Gå til innhold

Hvor får barn energien fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til og med jeg som er godt trent blir sliten etter lek med barna, mens barna bare vil leke, løpe og herje mer. De blir jo ikke litt sliten hele dagene. Hvor får barna energien fra? Hvorfor klarer de å holde på en hel dag uten pause helt til leggetid? Mens voksne blir lettere sliten? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er enda ikke fulle slaver og ofre for kapitalismens rotterace så derfor har de mer energi og vitalitet. 

Anonymkode: 8e6cb...fa2

• Liker 1
Skrevet

Fordi de synes det er gøy! Vi voksne synes ikke det er like gøy, og i såfall ikke like lenge og blir derfor et «ork».

Hvis vi finner på noe gøy å gjøre så flyr tiden, ikke sant? I tillegg har hjernen dems et konstant behov for utvikling, også motorisk som krever mye bevegelse..

de har jo behov for mer søvn, og de tar nok igjen mye der!

Anonymkode: 0bef9...cc2

• Liker 4
Skrevet
Warrior skrev (1 time siden):

Til og med jeg som er godt trent blir sliten etter lek med barna, mens barna bare vil leke, løpe og herje mer. De blir jo ikke litt sliten hele dagene. Hvor får barna energien fra? Hvorfor klarer de å holde på en hel dag uten pause helt til leggetid? Mens voksne blir lettere sliten? 

De er bekymringsfrie, og har noen som passer på dem. Vi voksne bruker mye mental energi. 

Også lades de opp mens de sover. De er som nye mobiltelefoner med supert batteri. Vi voksne har dårlig batteri og går fort tom 😂

Anonymkode: 1019a...ee2

• Liker 2
Skrevet

Unger har heller ikke energi når de må gjøre ting de ikke har lyst til… 

Anonymkode: 6fe2c...972

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Unger har heller ikke energi når de må gjøre ting de ikke har lyst til… 

Anonymkode: 6fe2c...972

Det er sant😂

Skrevet

Fatter det ikke. 5-åringen har vært turbo fra kl 8 imorges til hun sovnet nå kl 2030. Forsøkte parkere henne foran tv for å få en pause, nyttet ikke. 

Anonymkode: 4c7a4...74f

• Liker 1
Skrevet
Warrior skrev (2 timer siden):

Fordi hjernen vår suger energi , vi tenker mere og har mere ikke synlig stress som bygger seg opp over tid. Et voksen menneske våkner sjeldent opp med 100% batteri og må ha lengre perioder med mye hvile for å lade seg sikkelig opp, et barn kan hente seg mye raskere inn.

Anonymkode: ab25d...c43

Skrevet

Mindre bekymringer, og de fokuserer på nuet. 

Anonymkode: 4582d...c40

Skrevet

Kan det vare sån at barn sover mer en voxne , Do er og mindre og mindre kropp krever mindre energi. Jeg kan jo bli sliten av å gå en tur vare fordi jeg har en større kropp. Også tror jeg det har med å gjøre at voxne har en massa måste , det har ikke barn. 

Anonymkode: 8c5b6...460

Skrevet
Warrior skrev (3 timer siden):

Fordi vi voksne har mye mental belastning som tapper oss for energi. Alt fra jobb, økonomiske forhold, handling, matlaging, planlegging, klesvask, husstell, sosiale forpliktelser. Legg vekk alt det og se hvor mye mer du orker å leke. Få bekymringer og tanker om fremtid og fortid

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barn er enda ikke fulle slaver og ofre for kapitalismens rotterace så derfor har de mer energi og vitalitet. 

Anonymkode: 8e6cb...fa2

Helt riktig , når jeg va uten jobb i Noen mnd da folk jeg plutseligt veldigt mye energi. Men ikke helt på barns Nivå :) 

Anonymkode: 8c5b6...460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...