Gå til innhold

Gravid og covid-syk, føler jeg ikke blir frisk igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå hatt covid i ca 3 uker. Jeg har fortsatt null energi, og sover mye på dagen. Føler meg aldri helt uthvilt. Bør jeg være bekymra? Kan dette være fordi jeg er gravid i 1 trimester? Men er det vanlig å være SÅ utslitt? Sliten/trøtt kan jeg leve med, men nå er jeg så utkjørt som når jeg har influensa og bare orker å ligge i senga. Veldig frustrerende, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Klarer ikke tanken på jobb nå, men heldigvis begynner jeg ikke før etter nyttår.. Har noen tanker om hvorfor jeg er sånn, og hva jeg bør gjøre nå?

Anonymkode: ab3ac...716

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres vanlig ut i 1.trimester (er det selv og har hatt corona samtidig). Var mye trøtt i 1.svangerskap også, sovna i sofaen hver kveld kl 20 og hadde ikke sjangs til å holde øynene åpne. Ble bedre rundt uke 14. 

Anonymkode: ac0f7...0de

Skrevet

Jeg var sånn i nesten ti uker da jeg var gravid med covid i andre trimester. Fikk ikke gått/syklet turer etc. Lånte en el-sykkel som jeg klarte å bruke etter rundt 6 uker. Lytt til kroppen, søk råd hos legen og ikke press deg mer enn du orker. 

Anonymkode: 3e4e1...0e7

• Liker 2
Skrevet

Jeg er og i første trimester, uke 10. Er Helt ødelagt.. Klarer ikke leke med lille  gutten min, klarte ikke rydde/vaske før jul, (Har heldigvis en snill mann) var såvidt jeg klarte jobben. Jeg sovner på sofaen hver dag! Har tenkt at det må være noe alvorlig galt med meg. Aldri vært så trøtt og utslitt jeg. 

Jeg har ikke Covid, bare gravid🤷‍♀️

Håper det snart bedrer seg for oss!

Anonymkode: 22ed3...7c3

Skrevet

Første svangerskap klarte jeg så vidt å komme meg ut av senga i 1. trimester. Jeg sov vel 12-16 timer om dagen og var veldig glad for å være på AAP. Er ganske vanlig å være helt utslitt

Skrevet

Tusen takk for svar! Så det er ikke uvanlig at det er så langvarig når man er gravid da kanskje?

Hva gjorde dere i disse ukene, var dere i jobb eller fikk dere noen tilpasninger? Jeg er bare hjemme nå og mannen tar seg av nesten alt av både huslige gjøremål og være med barnet vårt. Gruer meg til å begynne på jobb igjen.

Skrevet

Jeg var sånn i første trimester i 2018 og er rimelig sikker på at jeg ikke hadde covid den gang da. 

Anonymkode: 5a27c...aec

Skrevet

Jeg var sånn fra uke 9 til 15 ca. Kom gradvis fra uke 6 og ble verre mot uke 9. Helt kake. Kvalm hele dagen og usannsynlig trøtt og slapp. Sov masse og hvilte masse og orket lite. Hadde ikke covid. 

Anonymkode: 9d0a5...e7a

Skrevet

For meg kjentes 1.trimester ut som å være skikkelig utbrent, og jeg hadde ikke covid. Det gikk over i 2.trimester.

Anonymkode: 061dd...17d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For meg kjentes 1.trimester ut som å være skikkelig utbrent, og jeg hadde ikke covid. Det gikk over i 2.trimester.

Anonymkode: 061dd...17d

Godt å høre det er flere som har opplevd det samme, og at det har gått over ikke minst! Nøyaktig slik jeg føler det nå også. Fungerte du i jobb denne perioden?

Skrevet

Slik var jeg hele 1.trimester også. Veldig trøtt og sliten og energiløs… trøttheten gav seg litt etter uke 15, men jeg er fortsatt helt tappet for energi døgnet rundt - og jeg er 34 uker i morgen:)

har dog ikke hatt covid da.. god bedring!!

Anonymkode: 31d34...9c4

Skrevet

Var du vaksinert?

Anonymkode: 20bd8...f78

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Godt å høre det er flere som har opplevd det samme, og at det har gått over ikke minst! Nøyaktig slik jeg føler det nå også. Fungerte du i jobb denne perioden?

Jeg er ikke den du spurte men jeg fungerte ikke på jobb. Måtte få litt sykemelding (gradert) Men jeg var både helt utslitt og kvalm konstant, kjentes ut som jeg var kjempefyllesyk hele dagen..

Anonymkode: 9d0a5...e7a

Skrevet

Jeg var helt utslitt i førtse trimester med førstemann. Sov rundt 14 timer i døgnet, og var som en zombie resten av døgnet. Ble litt bedre rundt uke 14-15, og enda litt bedre rundt uke 23. Dette var lenge før korona. 

Jeg har også blitt utmattet i seinere svangerskap, dog ikke like kraftig som i første.

Hva som skyldes utmattelsen hos deg, vet jeg ikke. Det kan være svangerskapet, det kan være en kombinasjon av graviditet og covid-19, og det kan være kun covid-19.

Anonymkode: 7d589...ce6

Skrevet

Jeg er i uke 14 og er sånn fortsatt. Har ikke covid. Så om det skyldes det ene eller det andre er ikke godt å si. Jeg er tvillinggravid da. Da er det vanlig at symptomene er kraftigere. 

Anonymkode: 80dd0...16e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var du vaksinert?

Anonymkode: 20bd8...f78

Ja, jeg var fullvaksinert før jeg ble graviditet 

Ts

Skrevet

Om man er gravid har man ikke bare større sjanse for å bli smittet pga. dårligere immunsystem, men også større sjanse for å bli alvorlig syk enn de som ikke er gravid.

Anonymkode: 43701...94d

• Liker 1
Skrevet

Takker for alle svar! så godt å høre om flere i samme båt. Jeg er som jeg også skrev tidligere veldig bekymret for dette med jobb. Man får ikke sykemelding for vanlige gravidplager og dette går vel under det😔 Vil gjerne høre flere som har slitt med utmattethet i svangerskapet og hvordan dere gjorde det med jobb. Fikk dere sykemelding eller pressa dere dere gjennom dagene?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om man er gravid har man ikke bare større sjanse for å bli smittet pga. dårligere immunsystem, men også større sjanse for å bli alvorlig syk enn de som ikke er gravid.

Anonymkode: 43701...94d

Ja det leste jeg om, men gjelder det også de som er i første trimester? Så for meg at det var når man har blitt ganske stor og hadde mindre lungekapasitet osv.

Skrevet

Det virker som mange er slitne og utladet etter Covid. Min friske og energiske 11-åring sliter med utmattelse enda, og han var syk i starten av november. Han orker knapt skole og har tatt pause fra en del fritidsaktiviteter 😕 er under oppfølging av lege, og vi ser heldigvis at det går fremover nå endelig.

Anonymkode: 6a96d...015

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...