Gå til innhold

Blitt sykemeldt i ferien, får jeg den igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt sykemeldt nå, og to uker fem i tid. Jeg har egentlig ferie neste uke. Ser at i følge ferieloven kan jeg kreve feriedagene tilbake senere i ferieåret. Men nå som det blir nytt år, kan jeg kreve å få overført disse feriedagene? Eller «forsvinner» de når vi går inn i 2022? Noen som vet? 

Anonymkode: 965a2...328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir overført👍🏻

Anonymkode: 297f2...e39

Skrevet

De blir overført.  

Jeg antar at du vet at du har ferie.

Men jeg trodde jeg hadde ferie, og så har jeg kun noe som heter "undervisningsfrie dager", så jeg får ingenting igjen. (Selv om det var jobbens "skyld" at jeg fikk korona i juleferien)

Anonymkode: 72011...9fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De blir overført.  

Jeg antar at du vet at du har ferie.

Men jeg trodde jeg hadde ferie, og så har jeg kun noe som heter "undervisningsfrie dager", så jeg får ingenting igjen. (Selv om det var jobbens "skyld" at jeg fikk korona i juleferien)

Anonymkode: 72011...9fd

Nei så kjedelig! Ønsker deg god bedring! 

Ja vet det er ferie. Vi må søke i god tid, så det er søkt og innvilget feriedager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har blitt sykemeldt nå, og to uker fem i tid. Jeg har egentlig ferie neste uke. Ser at i følge ferieloven kan jeg kreve feriedagene tilbake senere i ferieåret. Men nå som det blir nytt år, kan jeg kreve å få overført disse feriedagene? Eller «forsvinner» de når vi går inn i 2022? Noen som vet? 

Du må kreve de tilbake, og det mener jeg du må gjøre før ferien trår til i og med at du er blitt sykemeldt før ferien starter. Det er ingen automatikk i at du får de igjen om du ikke krever det. Er du delvis sykemeldt går ferien som planlagt.

Anonymkode: 96476...497

Skrevet

Du må kreve ferien tilbake uten ugrunnet opphold så snart som mulig etter sykemeldingen er klar

• Liker 1
Skrevet

Så vidt jeg forstår, så er du en lærer. All ferien din er 5 uker i sommer. Resten er avspassering i skoleferien. Altså du har fri, men du har ikke ferie der du får feeiepeger i jula. Da kan du ikke kreve ferien overført til senere pga sykemelding.

Anonymkode: 4a0f7...aa3

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Så vidt jeg forstår, så er du en lærer. All ferien din er 5 uker i sommer. Resten er avspassering i skoleferien. Altså du har fri, men du har ikke ferie der du får feeiepeger i jula. Da kan du ikke kreve ferien overført til senere pga sykemelding.

Anonymkode: 4a0f7...aa3

Hvorfor tror du ts er lærer?

Anonymkode: 11e75...e3d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det kommer helt an på. Bruker du av dine 25 opptjente feriedager? Eller har du fri siden virksomheten er stengt? Hvis du bruker av "kvoten" din, så kan du kreve å få disse tilbake, men da må du informere lederen din umiddelbart. Hvis du unnlater å informere om sykdom lenger enn nødvendig så kan du ikke kreve de tilbake lenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...