AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 De siste fire månedene har det vært en ekkel lukt i bilen til moren min. Lukten blir sterk etter cirka 20-40 minutter med motoren gående. Det er umulig for meg å sitte i bilen mens bilen står i ro med motoren på. Da må jeg enten slå den av eller gå ut av bilen. Det kjennes som at man ikke får frisk luft, og kun forurenset luft. Jeg har spurt mamma kanskje fem ganger om hun kan ta den på verksted. Først sa hun at hun skulle gjøre det, men hun har enda ikke gjort det. Nå vil hun ikke gjøre det lenger fordi jeg maser så mye. Hun sier at det muligens er noe feil med pakning. Jeg vet ikke hva hun mener med det. Det føles som at gass kommer inn i bilen. Forrige kjøretur satt jeg i bilen i nesten en time uten lufting, men på turen tilbake måtte jeg ha vinduet helt åpent. Det ble kaldt i bilen, men det er umulig å ikke ventilere. Jeg sier at man kan bli forgiftet, men hun sier det bare er fantasi og konspirasjon. Bilen ble EU kontrollert i august eller september, men han på verksted sa hun burde komme tilbake for å fikse noe annet. Det hastet vel ikke og skulle ikke være farlig. Jeg vet ikke. Anonymkode: 435e9...2ad
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #2 Skrevet 25. desember 2021 Det som kan minne om "gass" i bilen er lekkasje fra eksosen inn i kupeen. Ofte grunnet rusten og gammel bil, den ville neppe gått igjennom EU for noen mnd. siden da. Tenker din mor er inne på noe, og hvis det ikke er eksos skal det nok en del til at det er giftig. Anonymkode: 9fcfd...6d6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #3 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det som kan minne om "gass" i bilen er lekkasje fra eksosen inn i kupeen. Ofte grunnet rusten og gammel bil, den ville neppe gått igjennom EU for noen mnd. siden da. Tenker din mor er inne på noe, og hvis det ikke er eksos skal det nok en del til at det er giftig. Anonymkode: 9fcfd...6d6 Den ble EU godkjent i år. Rett før høsten. Det lukter slik det luter bak en bil, pluss en blanding av noe. Anonymkode: 435e9...2ad
Morten1 Skrevet 25. desember 2021 #4 Skrevet 25. desember 2021 Kan det være rett og slett at bilen må ha rensing av klimanlegget?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 Morten1 skrev (13 timer siden): Kan det være rett og slett at bilen må ha rensing av klimanlegget? Vet ikke. Det lukter eksos og veldig sterkt. Anonymkode: 435e9...2ad
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 Dieselbrenner? Er ventiler kokset igjen? Tror dere har godt av å "kjøre bilen ren". Altså litt lengre, hvor du girer og trør bilen godt med høyt turtall på lavgirene over litt tid, og flere ganger. Anonymkode: 76d90...822
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Det kan ig være en dysepakning som må byttes. Dersom denne lekker vil det ofte lukte eksos inne i kupeen. Det vil og føre til koksing/soting og kan potensielt dra med seg flere problemer og utgifter. Anonymkode: c5c8e...61e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dieselbrenner? Er ventiler kokset igjen? Tror dere har godt av å "kjøre bilen ren". Altså litt lengre, hvor du girer og trør bilen godt med høyt turtall på lavgirene over litt tid, og flere ganger. Anonymkode: 76d90...822 Det blir verre jo lenger man kjører eller lar motoren gå. Går ikke an å sitte i bilen når den er på og bilen står i ro. Man må ventilere. Anonymkode: 435e9...2ad
Morten1 Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 On 12/26/2021 at 1:35 PM, AnonymBruker said: Vet ikke. Det lukter eksos og veldig sterkt. Anonymkode: 435e9...2ad Har opplevd ligende en gang, da var det webasto (motor/coupe varmer) som går på diesel som jobbet hardt. Men lukten varte ikke over lengre tur, mer når bilen stod stille.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 Morten1 skrev (3 timer siden): Har opplevd ligende en gang, da var det webasto (motor/coupe varmer) som går på diesel som jobbet hardt. Men lukten varte ikke over lengre tur, mer når bilen stod stille. Jo her blir det verre jo lenger man kjører så man må lufte mens bilen går. Anonymkode: 435e9...2ad
Morten1 Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Jo her blir det verre jo lenger man kjører så man må lufte mens bilen går. Anonymkode: 435e9...2ad Da vil jeg tippe det er pakningen på eksosmanifolden
Duraton Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 On 12/25/2021 at 11:31 PM, AnonymBruker said: De siste fire månedene har det vært en ekkel lukt i bilen til moren min. Lukten blir sterk etter cirka 20-40 minutter med motoren gående. Det er umulig for meg å sitte i bilen mens bilen står i ro med motoren på. Da må jeg enten slå den av eller gå ut av bilen. Det kjennes som at man ikke får frisk luft, og kun forurenset luft. Jeg har spurt mamma kanskje fem ganger om hun kan ta den på verksted. Først sa hun at hun skulle gjøre det, men hun har enda ikke gjort det. Nå vil hun ikke gjøre det lenger fordi jeg maser så mye. Hun sier at det muligens er noe feil med pakning. Jeg vet ikke hva hun mener med det. Det føles som at gass kommer inn i bilen. Forrige kjøretur satt jeg i bilen i nesten en time uten lufting, men på turen tilbake måtte jeg ha vinduet helt åpent. Det ble kaldt i bilen, men det er umulig å ikke ventilere. Jeg sier at man kan bli forgiftet, men hun sier det bare er fantasi og konspirasjon. Bilen ble EU kontrollert i august eller september, men han på verksted sa hun burde komme tilbake for å fikse noe annet. Det hastet vel ikke og skulle ikke være farlig. Jeg vet ikke. Anonymkode: 435e9...2ad Er det diesel bil? hvis det er det, så må du ta deg en langtur for å brenne filteret rent. Bilen har rett og slett ikke fått vært varm nok til å brenne det rent, så ta deg en langtur. Kjør til det ikke lukter mer, da er filteret brent ferdig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 Duraton skrev (4 timer siden): Er det diesel bil? hvis det er det, så må du ta deg en langtur for å brenne filteret rent. Bilen har rett og slett ikke fått vært varm nok til å brenne det rent, så ta deg en langtur. Kjør til det ikke lukter mer, da er filteret brent ferdig. Ja det er diesel og vi har kjørt langturer om langturer er cirka to timer Anonymkode: 435e9...2ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå