Gå til innhold

Hvordan stoppe å stresse over å være jomfru?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Majer skrev (8 timer siden):

Sikker på at det er lurt? Hva har venner i samme situasjon sagt? De fleste på vgs i Oslo er jomfruer og for hver som begynner i 13-14 års alderen er det like mange som begynner senere enn deg. Husk at mange overdriver og lyver i drikkeleker. Jeg har hatt sex med en god del jenter og merker stor forskjell. De som hadde en god første opplevelse med en de var trygge på hadde større nytelse under sex med meg enn de som ikke hadde det. De jomfruen jeg har hatt sex med turte mer enn de som bare hadde hatt ons. De lå gjerne stille og virket veldig usikre- jeg avbrøt samleie ved to tilfeller fordi jeg nesten følte meg som en overgriper selv om de initierte til sex.

Å ha en ons gjør deg ikke noe flink med sex. Som regel er det bare han som jokker på og du som blir liggende der. Det blir sannsynligvis like skummelt å ha sex gangen etter- spesielt om det var vondt. Du styrer selv og kjenner deg selv best, men bare husk at du skal ha med deg seksualiteten gjennom hele livet. Det viktigste er å nyte den🤗 Vil tro det er bedre å være en uerfaren jomfru enn en like uerfaren jente som har hatt sex med ti stykker

Har et par venner som har sagt at de er glad for at de bare «ble ferdig med det». De var også litt «sent ute». De har ikke sagt så mye om det annet enn det. Er klar over at folk kan lyve på drikkeleker, men samtidig tviler jeg på at mine venner gjør det.. 

Er nok helt riktig som du sier at jenter som har hatt ons ikke er så erfaren og usikre på seg selv. Det kan godt hende det blir like skummelt neste gang hvis det går «dårlig». Men samtidig tror jeg det blir lettere å gjøre det igjen etter det. Det blir jo litt det samme som å kline. Var lettere å gjøre det med flere etter første gang jeg gjorde det som ungdom. 

Slik det er nå føler jeg at det ikke kommer til å skje med mindre jeg faktisk prøver å gjøre noe med det. Det høres sykt teit ut men vil bare ikke ha det «stempelet» på meg, selv om det egentlig ikke kommer til å endre noe særlig å ha hatt sex én gang..

Anonymkode: eaa05...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg stoppe å tenke på det når jeg egentlig ikke er flau over det? Er så slitsomt å hele tiden ha det liggende i bakhodet og at jeg igjen og igjen må overbevise meg selv om at jeg ikke trenger å stresse med det:(

Anonymkode: 8208a...643

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Hvordan kan jeg stoppe å tenke på det når jeg egentlig ikke er flau over det? Er så slitsomt å hele tiden ha det liggende i bakhodet og at jeg igjen og igjen må overbevise meg selv om at jeg ikke trenger å stresse med det:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler jeg bare må bli ferdig med det for at jeg ikke skal bli gal av å tenke på det hver eneste dag, men samtidig er jeg redd for at jeg får enda flere problemer og bekymringer om det blir kleint og han ikke får den inn osv…. :( Og vil ikke begynne med prevensjon bare for å ha sex en gang, og vet ikke om det er trygt nok med bare kondom

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mye på det på din alder og ble veldig lei meg av å være «den eneste» som ikke hadde gjort det. Men så er man jo overhode ikke den eneste - det er langt vanligere enn du tror å være «sent ute» med å ha sex! Det er like normalt som å være tidlig ute. Selv var jeg 26 da jeg mistet jomfrudommen, og det var virkelig ikke slik jeg hadde tenkt. Jeg hadde ønsket, håpt og drømt at det skulle bli noe spesielt og fint, men det ble det ikke.. Mitt tips: ikke stress! Du har virkelig ikke dårlig tid! Det var først da jeg ble mer avslappet til sex/kropp og meg selv at det skjedde for min del. Vil råde deg til å vente til det føles riktig. Ville heller ikke bekymret meg for det fysiske, at han ikke skal få den inn f.eks. Det skal sykt mye til for at han ikke skal det! Var overhode ikke noe problem for meg, og jeg har fått høre at jeg er trang. Så ikke bekymre deg for det!! Prøv å ikke tenke så mye på det og ta det i ditt eget tempo! Det er veldig mange andre i din situasjon, men i likhet med deg snakker de ikke nødvendigvis høyt om det. Tror du ville blitt overrasket om du så hvor mange som er jomfru fremdeles❤️

Anonymkode: dca15...2f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på det hver dag, at jeg er rar som er jomfru, at jeg er for usikker og redd for å ha sex, at jeg er for trang, at jeg kanskje ikke har normal sexlyst, alle sånne forskjellige ting, føler alt er galt med meg, og jeg vil jo ikke snakke om sånne private ting med folk heller, så føler meg så alene om å tenke på det😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker på det hver dag, at jeg er rar som er jomfru, at jeg er for usikker og redd for å ha sex, at jeg er for trang, at jeg kanskje ikke har normal sexlyst, alle sånne forskjellige ting, føler alt er galt med meg, og jeg vil jo ikke snakke om sånne private ting med folk heller, så føler meg så alene om å tenke på det😶

Og graviditet og prevensjon…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For å være helt ærlig så tror jeg selvtilliten din er problemet her, ikke at du er jomfru.

Vi menn driter i om dere er jomfru eller ei. For noen av oss er det jo et pluss.

Men lav selvtillit hos ei jente. Det orker jeg bare ikke.

"Ser jeg fin ut i den kjolen"

"Ja, du ser fantastisk ut"

"OmG dU mEnEr JeG sEr StYgG uT! *griner*

Anonymkode: 6b000...073

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å være helt ærlig så tror jeg selvtilliten din er problemet her, ikke at du er jomfru.

Vi menn driter i om dere er jomfru eller ei. For noen av oss er det jo et pluss.

Men lav selvtillit hos ei jente. Det orker jeg bare ikke.

"Ser jeg fin ut i den kjolen"

"Ja, du ser fantastisk ut"

"OmG dU mEnEr JeG sEr StYgG uT! *griner*

Anonymkode: 6b000...073

Skjønner det hehe… Men er egentlig ikke «stempelet» som jomfru jeg er bekymret for, men om det i det hele tatt vil gå når jeg først har sex, eller om jeg ikke fungerer seksuelt liksom… Om jeg har vaginisme eller er aseksuell eller noe sånt. Er det jeg stresser mest med😳 Foresten så har jeg heller aldri kysset noen😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

.

Kan du slutte å prøve å «bumpe» saken opp hele tiden? Du har fått mange bra svar nå!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Kan du slutte å prøve å «bumpe» saken opp hele tiden? Du har fått mange bra svar nå!

Er ikke jeg som gjør det, men er jo alltids greit med flere svar.

Anonymkode: eaa05...19f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vet jeg ikke bør stresse over at jeg er jomfru som 19-åring (jente), men jeg klarer liksom ikke å få den bekymringen ut av hodet. Hver gang jeg ser noe sex-relatert på tv eller hører på musikk dukker den bekymringen opp, er så slitsomt. Vil bare bestemme meg for å ikke stresse med det, men klarer ikke! Er ikke bare det at jeg ikke har hatt sex, men at jeg er stresset for når det skjer og om det er noe galt med meg. Får jo ikke inn mer enn en finger og har aldri blitt kåt sånn at jeg har blitt våt, så føler det er noe galt med meg og at når jeg først har sex for første gang at det ikke vil gå, og at jeg må til lege og greier. At når jeg først møter en kjæreste oppdager jeg at jeg ikke fungerer seksuelt og ikke kan ha sex😶😶

Så ligg med noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...