AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 Noen her som har tatt dose 3 i andre eller tredje trimester? Jeg har fått time på nyåret, da jeg er rundt 15 uker. Jeg har alltid vært for vaksiner, men kjenner jeg likevel blir usikker på om det er trygt for et foster i utvikling? Likevel vil jeg være godt beskyttet mot korona, ettersom jeg har underliggende sykdom. Kan noen komme med betryggende erfaringer?🥺 Anonymkode: 2bc9e...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #2 Skrevet 25. desember 2021 den hadde jeg tatt uten og tenke meg om. Ser jo hvor mange gravide og hvor mange dødsfødsel det har blitt disse 2 årene siden mor har fått korona . dette er fra danmark https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/flere-coronarelaterte-doedfoedsler.0TA9AiE1E Anonymkode: 77065...80b 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #3 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): den hadde jeg tatt uten og tenke meg om. Ser jo hvor mange gravide og hvor mange dødsfødsel det har blitt disse 2 årene siden mor har fått korona . dette er fra danmark https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/flere-coronarelaterte-doedfoedsler.0TA9AiE1E Anonymkode: 77065...80b Det er jo blant de uvaksinerte. TS er fullvaksinert, så mor og barn er beskyttet. TS, jeg hadde i din situasjon ventet med 3 dose til etter fødsel. Jeg ser det nå anbefales gravide og ta 3. dose, men hadde som fullvaksinert ikke tatt den mulige risikoen. Akkurat som man ikke drikker kaffi, er forsiktig med sukker, spiser mye fisk og ikke tar smertestillende under en graviditet. Fosteret er jo så sårbart. Anonymkode: eead1...f75 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #4 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo blant de uvaksinerte. TS er fullvaksinert, så mor og barn er beskyttet. TS, jeg hadde i din situasjon ventet med 3 dose til etter fødsel. Jeg ser det nå anbefales gravide og ta 3. dose, men hadde som fullvaksinert ikke tatt den mulige risikoen. Akkurat som man ikke drikker kaffi, er forsiktig med sukker, spiser mye fisk og ikke tar smertestillende under en graviditet. Fosteret er jo så sårbart. Anonymkode: eead1...f75 ja ,men vert fullvaksinerte også, så veldig teit og si at hun skal vente, hadde hørt på fødsel legen jeg Anonymkode: 77065...80b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #5 Skrevet 25. desember 2021 Ser nå du skrev du hadde underliggende sykdom. Beklager, fikk ikke det med meg. Da blir det kanskje annerledes. Kommer ann på hvilken sykdom du har, og kanskje og litt hvilken jobb du har. Er du helsepersonell, eller jobber i skole, bhg. så er du jo utsatt for smitte. Men, går jo ann å vente å se litt. Omnikron ser jo ut til å ta over, og den er jo veldig mild. Anonymkode: eead1...f75
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #6 Skrevet 25. desember 2021 Snakk med legen din, da vel. Ikke hør på råd fra folk du ikke aner hvem er på internett. Anonymkode: 03070...0e3 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #7 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ja ,men vert fullvaksinerte også, så veldig teit og si at hun skal vente, hadde hørt på fødsel legen jeg Anonymkode: 77065...80b 98% uvaksinerte står det her. Dette er en nyttig artikkel om gravide, korona og vaksine. https://sykepleien.no/2021/11/gravide-innlagt-med-korona-jordmorforbundet-oppfordrer-til-ta-vaksine Anonymkode: eead1...f75 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #8 Skrevet 25. desember 2021 Min tredje dose vil komme rundt termin, så den blir ikke aktuell før etter jeg har født. Risikerer ikke bivirkninger rett før fødsel. Dose 1 og 2 har jeg tatt i andre trimester. Anonymkode: f9d7c...67d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #9 Skrevet 25. desember 2021 TS her. Jeg ble fullvaksinert med siste dose i juni, men mener å ha hørt at effekten «går ut» etter omtrent 6 mnd? Hvis det stemmer så er jeg egentlig ubeskyttet nå.. Den underliggende sykdommen er astma, som gjorde at jeg fikk tilbud om vaksinen ca 2 måneder før resten av bekjente på min alder. Jeg jobber ikke i et utsatt yrke, men mannen jobber på skole med mye smitte til tider. Har allerede spurt legen min, som anbefalte tredje dose sist jeg spurte. Men ønsker å bli betrygget av andre som har vaksinert seg under svangerskapet, som kan fortelle meg at det gikk bra. Enten at de har vært på ultralyd etterpå hvor alt så fint ut, eller som har født et friskt barn etterpå Anonymkode: 2bc9e...3e7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #10 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min tredje dose vil komme rundt termin, så den blir ikke aktuell før etter jeg har født. Risikerer ikke bivirkninger rett før fødsel. Dose 1 og 2 har jeg tatt i andre trimester. Anonymkode: f9d7c...67d Tusen takk for svar! Regner med at innholdet er likt/tilsvarende i alle dosene. Har alt sett fint ut hos deg/fosteret på ultralyd etter dose 1 og 2? Forstår godt at du ønsker å vente med tredje dose til etter terminen da. Problemet mitt er at det allerede er 6 mnd siden dosen2, og enda 6 mnd igjen til termin Anonymkode: 2bc9e...3e7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #11 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for svar! Regner med at innholdet er likt/tilsvarende i alle dosene. Har alt sett fint ut hos deg/fosteret på ultralyd etter dose 1 og 2? Forstår godt at du ønsker å vente med tredje dose til etter terminen da. Problemet mitt er at det allerede er 6 mnd siden dosen2, og enda 6 mnd igjen til termin Anonymkode: 2bc9e...3e7 Han spreller hver dag var på ordinær ultralyd etter vaksinering og alt var helt normalt. Jeg er 21+0 nå. Jeg tok både pfizer og moderna. I dose tre er det en lavere dosering enn i dose 1 og 2 også 👍🏻 Anonymkode: f9d7c...67d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #12 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Han spreller hver dag var på ordinær ultralyd etter vaksinering og alt var helt normalt. Jeg er 21+0 nå. Jeg tok både pfizer og moderna. I dose tre er det en lavere dosering enn i dose 1 og 2 også 👍🏻 Anonymkode: f9d7c...67d Så godt å høre! Ser nå at FHI anbefaler dose 3 til gravide også om det er 4,5 mnd siden dose 2. Tusen hjertelig takk for beroligende svar, og masse lykke til videre i graviditeten og tiden etterpå🤩 https://www.fhi.no/nyheter/2021/gravide-prioriteres-for-oppfriskningsdose/ Anonymkode: 2bc9e...3e7 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #13 Skrevet 26. desember 2021 Jeg ville tatt den, spesielt når du har mye igjen av svangerskpet. Har selv tatt to doser mens jeg var gravid, og jeg kommer til å takke ja om jeg får tilbud før fødsel. Virkningen avtar gradvis, og som gravid vil jeg virkelig ikke bli koronayk, både av hensyn til babyen og meg selv. Og det er en grunn til at FHI anbefaler det til gravide. I uke 37 er 4,5 mnd siden jeg fikk dose 2. Alt av kontroller viser en frisk og aktiv baby. Lykke til med svangerskapet ❤ Anonymkode: 11c60...183 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #14 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er jo blant de uvaksinerte. TS er fullvaksinert, så mor og barn er beskyttet. TS, jeg hadde i din situasjon ventet med 3 dose til etter fødsel. Jeg ser det nå anbefales gravide og ta 3. dose, men hadde som fullvaksinert ikke tatt den mulige risikoen. Akkurat som man ikke drikker kaffi, er forsiktig med sukker, spiser mye fisk og ikke tar smertestillende under en graviditet. Fosteret er jo så sårbart. Anonymkode: eead1...f75 Håper ikke du hører på dette, ts. Viktig at folk som ikke har peiling kommer med råd vedrørende helse. Vil bare oppfordre deg til å følge råd fra FHI. Anonymkode: c02ef...185 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #15 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper ikke du hører på dette, ts. Viktig at folk som ikke har peiling kommer med råd vedrørende helse. Vil bare oppfordre deg til å følge råd fra FHI. Anonymkode: c02ef...185 Viktig at folk som ikke har peiling IKKE gir helseråd, skulle det stå. 😅 Anonymkode: c02ef...185 1
Luckiness Skrevet 26. desember 2021 #16 Skrevet 26. desember 2021 Jeg tok 3 dose i uke 16. Gikk helt fint. Har også vært på ultralyd etterpå (planlagt, så ikke bestilt fordi jeg tok vaksinen). Og alt ser fint ut der. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #17 Skrevet 26. desember 2021 Tusentakk for betryggende svar alle sammen! Da føler jeg meg tryggere på å ta dose 3 på nyåret! Lykke til videre i svangerskapet til dere som også er gravide❤️ Anonymkode: 2bc9e...3e7 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #18 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): 98% uvaksinerte står det her. Dette er en nyttig artikkel om gravide, korona og vaksine. https://sykepleien.no/2021/11/gravide-innlagt-med-korona-jordmorforbundet-oppfordrer-til-ta-vaksine Anonymkode: eead1...f75 men hadde uansett tatt den, helt idiotisk og ta sjansen på babyen sin. men hadde uansett snakket med fødsel legen han som vet 100% Anonymkode: 77065...80b
Dame1989 Skrevet 26. desember 2021 #19 Skrevet 26. desember 2021 Følg det fhi sier. Hos meg har det gått 20 uker etter dose 2 når det er 3-4 uker før termin. Jeg satser på å ta vaksinen da. Da får også baby litt antistoffer og blir litt beskyttet 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #20 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er jo blant de uvaksinerte. TS er fullvaksinert, så mor og barn er beskyttet. TS, jeg hadde i din situasjon ventet med 3 dose til etter fødsel. Jeg ser det nå anbefales gravide og ta 3. dose, men hadde som fullvaksinert ikke tatt den mulige risikoen. Akkurat som man ikke drikker kaffi, er forsiktig med sukker, spiser mye fisk og ikke tar smertestillende under en graviditet. Fosteret er jo så sårbart. Anonymkode: eead1...f75 De tingene du ramser opp som sammenligning er jo tvert i mot ikke anbefalt for gravide, så sammenligningen er som katt og fisk 🤷🏼♀️ Anonymkode: 55f21...3b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå