Gå til innhold

Hvor mange sko trenger man til trening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal komme ordentlig i gang med treningen igjen nå, og må dermed også kjøpe inn noe nytt treningstøy. Det jeg blant annet trenger nytt av er sko. Men jeg kommer til å løpe både inne på mølle (på treningssenter) og ute, så da trenger man vel to par løpesko. I tillegg skal jeg trene styrke, og jeg har alltid trent styrke med de samme skoene jeg løper i, men har lest at man helst ikke skal gjøre dette. Så da bør jeg vel strengt tatt kjøpe meg et til.. Dette blir jo dyrt innser jeg😅 Hvor mange ulike treningssko har du, og til hvilke formål? Hva er det viktigste å tenke på?😊

Anonymkode: 1c562...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To par. Ett for utendørs bruk, et for innendørs bruk. Bare tull at man trenger spesialsko for å trene styrke.

Anonymkode: 559a9...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har et par løpesko til innebruk og fire til utendørsbruk, et par med goretex, et par med pigger og to ulike typer for variasjon. Utendørskoene brukes også til å gå med.

For styrketrening så bruker jeg crossfitsko, har to par der også. 

Hvis du skal trene styrke på apparater eller egenvekt kan du like gjerne bruke de samme som du løper i. Jeg trener med frivekter, kettlebells, tau osv, da trenger jeg noe som er mer stabilt enn løpesko, som er flatere og uten demping. Bruker også converse til ren styrketrening, evt i sokkelesten (markløft). 

Så, hva som er viktigst å tenke på er hvordan du skal bruke skoene. Ser du for deg å løpe mest ville jeg startet med gode sko der. 

Anonymkode: 44ec6...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par, innendørs.

Trener 2-3 dager i uken, styrke og løping.

Jeg er langt i fra nivået at jeg har behov for spesielle sko.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to par til basket, to par til løping utendørs, to til innetrening som ikke er basket. Har alltid hørt at sko skal hvile minst ett, men gjerne to døgn etter bruk. Har store nok så jeg har plass til doble sokker i. Synes det er komfortabelt. Skoene holder mye lengre enn før da jeg brukte de samme basket og joggeskoene til alt. 

Anonymkode: af19e...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12/25/2021 den 18.52):

Hei!

Jeg skal komme ordentlig i gang med treningen igjen nå, og må dermed også kjøpe inn noe nytt treningstøy. Det jeg blant annet trenger nytt av er sko. Men jeg kommer til å løpe både inne på mølle (på treningssenter) og ute, så da trenger man vel to par løpesko. I tillegg skal jeg trene styrke, og jeg har alltid trent styrke med de samme skoene jeg løper i, men har lest at man helst ikke skal gjøre dette. Så da bør jeg vel strengt tatt kjøpe meg et til.. Dette blir jo dyrt innser jeg😅 Hvor mange ulike treningssko har du, og til hvilke formål? Hva er det viktigste å tenke på?😊

Anonymkode: 1c562...82e

Hvorfor annet enn å øke skosalget skulle man trengt andre sko for å løpe på mølle enn å bruke andre treningsapparater??? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har to par til basket, to par til løping utendørs, to til innetrening som ikke er basket. Har alltid hørt at sko skal hvile minst ett, men gjerne to døgn etter bruk. Har store nok så jeg har plass til doble sokker i. Synes det er komfortabelt. Skoene holder mye lengre enn før da jeg brukte de samme basket og joggeskoene til alt. 

Anonymkode: af19e...a12

Skoene skal hvile to dager etter bruk? Årets salgstriks.  Og selvsagt holder to par lenger enn ett..  fordi de jo er to.. det er jo dobbelt så mye sko..  

Anonymkode: 9a979...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I begynnelsen hadde jeg et par sko til treningssenter (mølle og styrke) og et par til uteløping. Begynn med det.

Nå når jeg har trent i noen år har jeg to par som jeg veksler på til treningssenter, løpesko til sommerhalvåret som jeg bytter ut når de er slitt, piggsko til vinterløping som holder noen sesonger og goretex til våte turer. Det blir en del sko, men siden jeg trener nesten hver dag så tar jeg meg den investeringen siden jeg er så flink 😄 

Anonymkode: c7659...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...