NorthernLight Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 (endret) Hvor mye penger har dere brukt på å kjøpe hurtigtester? Jeg har vel brukt mellom 1000-1500 kr. I Storbritannia feks så kan man bestille en pakke med hurtigtester gratis.. Det burde vært ett system hvor man kunne bestilt gratis hurtigtester på nett her i Norge og. Endret 25. desember 2021 av NorthernLight 9
Hedda-78 Skrevet 25. desember 2021 #2 Skrevet 25. desember 2021 Null. Kan hente dem gratis hos kommunen, ved å bestille på nettsiden. 18
Lana01 Skrevet 25. desember 2021 #3 Skrevet 25. desember 2021 Jeg har vel brukt noe tilsvarende. Enig at det burde ha vært gratis. 2
sicario Skrevet 25. desember 2021 #4 Skrevet 25. desember 2021 Gratis. Bare å hente via kommunen. Selv testes vi ofte på jobb, da vi ee veldig eksponert for smitte. 2
brainstorm Skrevet 25. desember 2021 #5 Skrevet 25. desember 2021 Kr. 0. Har kun trengt å ta tester i forbindelse med utenlandsreiser, og de har arbeidsgiver betalt. 1
pia mater Skrevet 25. desember 2021 #8 Skrevet 25. desember 2021 200 kr kanskje. Har jeg hatt symptomer har jeg uansett tatt pcr-test siden det er feilmargin på hurtigtester. Syns ikke det bør være for enkelt å få tak i gratis heller, for mange hamstrer. Og nå er det mangel så vi har svært begrenset tilgang til tester på jobb. 🤷🏼♀️ 3
Stinali Skrevet 25. desember 2021 #9 Skrevet 25. desember 2021 Null kroner. Kan ikke hentes gratis hos kommunen. Hurtigtester deles kun ut til spesielle grupper som bl.a. nærkontakter. Ved behov så tester jeg meg ved kommunens testsenter. 2
Gekko Skrevet 25. desember 2021 #10 Skrevet 25. desember 2021 Ca 1200,- Kommunen her gir ikke ut hurtigtester gratis, kun til noen utvalgte grupper. 2
Gjest BrittEkeberg Skrevet 25. desember 2021 #11 Skrevet 25. desember 2021 (endret) Rundt 500,- eller hva det kostet for 4 stk. på apoteket. I kommunen her får vi ikke gratis tester. Og jeg tenkte at det er greit å ha noen hjemme, i tilfelle. Ikke at jeg er sosial med mange folk, og har kun èn nærkontakt. Har tatt 3 PCR-tester og 2 hjemmetester. Alle negative, heldigvis. Endret 25. desember 2021 av BrittEkeberg
GrønnNellik68 Skrevet 25. desember 2021 #12 Skrevet 25. desember 2021 0 har fått gratis på test stasjonen. Har kun tatt 1 hurtigtest
klatremusa Skrevet 25. desember 2021 #13 Skrevet 25. desember 2021 0. Er gratis å hente ut i kommunen.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2021 #14 Skrevet 25. desember 2021 Har kjøpt en pakke - den står fortsatt ubrukt. Vi får også tester på jobb dersom vi skulle bli syke på jobb (ikke lov å ta med hjem). Vår arbeidsgiver har også delt ut munnbind og vi har fått beskjed om at det er bare å forsyne seg med det.
Marimba Skrevet 25. desember 2021 #15 Skrevet 25. desember 2021 Sikkert et par tusen. Kommunen gir ikke ut gratis lengre. Det var helt tomt for tester både kommunalt og i alle butikker/apotek. Jeg jobber som lærer og fikk elev etter elev med positiv test i denne perioden så følte jeg svømte i smitte. Fikk ikke tester da heller, ettersom kommunen gikk tom. Dette var rett før de skjerpede reglene kom. Uansett så testa jeg meg daglig i 14 dager da, bare for å føle meg sikker. Jeg kjøpte nemlig 20+ tester i sommer, som kom godt til nytte nå. Tester også ungene ved minste tegn til symptom. I tillegg ble barn massetestet annenhver dag inn mot juleferien, men akkurat de testene fikk vi fra kommunen. Det gjaldt forøvrig fortsatt ikke lærerne, så da syntes jeg at jeg måtte bruke private tester noen dager til. Nå i jula tester jeg meg og familien før vi skal møte/besøke noen. Men det er så mye smitte her nå at vi tar det forholdsvis rolig og er mest hjemme. Har akkurat fylt opp skapene med tester igjen, for jeg er svært usikker på hvordan januar blir i skoleverket. Og det begynte å bli ganske skrapa i testskapet. Fant tester til ca 35kr per stk. Syntes ikke det var så ille, men skulle ønsket jeg kunne fått dekket mer via jobben. Hvertfall de testene jeg tar for å beskytte elevene mine. 4
EEØm Skrevet 25. desember 2021 #16 Skrevet 25. desember 2021 Jeg har betalt for to tester. Alle de andre gangene har vi fått gratis på legekontoret fordi vi har hatt symptomer, eller av arrangører som krever test.
sommermor Skrevet 25. desember 2021 #17 Skrevet 25. desember 2021 Kroner 0,da hun har fått alle hurtigtestene skolen har krevd hun skal ta.
Missy1 Skrevet 25. desember 2021 #18 Skrevet 25. desember 2021 0 kr. Har ikke hatt noe grunn for å teste meg. Ikke hatt symptomer og ikke vært nærkontakt til noen med smitte. 3
tussi84 Skrevet 25. desember 2021 #19 Skrevet 25. desember 2021 får ikke gratis tester her i kommunen lenger, med mindre du er i risiko gruppa og har symptomer, eller om du er helsepersonell. Kjøpe tester er også meget vanskelig å få tak I. Det blir fort utsolgt. Den gangen vi fikk tak i en pakke på 5, så kjørte vi innom 3 apotek i nabo kommunen her, fordi det var utsolgt over alt i vår kommune. Vi har brukt ca 800 kr på to pakker med tester. Har nå ikke flere igjen, og alle testene er blitt tatt de siste 6 ukene. 2
sirenas Skrevet 25. desember 2021 #20 Skrevet 25. desember 2021 0 kr. Fått fra arbeidsgiver da vi regnes som samfunns kritisk helsepersonell som testes istedenfor å være hjemme ved nærkontakt/symptomer, fra skolen til ungdommen ved bekreftet smitte på trinn og fra kommunen ved behov utover det. Tragisk at ikke alle har tilgang på gratis tester ved reelt behov, det trodde jeg faktisk de fleste hadde før jeg leste denne posten. 4
Anbefalte innlegg