. 🤪

Anonymkode: 2afdf...673

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvilke Philips Hue lamper har du? :)

Vi har sånne lightstrips

Skrevet

Synes det er helt sinnsykt jævlig stygt som effekt og med diverse farger. 

Men som system generelt er det jo praktisk, og at man bruker strips eller liknende i trapp/strategiske steder for å få dempet belysning er jo greit. 

Hadde kun brukt hvitt/varmere lys, aldri farger. 

Har faktisk ikke ord for hvor grellt jeg synes det er 🤭

• Liker 2
Skrevet

Vi har det bak TV en. Helt greit, mannen som plutselig hadde kjøpt. 

Anonymkode: 04bc5...6a2

Skrevet (endret)

Vi har Hue-systemet. Vi har fargespottene i alle rom. Vi bruker stort sett innstillingene «lyst» (dagtid og middag), «slapp av» (morgen og kveld), samt. «nattlys» på rommet til babyen.

Når vi skal se film er det flere av de forhåndslagede fargekombinasjonene som er digg å slappe av i. Jeg var superskeptisk, fordi jeg så for meg skikkelig 80-tallseffekt, men det er langt på nær slik. Har du flere spotter og skrur på feks «tropenatt» har spottene ulike farger for å gi deg DEN scenen, er ikke BARE rødt eller grønt liksom. 

I tillegg kan du kalle spottene i et rom ulike ting, og bare ha på den spotten, eventuelt skru av de tre over TV-en mens resten står på. 

Har light strip under kjøkkenbenk og i skapet på kjøkkenet. Veldig fint å kunne justere det lyset også.

Genialt å styre fra mobil og Google nest. Vi har også trådløs bryter som blir fin å ha når baby blir større og vil styre lyset. Større barn som har mobil kan ha appen på mobilen så de også har tilgang til å styre.

Lys er så mye mer enn kun av og på, du lager deg en stemning og kroppen reagerer veldig på dette. Jeg synes det er verd det! 

Endret av PepsiFlax

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...